Spring naar bijdragen

Ik en mijn bizarre verhaal


Roosje41

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik wilde me even voorstellen. 4 jaar geleden na de geboorte van mijn jongste zoontje ontwikkelde ik een enorme angst voor slapen. Vooral diepe slaap associeerde ik met de dood en toen ik las over een ziekte waarbij je nooit meer kunt slapen kwam ik bij de crisisdienst terecht. Ik heb toen hulp gekregen, maar de psycholoog destijds begreep de angst niet en ik moest maar ontspanningsoefeningen doen en een slaapcursus volgen. Omdat ik ook vrij snel de medicatie overdag af ging bouwen dacht ook de psychiater dat het wel goed met me ging. 

De Zolpidem voor de nacht is echter gebleven en gaat inmiddels in combinatie met alcohol. In plaats van de confrontatie aan te gaan verdoof ik. En zo leef ik al 4 jaar. Na een goed gesprek met mijn man heb ik opnieuw hulp gezocht bij een psycholoog die ik zelf heb uitgekozen en de huisarts heeft me doorverwezen naar het Jellinek. Ik weet dat het goede stappen zijn, maar zo voelt het nog niet. Ik heb dit heel lang in een doosje gedaan en weggestopt. Voor mezelf een manier gevonden om er mee om te gaan. Ik zou ook niet weten hoe ik in combinatie met de angst/obsessie die er nog is (wel minder) moet gaan afbouwen. 

Ik hoop hier wat ervaringen uit kunnen wisselen en misschien wat kracht te putten uit anderen die dit ook proberen. 

 

Gr. Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roos,

Ik heb gelukkig geen angst voor de dood als ik ga slapen, maar wel slaapproblemen. Dus ik nam voor de ontspanning wijn in combinatie met slaapmedicatie. En ben nu in een vicieuze cirkel terechtgekomen waardoor het gewoon niet meer gaat. Stoppen met alcohol is de eerste stap om hier uit te komen omdat dit alleen maar bijdraagt aan het in stand houden van angst. Hopelijk gaat dit jou ook helpen. Ik wens je veel succes toe en welkom hier. 

bewerkt door Forza
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Forza:

Hoi Roos,

Ik heb gelukkig geen angst voor de dood als ik ga slapen, maar wel slaapproblemen. Dus ik nam voor de ontspanning wijn in combinatie met slaapmedicatie. En ben nu in een vicieuze cirkel terechtgekomen waardoor het gewoon niet meer gaat. Stoppen met alcohol is de eerste stap om hier uit te komen omdat dit alleen maar bijdraagt aan het in stand houden van angst. Hopelijk gaat dit jou ook helpen. Ik wens je veel succes toe en welkom hier. 

Dank je wel! Voor mijn gevoel is de slaapmedicatie mijn grootste vijand, maar inmiddels begin ik te beseffen dat dit de wijn is. Overdag gaat het prima, maar 's avonds de enorme drang om die fles te openen en te ontspannen. Vaak gaat het ook nog om een fles of meer. Stoppen zou betekenen dat ik weer volledig ga fixeren op de slaapmedicatie en de vaste overtuiging dat die niet gaat werken. Iedere ochtend de overtuiging dat ik hulp ga aanvaarden en in de avond wil ik de hulp weer niet. Ik loop zo vast. Het is zo vermoeiend. Maar goed de afspraak met de psycholoog staat en Jellinek ook. Nu moet ik door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Roosje, je lichaam ontgift nu
en dat duurt wel een poos waarschijnlijk.
De slaapmiddelen zijn ook troep, en ik denk dat
je die uiteindelijk helemaal niet nodig hebt.
Bij mij duurde het een jaar, toen ontdekte ik de fakirmat (ik kan je gegevens pb-en als je daar naar vraagt)
en die werkt meditatief/ontspannend. Een enkele keer
heb ik die nog nodig midden in de nacht, maar ik slaap
nu overwegend heel erg goed, net als vóór ik ooit dronk. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei lady jane:

Roosje, je lichaam ontgift nu
en dat duurt wel een poos waarschijnlijk.
De slaapmiddelen zijn ook troep, en ik denk dat
je die uiteindelijk helemaal niet nodig hebt.
Bij mij duurde het een jaar, toen ontdekte ik de fakirmat (ik kan je gegevens pb-en als je daar naar vraagt)
en die werkt meditatief/ontspannend. Een enkele keer
heb ik die nog nodig midden in de nacht, maar ik slaap
nu overwegend heel erg goed, net als vóór ik ooit dronk. succes!

Dat besef ik, maar door langdurig gebruik van de slaapmedicatie zijn mijn hersenen helemaal niet meer in staat om zelf de slaap te vatten. Dat heeft inderdaad gewoon heel veel tijd nodig. Bedankt voor de tip voor de mat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat het slapen een beetje op en af. Ik gebruik ook nog steeds slaapmedicatie en ik merk dat het inslapen moeilijker gaat, maar dat de kwaliteit van de slaap beter is. En ik trek een nacht slecht slapen nu beter dan toen ik dronk. Ik wil uiteindelijk ook van de slaapmedicatie af. Maar voor nu is het prima. Ik ben in ieder geval gestopt met drinken en de rest volgt als ik wat stabieler ben. Maar ik ben trots op je. Het begin is gemaakt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Forza:

Bij mij gaat het slapen een beetje op en af. Ik gebruik ook nog steeds slaapmedicatie en ik merk dat het inslapen moeilijker gaat, maar dat de kwaliteit van de slaap beter is. En ik trek een nacht slecht slapen nu beter dan toen ik dronk. Ik wil uiteindelijk ook van de slaapmedicatie af. Maar voor nu is het prima. Ik ben in ieder geval gestopt met drinken en de rest volgt als ik wat stabieler ben. Maar ik ben trots op je. Het begin is gemaakt! 

Ik merk dat de stukjes die ik zelf slaap inderdaad wat verkwikkender aanvoelen. Mag ik vragen wat jij gebruikt qua slaapmiddel? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...