Spring naar bijdragen

Voorstellen: Lisette

poedersuiker

Aanbevolen berichten

Ik ben een net studerend meisje van 18 jaar. Ik zie mijzelf niet als een alcoholist, maar als ik ga stappen drink ik veel te veel. Er zit bij mij geen grens als ik drink. Ik ga net zo lang door totdat ik gewoon ontzettend dronken ben. Ik wil dit niet meer. Als ik dronken ben doe ik namelijk vaak dingen waar ik ontzettend spijt van heb (met mannen), ik heb geen controle over mijn drinkgedrag en daardoor raak ik dus de controle over mezelf ook kwijt.

Ik studeer in Groningen, maar in de weekends kom ik naar mijn ouderlijk huis in Enschede. Mijn ouders zijn redelijk strikt, en ik moet me aan hun regels houden in het weekend. Ik ga hier vaak ook stappen in het weekend, en ook dan heb ik mijn drinkgedrag (en mijzelf) niet onder controle. Mijn ouders zijn al een paar keer heel erg boos geworden omdat ik ieder weekend zo dronken thuis kom, en de hele zondag in bed lig, moet overgeven, en er niet bij zit met het avondeten. Ik voel mij heel erg schuldig tegenover mijn ouders. Als ik in Groningen te veel drink, heeft verder niemand er last van.

Het aller ergst vind ik het nog wel voor mijn broertje. Hij is veertien, en ziet ieder weekend hoe zijn 'grote zus' zichzelf van de wereld helpt. Mijn moeder vertelde dat hij vanavond had gezegd tijdens het avondeten: "waarom is Lisette er niet?"

Waarop mijn moeder zei: "die ligt ziek in bed"

Toen zei mijn broertje: "maar dit is toch haar lievelingseten?"

Mijn hart brak toen ik dat hoorde. En daarom wil ik nu echt iets aan dit probleem gaan doen. Dit is de eerste keer dat ik echt een poging tot minderen doe. Ik ben dus helemaal nieuw met hoe alles werkt etc. Hopelijk kunnen jullie me enigzins helpen (uiteindelijk moet ik het toch zelf gaan doen: het minderen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lisette,

welkom hier op ons forum.

Weet dat minderen heel erg moeilijk is;

het kost meer discipline dan niet drinken.