River Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Hallo, Mijn naam is Jenny, ik ben een jonge meid van 20 jaar en alcoholverslaafd. Ik vind het heel fijn een plekje gevonden te hebben waar ik over mijn probleem kan praten. Mijn jeugd was heel moeilijk, ik heb veel te veel meegemaakt. Twee jaar geleden ben ik in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. Door omstandigheden ben ik speedverslaafd geweest. Ik heb, zonder dat het de bedoeling was, de speed vervangen door alcohol omdat ik er niet meer aan kon komen. Probleem is, dat ik niet meer zonder kan. Ik drink twee flessen wijn per dag, en verder alles wat binnen handbereik ligt. Ik krijg sinds kort hulp, maar het lijkt me fijn om verhalen van lotgenoten te lezen en er over te praten met iemand die weet hoe het is. Bedankt voor het lezen! Groetjes, Jenny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Welkom Jenny Blij toe dat je zo vroeg al aan de bel trekt hoor, want het word alleen maar meer Met je vragen en ervaringen kun je terecht bij de ditjes, datjes en dagdraad meestal is daar wel iemand om mee van gedachten te wisselen, maar er word over van alles en nog wat gesproken hoor. voel je thuis en succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Hoi Jenny Welkom hier...goed van je dat je het probleem gaat aanpakken Je bent nog jong en is zonde om jaren te verspillen door alcohol Tenminste nu ik eraf ben denk ik toch wel van dat ik behoorlijk wat jaren verspilt heb Verleden kunnen we niet terugdraaien en de toekomst hebben we nog wel in handen Gelukkig dat je hulp krijgt,want makkelijk is het niet Alcohol je komt het overal tegen en kunt er niet echt omheen Eenmaal er goed vanaf is er prima ermee te leven...zo ervaar ik het Er valt meer te genieten in het leven als het leven even vergeten door de drank Succes meid,ga ervoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
River Geplaatst 17 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Hallo, Hartelijk bedankt voor de reacties! En inderdaad, er valt meer te genieten. Door de alcohol vlak je je emoties een beetje af, en dat is wat ik probeer te doen. Maar het is geen oplossing, drank maakt meer kapot dan dat het goed doet. Dat zie ik gelukkig wel in. Het is alleen moeilijk om ermee te stoppen, want het is inderdaad overal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Om te stoppen heb ik een tijd lang medicatie gehad en leefstijltraining,heel veel 1 op 1 gesprekken met psycholoog en therapeut,verslavingsarts,dietist Ben ik heel blij mee...want er komt best veel op je af als je helder in je hoofd word Mooie dingen maar ook minder mooie dingen en daar moet je mee leren omgaan.. En de makkelijkste weg is weer om naar de fles te grijpen,maar ja dat lost niks op Stoppen is een tijdelijke strijd met jezelf...en dat geeft jou weer de kracht en trots om verder door te gaan naar een nuchter leven Een mens kan meer dan die zelf denkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
River Geplaatst 17 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Dat is heel intensief! Zo zie ik maar weer: om te stoppen heb je goede begeleiding nodig. Knap dat je al zo lang gestopt bent. Op dit moment heb ik wekelijks gesprekken bij het CAD in België. Morgen om half 3 mag ik weer. Ze raden me aan om nog niet meteen te stoppen of te minderen, maar eerst een aantal dingen uit het verleden proberen te verwerken. Samen met mijn huisarts gaan we nu uitzoeken of ik last heb van een posttraumatische stress stoornis. Op dit moment slik ik anti-depressiva's En het is nogal een gepuzzel om de juiste behandeling te zoeken maar ik ben in ieder geval goed op weg. Ik ben vooral bang voor de herinneringen die ik probeer te verdringen met alcohol. Dat het allemaal ineens naar boven gaat komen. Hoe dan ook, ik ga ervoor. Ps. welke medicatie gebruikte je, en hoe ging dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Hey goeie middag Jenny. Van harte welkom op ons forum en wat fijn dat je het probleem aan wilt pakken. Normaal is het zo dat, als er dingen naar boven komen, je ze ook onder ogen kan zien. Maar als je je hele leven van alles hebt weg gedrukt dan sta je op klappen. Met een nuchter hoofd, kun je gewoon meer aan, zeker als je daar begeleiding bij krijgt. Geef niet op en ga er voor samen met ons. Heel veel suc6. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Hoi Jenny, Ook ik zeg: WELKOM hier. Goed dat je het al zo snel aanpakt. Ik moest behoorlijk oud worden voordat ik het allemaal doorkreeg. Ik ga naar de AA. Fijn om lotgenoten te ontmoeten en te werken met de 12 Stappen. Hoe je het ook aanpakt: ik wens je veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
earde Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Hi Jenny, tjee, wat ben je nog jong. en idd, als je het niet nu aanpakt gooi je het mooiste deel van je leven stuk. sterkte, zet hem op en in jouw geval, niet doen wat ik probeer. alleen minderen is een vreselijk lange weg en erg zwaar, je moet jouw eigen omgeving behoorlijk onder controle hebben om dat te proberen. dus in jouw geval zou ik zeggen, stoppen meid!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Jenny, een warm welkom voor een moedige vrouw! Met goede begeleiding kan je verleden op een goede manier worden verwerkt. En dan heb je geen drank meer nodig. Iets dempen, verdoven met drank en drugs betekent eigenlijk je angst bevestigen dat je je verleden niet onder ogen kunt zien. Maar dat kun je waarschijnlijk wel. Met de juiste hulp. En ook met dit forum, want net als jij zijn er hier veel mensen met traumatische ervaringen. Ik heb zo'n vermoeden dat je gaandeweg je stopproces al drastisch kunt gaan minderen met je AD. En wie weet helemaal stoppen ooit. Ik hoop je hiet vaak te lezen meis, en wens je veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
River Geplaatst 17 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 maart 2013 Hartstikke bedankt voor jullie warme welkom. Ik heb veel aan jullie advies en hulp. Het laat me zeker nadenken en ik neem het ook mee naar mijn afspraak morgen! Morgen zal ik een update plaatsen. Fijne avond allemaal, Groetjes Jenny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 18 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2013 Hi Jenny, Ook van mij welkom hier. Ik heb een heel lang verhaal gezet bij Poedersuiker (Lisette) waar jij ook al gepost hebt. Misschien wil je dat lezen, dan hoef ik het geen twee keer op te schrijven. Goed dat je het nu al aanpakt. Je hebt nog zo'n groot deel van je leven voor je en wat zal dat een mooi leven worden als je de alcohol de baas kunt. Het is een kwestie van stug volhouden. Mocht je struikelen, dan kijken waardoor het kwam, knietjes afvegen, weer opstaan en met nieuwe moed verder. We weten er alles van! Veel succes meid! Ik suggereerde aan Lisette dat jullie elkaar misschien kunnen steunen, alletwee jonge meiden en net begonnen op deze weg. Succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
River Geplaatst 19 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Hee Lytse, Heb je verhaal gelezen en het stiekem drinken komt mij bekend voor. Flessen verstoppen onder het bed, stiekem naar de winkel gaan, even naar de slaapkamer lopen etc. Moeilijk is dat! Mijn moeder deed en doet het ook altijd, zij probeert het ook verborgen te houden maar het lukt toch niet. Goed idee trouwens, maatjes worden met Lisette, hoe gaat dat in zijn werk en hoe moet ik dat doen? (Als Lisette het ook een goed idee vindt in ieder geval). Groetjes Jenny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden