Spring naar bijdragen

voorstellen


Kohtje

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag. Laat ik beginnen te zeggen dat ik erg onhandig ben in het werken met een computer, dus als ik er hier een zooitje van maak, dan moet de oorzaak daarvan in deze onhandigheid gezocht worden. En dan zal ik me verder ook even voorstellen. Ik ben een man van 49 jaar, getrouwd, kinderloos en al jaren aan de drank. Begin dit jaar ben ik begonnen met een deeltijdbehandeling in de Henriëtte Hartsenkliniek in Zutphen, en na zo'n tien weken overgestapt naar de klinische behandeling. Eind juli heb ik daar afscheid genomen van de groep waar ik achttien weken lang lief en leed mee gedeeld had. Tijdens deze behandeling werd een dagboek bijgehouden waaruit dagelijks voorgelezen werd in de groep. De feedback die je dan kreeg was belangrijk voor me, daardoor wist ik dat ik met en voor mezelf aan het werk was. Dagboek schrijven doe ik nog steeds, maar door het wegvallen van de feedback en ook het gemis van de verhalen van anderen verflauwt de boel een beetje. Sinds vier en een halve maand sta ik nu compleet "droog" en echt veel moeite kost me dat (momenteel) niet, maar om trots op mezelf te kunnen blijven heb ik het nodig om zo nu en dan met anderen te kunnen praten over gevoel, en met anderen bedoel ik dan mensen die weten wat het is om alcoholverslaafd te zijn (geweest). Zo voor een eerste berichtje laat ik het hier even bij. Hopelijk leren we elkaar in de loop van de tijd beter kennen.
Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoh Kohtje,

Welkom op het forum, je bent hier op de juiste plaats voor feedback en ander wel en wee. Ik denk dat wij ook een hoop van jou kunnen leren in onze strijd in de alcohol. Dus jouw feedback is eveneens welkom. Gewoon reageren op wat je ziet en of zelf iets te berde brengen is allemaal ok.

Tip: wil je meedraaien op het forum zorg dan dat je dagdraadjes leest en daar op reageert dan krijg je vanzelf reactie terug.

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kohtje,

Welkom hier op het forum. Ik kan me voorstellen dat je na zo'n intensieve behandeling af en toe nog behoefte hebt aan wat feedback. Daarvoor zit je hier wel goed. We zijn hier op het forum met allemaal mensen die heel erg hard knokken om van de alcohol af te blijven. Soms gaat het goed, en soms gaat iemand wel eens de fout in, en als iemand het even moeilijk heeft proberen we hem/haar daar doorheen te slepen.

Goed van je dat je je dagboek nog bijhoud. Sommigen hier volgen de internetbehandeling van Tactus, waar dit forum ook bij hoort (ik ook), en daar hou je ook een dagboek bij. Schrijf lekker regelmatig mee op het dagdraadje, iedereen vertelt daar de dingen die hem/haar bezighouden dus je kunt dat eigenlijk een beetje vergelijken met het bespreken van je dagboek. Ik denk dat wij ook veel van jou ervaringen kunnen leren.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he kohtje, ik gebruik dit forum ook vaak als een soort dagboek.. zijn er nog dingen waar we in de feedback op moeten letten als je schrijft? op welk gebied wil je dat we je steunen? het is niet vergelijkbaar met een groep in de behandeling maar wie weet kunnen we je toch verder helpen.

Fantastisch trouwens dat je nog steeds droog staat, de periode na opname of behandeling is toch altijd weer erg zwaar. Sta je er weer alleen voor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Zo, ik heb mezelf even uit de diepte opgescharreld en weer naar boven gehaald. De reden hiervoor is dat ik hier even een link naar m'n web-site neer wil zetten. Op 15 december had ik deze link op het dagdraadje geplaats maar de moderator heeft deze per ongeluk verwijderd. Ik mag hem weer terugplaatsen en dat doe ik dan maar hier, op een makkelijker terug te vinden plaats.
Dus hier komt ie nog een keer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Mick.

Weet ik niet. Heb ik gewoon gedaan. En het mocht ook wel mits het geen commerciële site zou zijn. Nou dat is het niet, hoewel je natuurlijk nooit weet wat er in de toekomst uit voortvloeit...
Ik zou het vervelend gevonden hebben als de site verwijderd zou zijn omdat het niet geoorloofd zou zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...