Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 2022


bolletje

Aanbevolen berichten

 

  • Forumdeelnemers
  • Geslacht:Vrouw

@bolletje vreselijk weekend achter de rug, vandaar nu pas reactie. Slapen: hele nacht en dag wakker, dan weer halve nacht wakker, wel geslapen maar dan pas om 15:00 uur wakker. Het vervelende is dat ik dat ook al had vóór ik ging afbouwen, gedurende het rouwproces afgelopen jaar. 
Hoe is het met jou vandaag? 

Goeie morgen.

Ja hier gaat het, bijna iedere dag, toppie Sas, dank je wel.

Hoe rot ook voor je, het is een normale reactie op de het afbouwen, en zeker op een rouwproces. Je verliest iemand waar je van houd. Dan komen gevoelens van machteloosheid, kwaadheid, gemis en veel verdriet naar boven. Als je dan ook nog de pillen aanpakt, is het dubbel zo moeilijk. Ik denk zelf dat je misschien beter het eerst het rouwproces kunt doormaken, maar ja je hebt niet altijd gevoelens in de hand. Hoe was jouw man?

Heb je behoefte om die gevoelens eens op te schrijven? En Sas, huilen mag hé? En misschien is het makkelijk voor je als je een denkbeeldig iemand in gedachte neemt waar je tegen praat. Iemand waarbij je je geborgen voelt.

Sterkte voor vandaag meis. Je bent niet alleen.

 
bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen ja Sas ik weet wat je voelt je slaaptekort om gek te worden maar je word het niet hoor het is heel zwaar voor jou huil maar nu heb je veel te verwerken het gaat over ik heb ook veel te verwerken maar je word beter   ga door meisje      liefs wil  Bolletje zijn je ogen al genezen  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bolletje:

 

  • Forumdeelnemers
  • Geslacht:Vrouw

@bolletje vreselijk weekend achter de rug, vandaar nu pas reactie. Slapen: hele nacht en dag wakker, dan weer halve nacht wakker, wel geslapen maar dan pas om 15:00 uur wakker. Het vervelende is dat ik dat ook al had vóór ik ging afbouwen, gedurende het rouwproces afgelopen jaar. 
Hoe is het met jou vandaag? 

Goeie morgen.

Ja hier gaat het, bijna iedere dag, toppie Sas, dank je wel.

Hoe rot ook voor je, het is een normale reactie op de het afbouwen, en zeker op een rouwproces. Je verliest iemand waar je van houd. Dan komen gevoelens van machteloosheid, kwaadheid, gemis en veel verdriet naar boven. Als je dan ook nog de pillen aanpakt, is het dubbel zo moeilijk. Ik denk zelf dat je misschien beter het eerst het rouwproces kunt doormaken, maar ja je hebt niet altijd gevoelens in de hand. Hoe was jouw man?

Heb je behoefte om die gevoelens eens op te schrijven? En Sas, huilen mag hé? En misschien is het makkelijk voor je als je een denkbeeldig iemand in gedachte neemt waar je tegen praat. Iemand waarbij je je geborgen voelt.

Sterkte voor vandaag meis. Je bent niet alleen.

 

Vandaag ben ik nerveus. Ik ga van 2xdaags 4mg Diazepam starten met 1xdaags 3 1/2mg en 1x daags 4 mg. Wel goed geslapen afgelopen nacht en ook goed wakker geworden. Ik blijf bewust meebewegen met mijn rare dag- nachtritme, daardoor forceer ik nu niet opeens te veel veranderingen. Gek genoeg was ik helemaal niet nerveus toen ik van 2xdaags 5mg naar 2x daags 4mg ging. Ik deed het gewoon en zag wel waar het schip aanmeerde. Waarom dan nu wel zenuwachtig vanwege dat 1/2 eraf? Misschien omdat ik er nu meer over weet, me er meer mee bezig hou? 
In ieder geval, als jullie dit lezen: tips en trucs en afleiding zou fijn zijn om te lezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei bolletje:

Ik zie dat je best veel hobby's hebt waaronder schilderen. Ik schilder ook erg veel. De avatar van mij is een van mijn werken.

Probeer eens wat te tekenen of te schilderen dan moet je je concentreren. En dan nog mooie muziek op de achtergrond, iets lekkers te drinken. Maak het voor jezelf prettig, je verdiend het.

O en vergeet niet een uurtje te rusten tussen de middag.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal ik wens jullie een fijne dag op weg naar genezing  het is somber weer maar ik ga niet stil zitten ik ga schilderen fietsen op de trim fiets en schrijven wandelen met mijn hondje en natuurlijk luisteren naar muziek  weet je schrijven is heel belangrijk goed voor je emoties  nou mensen groetjes wil    :heart: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Wilhelmina:

Goedemorgen lieve mensen ik wens jullie een fijne dag op naar genezing   liefs wil   :heart:

Goedemiddag  @Wilhelmina Jij ook een fijne dag gewenst. Vanmiddag heb ik een Belafspraak met de huisarts over hoe het gaat met afbouwen.  De laatste dagen  valt het me mee, gelukkig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Sas:

Goedemiddag  @Wilhelmina Jij ook een fijne dag gewenst. Vanmiddag heb ik een Belafspraak met de huisarts over hoe het gaat met afbouwen.  De laatste dagen  valt het me mee, gelukkig :)

Halllo Sas heb je goed geslapen dat is zo belangrijk ik wens dat het lukt met je huisarts ik wens je een fijne avond  liefs wil   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huisarts is zeer tevreden. En vind het knap hoe ik met het totale proces omga. Dat is altijd fijn om te horen. Zijn voorstel is om ongeveer de Ashton Manual aan te houden, maar ipv 1mg per twee weken lijkt het hem beter om 0,5mg per week eraf te halen. Vooral omdat ik daar goed op reageer. De eerste afbouw was, achteraf gezien, best veel. Was andere arts ook. Namelijk van 2xdaags 5mg naar 2x 4mg. Nu dus langzamer. Hij benadrukte vooral dat ik de regie heb en hij advies geeft. Hij vond het ook prima dat ik een gesprek heb met een verslavingsarts om te overleggen en wat hij/zij vindt van het afbouwschema. Huisarts stuurt brief met achtergrond info naar verslavingsarts. Ik heb het gevoel in goede handen te zijn. Want ik vind het zeker niet vanzelfsprekend dat een huisarts ná zijn werkdag mij nog rond 18:00 belt en drie kwartier met mij overlegt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wilhelminaja, slapen gaat beter. Vandaar dat huisarts wil blijven minderen gedurende de dag en niet voor de nacht. Zodat ik overdag hopelijk wat meer actief ben, en ondanks rugpijn toch wat meer in beweging kom en daardoor beter slaap. Wel zei hij “volg je gevoel, forceer niks, jij weet zelf wat het beste is voor jou”. Ik sputterde nog wat tegen ivm de wisselvalligheid van mijn proces. Waarop hij zei dat het totale proces van afbouwen én ook nog rouwproces altijd wisselvallig verloopt. Goede en nare dagen en nachten. Hij heeft gelijk. Ik kijk uit naar meer goede en steeds minder nare dagen en nachten. Het is fijn om optimistisch te zijn ipv al die beren op de weg te zien. Het zal ongetwijfeld nog wel regelmatig moeilijk worden, maar zo is het (leven) nu eenmaal. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Sas:

Hij benadrukte vooral dat ik de regie heb en hij advies geeft. Hij vond het ook prima dat ik een gesprek heb met een verslavingsarts om te overleggen en wat hij/zij vindt van het afbouwschema. Huisarts stuurt brief met achtergrond info naar verslavingsarts. Ik heb het gevoel in goede handen te zijn. Want ik vind het zeker niet vanzelfsprekend dat een huisarts ná zijn werkdag mij nog rond 18:00 belt en drie kwartier met mij overlegt. :heart:

@Sas, ik denk inderdaad ook dat je in goede handen bent.
De kern is: houd de regie in eigen hand.
Dat heb ik zelf gelukkig ook bij mijn huisarts en verslavingszorg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Wilhelmina:

Hallo gaat niet zo lekker ben depressief dat word ik zat  liefs wil             :heart:

Hè wat naar en jammer, depressief ik snap heel goed dat je dat zat bent als ik iets voor je kan betekenen laat me dat weten, ok?!   Liefs Sas    :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sas ja ik ben depressies maar dat gaat weer over ik geef niet op even rustig aan ik heb ook goeie momenten ik ben van de pillen af dat gaat prima maar ik heb 45 jaar pillen geslikt dat is heel lang ik hoop dat het met jou beter gaat ik wens jou genezing komt goed liefs wil            :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Wilhelmina:

Lieve Sas ja ik ben depressies maar dat gaat weer over ik geef niet op even rustig aan ik heb ook goeie momenten ik ben van de pillen af dat gaat prima maar ik heb 45 jaar pillen geslikt dat is heel lang ik hoop dat het met jou beter gaat ik wens jou genezing komt goed liefs wil            :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • bolletje changed the title to Onze h. kamer 2022

Goeie morgen meiden,

Ja onze Wil is een ouwe taaie. Met respect voor ouwe.:rose:

We zetten zeker door hé?

Rusten jullie ook overdag? Er wordt best veel gevergd van jezelf hé?

Wat doen jullie zoal de hele dag, somber of moeilijk of een ander gemoedstoestand? Wat zijn je gevoelens daarbij?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...