Spring naar bijdragen

Ben ik weer


Roosje41

Aanbevolen berichten

Hi ladies,

Ik ben nog wel op het alcohol forum geweest, maar nog even niet hier. Ook niet naar FB verhuist trouwens ;-) 21 december ben ik de dagdetox van Jellinek in gegaan. Ik was even gestopt met drinken, maar heb dit niet volgehouden. Vanaf 21 december dus al wel nuchter (hoera!). De slaapmedicatie is omgezet naar Diazepam en daar was ik nog het meest huiverig over. De eerste dag rond 17.00 10mg genomen en 's avonds rond 22.00 15mg en ik SLIEP! Wel vaak wakker, maar ik sliep zonder de knock-out combinatie van alcohol en zolpidem. Nu weken later zit ik in mijn laatste week van de afbouw van Diazepam. Nog een week 2mg voor de nacht en dan ben ik eindelijk middelenvrij! En nee, het slapen gaat niet fantastisch, maar ik functioneer ook wanneer ik een rotnacht heb gehad. Iets wat ik me vroeger niet voor kon stellen. Ik ben al die tijd ook blijven werken (mijn werk weet het en steunt me enorm). Wat mijn nu 's avonds helpt is nachtthee, geen schermen en 15-30 minuten mediteren. Nooit gedacht, maar het lukt je echt. 

Gr. Roosje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roosje!! Wat ontzettend fijn om van je te horen en te lezen hoe goed jij het doet!!! Chapeau!

Zulke verhalen zijn zo fijn om te lezen. 

Ik vind het ontzettend knap dat je bent blijven werken. Ik durf dat nog niet. Mijn slaap is nog zo kwetsbaar. Geen pijl op te trekken. 

Soms denk ik er aan om misschien ook te proberen om te gaan werken. Voor de regelmaat.

Nu blijft het in mijn hoofd spoken van hoe moet dat als ik weer aan het werk moet en nog steeds zo slecht slaap? Ik hoef geen nachten van 8 uur. Met een uur of 5 red ik het heel goed. Maar nu zitten er nog wekelijks compleet doorwaakte nachten tussen. 

Succes met de laatste dosering en de sprong naar nul! You can do this!

bewerkt door Foxy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Foxy ik lees bij jou toch ook al vooruitgang. Goed hoor! Het is moeilijk positief te blijven. Zeker als het hele huis lekker ligt te knorren en jij hebt weer eens plafonddienst. 

Regelmaat werkt sowieso. Iedere dag zelfde dag naar bed, zelfde routine en zelfde tijd weer uit bed. Ook in het weekend. Mijn werk werkt in dat ritme ook mee en leidt af. Laat je niet te gek maken dat je werken niet aan zou kunnen. Het is verbazingwekkend op hoe weinig slaap mensen kunnen functioneren. 

Ik hoop ooit net zoals vroeger slaap als iets fijns en vanzelfsprekends te beschouwen, maar zal me er ook bij neerleggen als dat niet meer terug komt. Ik ben immers al een jaar of 5 aan het aanmodderen. Ik probeer wel iedere dag dingen op te schrijven die wel goed zijn gegaan en dat zijn er een stuk meer dan een slechte nacht! 

Vanavond terug naar de 2mg. Op naar de 0 en houd vol ook jij he? Nooit meer die troep in ons lichaam. We hebben het niet nodig. 

Gr. Roosje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Roosje41:

Vanavond terug naar de 2mg. Op naar de 0 en houd vol 

@Roosje41, ik had je vanochtend al gelezen, maar was vandaag druk met andere dingen.

Zelf heb ik op 20 januari de sprong van 2 mg diazepam naar 0 mg gemaakt.
Tot nu toe gaat dat goed.
Die sprong kun jij ook wel maken.
Het lijkt mij goed om te blijven focussen op dingen die goed gaan.

Voor mij nog het laatste stukje amitriptyline:
2 x 25 mg > 14 x 10 mg > 0
(met 12 tabletten als reserve)

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-2-2022 om 21:29 zei Roberto:

@Roosje41, ik had je vanochtend al gelezen, maar was vandaag druk met andere dingen.

Zelf heb ik op 20 januari de sprong van 2 mg diazepam naar 0 mg gemaakt.
Tot nu toe gaat dat goed.
Die sprong kun jij ook wel maken.
Het lijkt mij goed om te blijven focussen op dingen die goed gaan.

Voor mij nog het laatste stukje amitriptyline:
2 x 25 mg > 14 x 10 mg > 0
(met 12 tabletten als reserve)

Inmiddels op 2mg. Aanstaande maandag de laatste en dan de sprong naar 0. Ik vind het nog wel spannend.

Ik lees al een tijdje jouw posts. Ik hoop dat het ook bij jou goed blijft gaan. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Ik vind het nog al wat om het ook zo aan te raden aan een ander Roberto.

Roosje hoe is het nu?

Hi bolletje, het gaat gelukkig goed. Ik heb geen bijwerkingen van het afbouwen met de Diazepam, maar begrijp inmiddels wel dat het een gevaarlijk goedje kan zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-2-2022 om 17:39 zei Roosje41:

Wat is er @Foxy? Zeg maar gewoon wat op je hart ligt. Vind je het allemaal stom, ben ik te positief. Zeg het maar gewoon. We zijn hier om elkaar te helpen. Ook als je het allemaal even k*t vindt. 

Ik vind het juist fijn dat jij positief bent!!! 

Ik had 's nachts gepost en dat was nogal wanhopig en negatief. Daar had ik 's ochtends spijt van. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Foxy:

Hoe is de sprong naar 0 gegaan Roosje?

Op zich ok. Sinds maandag slik geen Diazepam meer. Merk wel dat mijn lichaam wat protesteert. Afbouw ging met 5 weken misschien ook wel wat te snel. 
 

En de negativiteit en wanhopig zijn herken ik ook hoor. Ik heb er ook verdomd rotte nachten tussen zitten waar ik zo ongeveer de hele wereld vervloek. Je bent verdrietig en boos tegelijk. Vooral omdat je weet hoe goed je je voelt als je wel een goede nacht hebt gemaakt. Misschien wel een idee om met iemand te praten als het slapen toch zo’n issue blijft. Slaapcentrum misschien een optie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De sprong naar 0 is voor het lichaam weer een aanpassing. Wat ervaar je lichamelijk? Ook psychisch is het aanpassen natuurlijk. Hopelijk gaat het snel voorbij. 

Klopt dat ik verdrietig en boos ben en ook de zin van het leven niet meer zie als het zo * gaat. Het plezier en de vreugde voel ik niet meer. 

Gisteravond heb ik een oxazepam gepakt. Ik zag geen andere oplossing. 

Dinsdagnacht had ik maar 1 uurtje geslapen. (Normaal gaat de nacht erna wel goed. Vorige week was dat ook zo. 1 uur slaap en de nacht erna 6 uur aan een stuk door geslapen.)

Maar gisteravond kwam de slaap weer niet terwijl ik kapot was. De brainzapps bleven maar komen. Heb 2 uur liggen wachten. Toen sloeg de paniek wel toe. En uiteindelijk toch onder protest van mijn man een oxazepam van hem gekregen. Na 3 kwartier ben ik dan toch in slaap gevallen. Ik kon de strijd niet meer aan.

Eenmalig. Vanavond mag dat echt niet meer. 

Ik sta al onder begeleiding van een psycholoog en ook regelmatig contact met de huisarts. Ze zeggen beide dat ik goed bezig ben en moet volhouden. Een nacht niet slapen is niet zo erg. 

Maar het duurt al zo lang. En ik krijg keer op keer een klap. Ik heb altijd de hoop gehouden maar het wordt steeds moeilijker. Angst voor mijn bed en de nacht wordt groter. 

Morgen ga ik terug naar de huisarts. Een doorverwijzing naar een slaapkliniek heb ik ook al bedacht. En ik wil laten uitzoeken of het ook door mijn hormonen kan komen. Ik ben 51 en de overgang raast ook door mijn lijf. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-2-2022 om 07:55 zei Foxy:

De sprong naar 0 is voor het lichaam weer een aanpassing. Wat ervaar je lichamelijk? Ook psychisch is het aanpassen natuurlijk. Hopelijk gaat het snel voorbij. 

Klopt dat ik verdrietig en boos ben en ook de zin van het leven niet meer zie als het zo * gaat. Het plezier en de vreugde voel ik niet meer. 

Gisteravond heb ik een oxazepam gepakt. Ik zag geen andere oplossing. 

Dinsdagnacht had ik maar 1 uurtje geslapen. (Normaal gaat de nacht erna wel goed. Vorige week was dat ook zo. 1 uur slaap en de nacht erna 6 uur aan een stuk door geslapen.)

Maar gisteravond kwam de slaap weer niet terwijl ik kapot was. De brainzapps bleven maar komen. Heb 2 uur liggen wachten. Toen sloeg de paniek wel toe. En uiteindelijk toch onder protest van mijn man een oxazepam van hem gekregen. Na 3 kwartier ben ik dan toch in slaap gevallen. Ik kon de strijd niet meer aan.

Eenmalig. Vanavond mag dat echt niet meer. 

Ik sta al onder begeleiding van een psycholoog en ook regelmatig contact met de huisarts. Ze zeggen beide dat ik goed bezig ben en moet volhouden. Een nacht niet slapen is niet zo erg. 

Maar het duurt al zo lang. En ik krijg keer op keer een klap. Ik heb altijd de hoop gehouden maar het wordt steeds moeilijker. Angst voor mijn bed en de nacht wordt groter. 

Morgen ga ik terug naar de huisarts. Een doorverwijzing naar een slaapkliniek heb ik ook al bedacht. En ik wil laten uitzoeken of het ook door mijn hormonen kan komen. Ik ben 51 en de overgang raast ook door mijn lijf. 

 

Weet je ik vind de strijd die je voert ontzettend knap, maar je bent ook vreselijk streng voor jezelf. Nu MAG het niet meer, nu moet ik slapen, nu moet ik zonder kunnen. Ik kan heel goed begrijpen dat je bed steeds onplezieriger wordt. Het lijkt me fijn als je daar wat hulp bij krijgt. Ik ben nog niet in de overgang, maar hormonen zullen zeker niet meehelpen. Bij mij hebben ze er voor gezorgd dat ik in deze ellende kwam (postnataal). Bedenk ook dat je naarmate je ouder wordt je minder slaap nodig hebt. 

Ik begrijp dat je man de Oxazepam beheert en je onder protest er één heeft gegeven. 

Wat ik in mijn relatie lastig vind is dat mijn man mijn drank en pillengebruik jarenlang heeft getolereerd, maar nu ineens dreigt met sancties mocht ik ooit weer naar een fles of pil grijpen. Dat werkt voor mij niet. Dit is mijn proces en mijn beslissing. En zoals ik al eerder zei gaat het herstel eerder hobbelig dan in een stijgende rechte lijn. Misschien grijp ik nog eens naar een slaappil. Ben ik dan slecht of zwak? Nee ik ben wat @bolletje zegt een mens. En het blijft mijn herstelproces. 

De sprong naar 0 ging eigenlijk wel goed. Van 2mg Diazepam merk je eigenlijk weinig meer. Dat zit alleen nog tussen je oren. Alleen psychisch dat ik nu geen 'hulp' meer heb met slapen is lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjulliewel @bolletjeen @Roosje41voor jullie ontzettend lieve woorden en dat jullie zo uitgebreid reageren. Dat steunt me zo midden in de nacht. 

Ik ben erg streng voor mezelf. En het zit ook tussen mijn oren. Ik wil te graag slapen. Als jullie eens wisten wat ik allemaal doe een koop voor wat slaap. Het is een obsessie geworden.

De ontwenning ging ook op en neer. Maar de laatste week gaat het alleen maar neer. 

Vanavond zonder pil rustig in slaap gevallen om na een uur weer klaar wakker te zijn. En daar ligt ikdan weer.

Die reactie van jouw man is wel hard zeg om met sancties te dreigen. 

Maar zo sterk van jou hoe jij hierin staat. Daar kan ik wat van leren. Ook van jou  Bolletje.

Ik probeer morgen terug te komen om wat uitgebreider te reageren. 

Voor nu ga ik de zoveelste poging wagen om nog wat te slapen voordat de wekker gaat. 

Xxx

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...