lady jane Geplaatst 27 september 2012 Rapport Share Geplaatst 27 september 2012 Welkom A3 en je hebt het draadje gevonden dus. Ja wat erop te schrijven he, er zijn hier meer binge drinkers en ik zelf was meer een geregelde drinken, niet zo extreem, maar er wel volkomen afhankelijk van. Toen ik dit forum vond was ook de knop om, ik heb nooit meer gedronken en ben daar nog dagelijks blij om. Koester wat je hebt A3 en zorg dat je dat houdt als je ze liefhebt. Dat deel kun jij alleen de verantwoording voor nemen. Ik hoop dat je geregeld hier zult zijn en dat je je snelt thuisvoelt op ons forum. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 27 september 2012 Rapport Share Geplaatst 27 september 2012 A3, welkom op dit forum. Ik las je 100 uur detox verhaal, en herkende dat nogal. Het deed me aan mijn laatste binge denken. Gelukkig was dat dieptepunt, zo dramatisch dat mijn ogen toen echt geopend zijn. Raar dat het echt levensbedreigend moest zijn voordat ik wakker werd. Ik had een week nonstop zitten drinken, en werd meer dood dan levend door mijn man, die uit het buitenland terug moest komen, afgeleverd bij de detox. Hij maar denken dat ik veilig in de kliniek zat. Ik weet nu dat ik van een slok alcohol volledig doorsla. Dus ik blijf, dag voor dag ver weg van dat eerste glas. Ik heb nu rust, en kan me weer in het leven storten. Het is zo mooi! Die rust gun ik je ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joy Geplaatst 27 september 2012 Rapport Share Geplaatst 27 september 2012 Ha A3, je hebt het gevonden. Fijn even wat meer te lezen en best heftig je verhaal. Misschien eens goed gaan achterhalen bij jezelf waarom je terugvalt? Er moet toch een oorzaak zijn lijkt me. Je hebt een leuke baan zeg je, huis, vrouw, zoon. Gooi het niet weg voor iets waar je niet gelukkig van wordt. Maar ach, dat weet je natuurlijk zelf ook. Hoop dat je je gevoel van nu vast kan houden! Zet hem op! Lfs, Joy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 september 2012 Rapport Share Geplaatst 27 september 2012 Hallo A3, Van mij ook welkom hier, zoals ik op de dagdraad al zei. Ik ben geen binge-drinker, maar wist ook geregeld de rem niet te vinden. Iemand hier zegt "één glas is teveel en 10 glazen zijn niet genoeg"! De kern van ons probleem. Ik weet niet hoe je het aan gaat pakken, maar wees blij dat je je vrouw, zoon en het overige nog hebt. Bij mij was het bijna te laat, ik heb het op het allerlaatste nippertje nog kunnen redden. Je partner wordt het zo zat, die verbroken beloften en het berouw, nadat het allemaal weer eens fout is gegaan. Ze kunnen ons niet vertrouwen en dat knaagt aan een relatie. Bedenk ook wat voor een voorbeeld je bent voor je zoon. Je bent nu hier en ik zou, als ik jou was, serieus overwegen hulp in te roepen. Als je niet naar de verslavingszorg wilt, kan dat ook via een internetbehandeling. Ik heb die van Tactive gevolgd, maar ik geloof dat de Jellinek ook zo'n cursus heeft. Je leert dan je triggers ontdekken en vooral ook de gedachten die aan het drinken vooraf gaan. Hoe je het ook wilt gaan doen, ik wens je veel succes en nog meer doorzettingsvermogen. Mocht je trek krijgen, kom dan naar het forum, de dagdraad. We proiberen je dan te helpen je trek te weerstaan. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 28 september 2012 Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Hoi Luna, welkom Je staat in andermans draadje, maar kleinigheidjes hou je toch:D Ik hoop echt dat het zo voor je blijft, zou natuurlijk heel fijn zijn, maar mocht je je momenten toch krijgen (ongetwijfeld) denk dan gewoon terug aan wat je hier geschreven hebt, hoe ellendig je je voelde toen je nog dronk. Ik ben nu een maand gestopt en in het begin ook geen echte trek gehad, maar tegenwoordig kunnen ze hard binnenkomen die momenten, en dan is het vechten geblazen. Ik probeer dan altijd de dag voor ogen te houden voordat ik stopte, ik was totaal kapot. Het verschil met nu en toen is zo megagroot, lichamelijk en geestelijk. Ik wil nooit meer terug! Maar, daar moet ik nog steeds heel hard voor werken;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 28 september 2012 Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 En ook welkom A3 natuurlijk:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 28 september 2012 Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Boven aan de pagina zie je ´nieuw onderwerp` staan,daar klik je op, je zit al in wie is wie dus dat gaat automatisch. Wat niet automatisch gaat is je verhaaltje overnieuw tiepen;) Copy Paste kan ook trouwens;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 september 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2012 Welkom Luna, ik kwam eigenlijk welterusten zeggen en voila, een nieuwe frummer ontdekt. Er komen ongetwijfeld nog test momenten Luna, zit ze uit of zoek afleiding, maar drink niet anders stel je het alleen maar uit en wordt het moeilijker. Elke test die je doorstaat maakt je sterker. Nu gaat het gelukkig niet moelijk, maar laat dat geen euforie oproepen, want ook dat is een trigger, die je misschien laat drinken. Beloon jezelf met een bloemetje, iets lekkers, iets gezonds, saunaatje enz en kom vaak hier lezen en schrijven; velen gingen je voor en als wij het kunnen, dan jij zeker ook, succes meis. en welterusten dus:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 29 september 2012 Rapport Share Geplaatst 29 september 2012 Welkom A3 op het forum Mij bracht het veel (h)erkenning En met succes Dat gun ik jou ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2012 A3 over vertrouwen is genoeg geschreven al. Wat ik belangrijk vind is dat cynisme een overlevingsmechanisme is. Erg belangrijk voor de cynicus dus, maar vreselijk voor wie het treft. Ik was er ook zo een. En gelukkig kan ik je vertellen dat net als somberte en agressie ook cynisme verdwijnt als de drank langer de deur uit is. Ik heb het gewoonweg niet meer nodig. Maar het heeft zeker zijn nut, dus ook dit aan je vrouw vertellen kan helpen. En wass sich liebt dass neckt sich he. het is wel triest soms dat we juist bij onze geliefden ons van onze slechtste kant laten zien. Een wel heel erg krom kompliment. Gelukkig en hopelijk is ze er straks ook nog bij als het grote oogsten begint. (en ja de gewone sores gaan ook gewoon door en alles waardoor je dronk, komt los en ook dat kost energie en ellende soms, om dat te verweken); de stijgende lijn is ingezet en je zou wel gek zijn om die te onderbreken of af te breken. Dus vandaag die eerste maar niet:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december 2012 ook van ergernis kun je leren A3 maar een beetje afstand zal je daar waarschijnlijk wel bij helpen. Ik voel met je mee in elk geval. Fijne (forum)vakantie en wij lopen hier niet weg dus tot ooit:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 december 2012 Rapport Share Geplaatst 9 december 2012 @ A3: Jammer. Je houdt je aan onze gezamenlijke datum hoor! Doe maar wat goed voor je is. Prettige vakantie en ik hoop je in het nieuwe jaar weer te zien. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 december 2012 Rapport Share Geplaatst 9 december 2012 Fijne vakantie, A3 Tot snel frums! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 ga goed A3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisjelief Geplaatst 25 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2013 Ik zie je al helemaal zitten op de bank, televisie aan, biertjes, wijntjes, wodka en lege zakken chips om je heen. Ook een heerlijk gevoel om je zo even helemaal terug te trekken uit de wereld maar ja, de wereld gaat door. Ieder zal zijn eigen weg wel vinden want het leven is voorbij voor je het weet, en het is lullig op je sterfbed te moeten nadenken over wat je in het leven gedaan hebt en niet verder te komen dan tv-kijken, gamen en tussendoor een slok uit de fles nemen. Fijn dat je er weer bij bent en hoop dat je leuke bezigheden blijft vinden om jezelf bezig te houden en daarbij hopelijk nuttig te zijn voor anderen. Greet, Christian Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden