Spring naar bijdragen

Ik ben nieuw!


Ellie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb me net aangemeld en wil me even voorstellen ik ben 40 jaar en drink al ruim 10 jaar veel.
Het gaat met up,s en down,s kan ook weer even minderen en voor ik het weet drink ik weer veel te veel.
De laatste tijd ging het weer erg fout kon mezelf niet inhouden met een avondje stappen drink net zoveel zodat ik niks meer weet dus blackouts heb.... Van de week donderdag echt een dieptepunt ben met mensen mee gegaan zoveel gedronken dat ik waarschijlijk in paniek ben weg gegaan zonder m,n tas. Waar alles in zat dus kon ook niet naar huis wat een ellende zeg........ Dit is naar mijn idee toch echt wel een teken dat ik echt moet stoppen en niet meer kan minderen wat denken julie??


:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ellie,

Wat een een ellende he, als je niet meer weet wat je doet en jezelf in onveiligheid kunt brengen.
Het is het altijd waard om te proberen te stoppen. Bewustwording dat het zo niet verder kan is een 1e belangrijke stap. Je kunt het gewoon proberen en kijken hoe het je bevalt. Het forum kan je daarbij helpen.

succes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ellie,

Welkom bij deze groep fijne mensen die allemaal voor hetzelfde strijden als jij.
Eigenlijk is het allemaal heel simpel. Als je ervaart dat alcohol je problemen bezorgt en je wilt dat niet meer, dan is totaal stoppen de enige oplossing. Een duidelijker grens dan nul is er niet. Nul is nul, en niet ééntje meer of minder. Dat gevaar zit er namelijk in als je wilt minderen, maar dat weet je al als ik je goed begrepen heb. Nul kan beangstigend zijn als je in jezelf nog teveel verknocht bent aan vriend alcohol, het is daarom zaak te werken aan een definitief afscheid van die vriend, die je vriend helemaal niet is. Dat is een proces dat zich waarschijnlijk met vallen en opstaan zal voltrekken, maar hoe eerder je ervan overtuigd raakt dat vriend alcohol er op uit is je in te palmen ter meerdere eer en glorie van niets en/of niemand, hoe minder je hoeft te vallen....
De overgrote meerderheid op dit forum is de mening toegedaan dat stoppen het beste is, maar gemakkelijk is het niet. Sluit je aan bij deze groep mensen die elkaar hier steunen en de weg proberen te wijzen......
Groet van Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor deze steun!!

Het gevoel is goed dat ik weet dat er mensen achter me staan.
Moet wel zeggen dat het me wel beangstigd volledig niet meer te drinken m,n leven is daar toch wel weer naar ingedeeld (vrienden,familie enz)met altijd wel een etentje, feestje enz...

Maar ik geloof zeker dat het beste is.

Groetjes Ellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is duidelijk voor me dat stoppen de enige weg is. Zat gisteren nog even wat andere voorvallen op te halen in mezelf en schaam me diep.

En marieke44 net als jij heb ik dit ook al vaker gehad het is eigenlijk zins een jaar steeds erger geworden. Nu ben ik al weer een paar dagen bezig de ellende weer goed te maken. M,n sleutels,pasjes, telefoon enz. het is ook zo confronterend. Het ergste is dat ik mezelf als een net en goed persoon zie die alles wel in de hand kan houden,dat gaat ook door m,n hoofd ach even niks drinken en dan gaat het wel weer joh....

Groetjes Ellie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi naamgenote,

Zo herkenbaar wat je schrijft en ja dan is de enige remedie stoppen. Zodra je met black-outs gaat beginnen ben je al te ver gegaan. Probeer je in te schrijven bij Tactus, of heb je dat al gedaan. Ik en met mij nog meer,hebben veel baat gehad bij de internetbehandeling.

Via het forum kan je ook steun krijgen, de herkenbaarheid is groot en iedereen weet hier waar je het over hebt. Je hoeft je hier niet zoals in je privé leven groter te houden dan je bent. Het proces gaat met vallen en opstaan maar daar slepen we je wel doorheen.

Succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb al een behandeling gehad bij Tactus om minder te gaan drinken. Ging ook prima op dat moment maar is nu weer een tijdje geleden en merk dat het dan langzaam op loopt en de grens zo af en toe weer gewoon totaal weg is.
Ben er wel zeker minder door gaan drinken absoluut een succes maar die dagen van helemaal tot het eind doordrinken blijven ook bestaan.....

Vandaar dus nu het stoppen van dag naar dag.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Wat goed Pion al 14 dagen!!
En weer bedankt voor de reaktie,s.....ze steunen me zeker!
M,n hoofd doet soms vreemde dingen (vertel me zelf steeds dat even stoppen ook wel goed is en je kan er heus wel 1 drinken joh...

Dan lees ik hier weer de reaktie,s en kom weer even terug op aarde STOPPEN!!!!!!
en dan ga je je vanzelf ook wel beter voelen hou ik me voor...

Vraagje Chinagirl: Wat is ADB

Groetjes Ellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ellie,

Er zijn op het moment weer zoveel nieuwe mensen dat ik je over het hoofd had gezien. Dus alsnog, welkom hier. En ik ben het met je eens, stoppen is het beste. Trouwens, ik heb inmiddels ontdekt dat feestjes en etentjes ook leuk kunnen zijn zonder alcohol.

Sterkte ermee.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Bedankt Ferry voor het antwoord. Het is altijd wat makkelijker als je de afkortingen ook begrijpt.

Gaat nog steeds ok nog niks gedronken. Nou ben ik nog niet echt in hele moeilijk situatie,s geweest ben een weekje in de ziekte wet. Thuis heb ik wel behoefte maar kan me erover heen zetten door hiet te lezen of m,n gedachte op andere dingen te zetten.
Straks weer werken dan word het moeilijker werk in de horeca en met collega,s wat gaan drinken is wel iets wat ik vaak gedaan heb... Soms denk ik dat dat ook geen vrienden zijn buiten de kroeg en drank.
Hebben jullie daar ervaring mee?

Groetjes Ellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hi Elly,

Bedank voor jouw berichtjes. Jouw verhaal komt totaal overeen. Vreselijk als je ook nog eens je spullen kwijt bent. Ik had laatst als mijn spullen in de taxi laten liggen, kleding, tas met camera etc gelukkig belde de chauffeur me zelf op en had ik een dag later alles terug.

Van de week het kado wat ik van vrienden had gekregen in de kroeg laten liggen, het was een fles wijn dus dat was achteraf niet zo erg :-)

Groetjes en fijn weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...