Spring naar bijdragen

Is deze verslaving de eerste?


Krissie

Aanbevolen berichten

Is deze verslaving de eerste? Bij mij niet. Ik heb gerookt meer dan 25 jaar... 2 jaar aanloop, eraan gedacht/ gewerkt om te stoppen. Ineens was het daar ik was het zat... en ik was gestopt... Toen kwam de speelhal... nou dat werd al snel de gokhal. Al mijn geld ging eraan op. Hield net genoeg over voor mijn huur. Door mijn partner daaruit gekomen. Kiezen of verliezen... Nu ik het zo bedenk is het een tijd goed gegaan, toen kwam de verzamelaar boven.... koopzucht.... daarna pas alcohol. Kom ik hier ooit vanaf? Is het genetisch? Begin dat langzamerhand wel te geloven. Ik vecht, overwin en de volgende staat al in de rij... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genetisch of verworven, wat het ook is, je hebt ermee te dealen. Onderliggende oorzaken en/of overstijgende oplossingen zoeken dus. Wie ben je zelf, zonder die afleidingen als roken, gokken en drinken? Bevalt die persoon je? Dat soort vragen zou je kunnen stellen aan jezelf, en dan accepteren wat je niet kunt veranderen en aanpakken wat je wel kunt en wilt veranderen. Genoegen nemen met minder en daarvan oprecht genieten kan ook een goede oplossingsrichting zijn. Het hoeft niet altijd superspannend en opwindend te zijn in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op mijn 14e een ernstig ongeluk gehad daardoor 6 weken lang hoge dosissen morfine toegediend gekregen. 
 

ik vermoed dat ik in die 6 weken een morfine verslaving opgebouwd heb,ik heb toen der tijd geen of vrijwel geen begeleiding gehad na ontslag uit het ziekenhuis. 
 

ik expireerde voor die tijd wel al wat met blowen,roken,drug en alcohol. 

Ik vermoed dus dat ik een morfine verslaving ingeruild heb voor een alcoholverslaving.

maargoed dit is mijn eigen theorie,het zou net zo goed een excuus kunnen zijn.

heb het hier wel uitgebreid met mijn psychologe over gehad en zij kon ook niet echt ja of nee zeggen

maar de kans dat het zo is is wel groot     

 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...