Spring naar bijdragen

Lorazepam succesvol afgebouwd


Annezomer

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Ik heb besloten een positief verhaal te plaatsen omdat ik na het lezen van vele verhalen hier heel erg ontmoedigd raakte om te stoppen met lorazepam. Wat niet wegneemt dat het voor iedereen anders is natuurlijk.
Ik slikte vanwege angst en paniek gemiddeld 13 mg per dag. Ik ben nu aan het afbouwen en heb de eerste weken 1 mg per 5 dagen afgebouwd en nu de laatste 8 mg een halve per dag afgebouwd. Het is doorbijten, veel ontwenning, maar het is gelukt. Ik zit op mijn laatste mg en heb alle vertrouwen dat die er ook af zijn over 2 dagen. Daarna nog wat dagen ontwennen maar dan is het klaar. Lorazepam maakte mij depressief, somber, geen eetlust en was volledig afgesloten van mijn omgeving. Maar afbouwen kan echt! Zonder overstappen naar diazepam. Doorzetten en zorgen voor de juiste mensen om je heen. Ik heb gezorgd dat ik niet alleen was en iemand mijn dosering steeds regelde. Geen opname, maar zelf doorzetten. Zorg voor goede anti misselijkheidsmedicatie, paracetamol en een warm netwerk. Alle ontwenningsverschijnselen komen voorbij, maar ook die gaan voorbij. Het is zwaar, maar het leven zonder lorazepam is veel beter. 

Vergeet niet, alles gaat voorbij, hoe zwaar het soms ook voelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...