Lytse Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Hi Evita, Van mezelf weet ik dat ik ook probeerde dronkenschap te vermijden. Je moet wel bedenken dat hoe langer je drinkt en hoe meer, je lichaam steeds meer drank aankan voor je dronken wordt. Heel slecht voor datzelfde lichaam. Succes en ik hoop dat je een goed behandelplan zult krijgen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 28 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 januari 2013 Dat is nou precies waar ik bank voor ben, Lytse: toename van de tolerantie. Ik hoop dat er komende donderdag een concreet traject uit de bus komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2013 Evita, Ik wens je bevrijding van de alcoholgevangenis. En het kan.... Mooi onderschrift heb je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 31 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2013 Teleurstelling. GGZ adviseert opname voor detox. Ik heb al eerder duidelijk gemaakt dat dit om meerdere redenen geen optie is. Ik ben een beetje verdrietig en ga een andere uitweg zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 31 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2013 Evita, Is dat de enige optie die ze je te bieden hebben? Detox kan thuis ook hoor. Je gaat geen rare dingen doen hoor met je "uitweg". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2013 Evita, als je een ongeluk zou krijgen of wegens ziekte in het ziekenhuis zou belanden, gaat de wereld ook gewoon door. Het is de vraag of de GGZ niet gewoon gelijk heeft en je onder opname niet sneller geneest dan via omwegen die misschien gevaarlijk zijn. Er is vast wel iemand die tijdelijk voor je zieke partner kan zorgen en als die weet dat jij in goede handen bent zal dat een hele geruststelling zijn. sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 19 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Er is nieuws, veel nieuws! Vorige week maandag had ik weer een afspraak met de verslavingsarts en hij bleef bij zijn standpunt dat klinische behandeling onvermijdelijk was. Ik bleef bij mijn standpunt dat dit niet tot de mogelijkheden behoort. "Dan zitten we in een patstelling", concludeerde hij. Mijn reactie was dat ik dan maar op eigen houtje aan de slag moest met Baclofen. Ik slikte op dat ogenblik bij het avondeten 5mg om mijn lichaam heel voorzichtig te laten wennen na het eerdere debacle. Zijn houding sloeg om als een blad aan de boom. Hij werd positief over mijn voornemen en vertelde dat hij al meerdere cliënten heeft die Baclofen met positief resultaat gebruiken. Wel een verrassende ervaring. Zijn advies was om vooreerst 2x 10mg per dag te gaan gebruiken. Daarnaast speelde nog iets anders, ik heb al enige tijd contact met een klassiek (!) homeopaat en hij zou me een middel toesturen waardoor mijn behoefte aan alcohol zou (kunnen) afnemen. Hij is voorzichtig, want het is nu eenmaal geen exacte wetenschap. Hij had er geen enkel bezwaar tegen dat het middel samen met Baclofen zou worden gebruikt. Andersom heb ik die vraag ook aan de verslavingsarts gesteld en hij had evenmin bezwaar. "Homeopathie doet toch niets", was zijn mening. Op dinsdag begon ik met beide middelen. Alcoholgebruik onveranderd. Woensdag idem dito. En toen kwam de donderdag. Nauwelijks behoefte aan alcohol. Nog wel regelmatig beven en om dat te bestrijden zo nu en dan een nipje genomen. Nerveus, dat wel. Het gebruik was een fractie van dat nog kort daarvoor. De vrijdag kwam en leek op de donderdag. Ik kwam op tijd mijn bed uit en kon vrijwel direct gewoon typen en aan het werk. Met de hand schrijven ging moeizaam, maar het was leesbaar. Tot voor kort lukte me dat pas na de lunch. Zoals de voorgaande paar dagen bleef het gebruik beperkt tot iets minder dan twee borrels. De zaterdag was gelijk aan de twee voorgaande dagen. En toen kwam de zondag. Geen behoefte aan een borrel. Geen zin zelfs. Het beven was afgenomen en mijn energie kwam langzaamaan weer terug. Ik heb zelfs de puinhoop op mijn bureau opgeruimd. Of ik geen last had van pleinvrees, vroeg mijn partner met een tikje valse lach. De maandag was niet anders, hoewel het beven duidelijk minder was. Afgelopen nacht had ik pech. De verhuizende buren begonnen om half tien hun keuken (of zoiets) af te breken, zodat ik niet in slaap kwam. Om kwart voor elf heb ik ze vermanend toegesproken. Dat had weliswaar succes, maar dan word ik feitelijk alleen maar wakkerder. Ik heb het uiteindelijk twee uur zien worden. Niet lang geleden nam ik in zo'n geval een halve borrel en zo nodig na een half uur nog een halve. Ik sliep daar goed op. Maar gisteravond was mijn gevoel "Niet doen. Het is gif!" Ik heb het niet gedaan. Vandaag was ik een tikje brak en had een paar keer de rillingen die ik zo lang gekend heb en die ik kon verhelpen met een (paar) nipje(s) jenever. Ook dat heb ik weten te doorstaan en het voelt goed. Ik weet dat er hier forumleden zijn die niet enthousiast zijn over Baclofen en ik kan me voorstellen dat zelfs zij die daar wel positief tegenover staan de wenkbrauwen zullen optrekken over een dergelijk snel resultaat. Ik garandeer je; er is geen woord van gelogen. Zo dadelijk zal ik een mogelijke verklaring geven. Mijn lichamelijke conditie was en is beroerd. Ik had soms dagenlang pijn op een plek waar ik mijn lever vermoed. Die pijn wordt minder en is soms urenlang afwezig. Mijn voeten en vooral enkels zijn opgezwollen. Dat wordt nog niet echt minder, maar het gevoel van spanning in dat gebied wordt wel snel minder. Mijn urine had een angstaanjagend donkere kleur en dat wordt nu zichtbaar beter. Een jaar geleden zijn mijn bloedwaarden getest en bij die test hoorde ook mijn lever. Er is een zekere waarde (alpha of zo, weet ik niet meer) die niet boven de 50 mag komen. Die lag bij mij boven de 900. Dat mag te wel alarmerend noemen, nietwaar? Hoe is dat allemaal mogelijk? Zoals gezegd; ik heb een vermoeden. De klassiek homeopaat die ik consulteer kent me al een tijd en heeft me al eerder effectief van een probleem afgeholpen waar traditionele artsen me jarenlang niet konden helpen. Hij is eerlijk geweest en vertelde me dat alcoholisme niet zijn specialiteit was. Toch schreef hij me een middel voor. Was dat een schot in de roos? Misschien, maar naar mijn gevoel wel in combinatie met Baclofen. Ik wil overigens niet onvermeld laten dat er een wezenlijk verschil van aanpak is tussen een homeopaat en een klassiek homeopaat. groet van een blije Evita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 19 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Oh, een ding heb ik niet gemeld: aan het eind van de dag neem ik - zoals in een ver en grijs verleden - een glaasje wijn. Dat valt goed en daar blijft het bij. Zonder problemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 nou Evita ik volg je met aandacht en hoop dat je ook in je euforie ook waakzaam blijft succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 20 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2013 Fijn om te lezen dat het op dit moment beter met je gaat ADB worden is geloven in jezelf Gaat om het gevoel dat jij het kan Gaat om trots wezen Gaat om zelfrespect en vertrouwen in jezelf En of je dat met of zonder pilletje is..is voor een ander niet belangrijk Ik heb zelf ook 9 maand librium geslikt...om ADB te worden,maar ik ben het wel geworden Na die 9 maand wist ik zeker dat ik zonder alcohol door het leven kon...toen kon ik ook met een gerust hart stoppen Ben blij dat ik 9 maand van dit hulpmiddel gebruik mocht maken Succes...we zijn het waard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2013 Evita... ik wist het...ik wist het !!! stilte voor de storm...je bent een kanjer, wat een doorzetting ! 1 tip alleen Evita : laat je niet gek maken met steeds verhogen van de dosis. Verhoog pas als je weer "onrust" voelt. De meesten mislukken door een verkeerde dosis !!! én...pas op met drank, beter niet en zeker niet in het begin, laat de Baclo eerst z'n werk doen !!! Het ga je goed dame...succes en wees er trots op, houden zo zien we nog op de Baclofen-draad ? groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaatjekip Geplaatst 22 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2013 Lieve Evita, Baclofen... lastig verhaal... ikzelf ben nu mbv Librium sinds de 16e (met best wat moeite maar helpt zeker) gestopt en zou je toch aanraden aan te dringen bij de huisarts of desnoods nogmaals Maliebaan (de aanhouder wint is mijn ervaring heb net zovaak gebeld tot ze me wel te woord MOESTEN staan;-). Maar ms helpt jou de Baclofen wel en hoor graag je ervaringen... wens je iig alle alle sterkte en kracht en durf je zelf in de ogen te blijven kijken. Zoals je hier wel ziet ben je zeker niet de enige die met deze ziekte -want dat is het- kampt en hulp nodig heeft !!! grtz Kaatjekip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
earde Geplaatst 25 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2013 Beste Evita, wat knap, na zo diep en met zoveel problemen, haast niets meer. mij helpt Campral, maar wat me meer helpt (en dat vertel ik hier aan iedereen) is namaak wijn en namaak champagne. ik kan echt genieten van een glas koele witte namaakwijn, 0.05% dus een suikerklontje is meer. maar het ritueel, en bij het eten, helpt het mij goed (en goedkoper dan echte wijn) mocht je het zoeken, het merk is eisberg, wit en rose. de champagne is Lite Life (wel 0.5%) maar bruist en sparkelt als echt, en dan verdien je ook champagne.... sterkte.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 26 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2013 Campral zou voor mij minder geschikt zijn, earde. Voor wat betreft alcoholvrije wijn heb je me op een interessant spoor gebracht. Dank je wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 26 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2013 Evita pas op met alcoholvrije dranken nu, de stap naar echte is snel gemaakt. Probeer, zeker in je startperiode met baclofen, dit soort te mijden. Het is verleidelijk zo'n mooi glas en naar drank smakende chemische vloeistof en voor dat je het weet zit je weer aan echte drank. Wees verstandig en doe het niet, ga jezelf niet lopen kietelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2013 Gelukkige verjaardag Evita!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 31 maart 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 maart 2013 Dank je wel, Vlaams meisje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2013 Hallo Evita, Hopelijk gaat het goed met je. Een verjaardagsslinger voor je en ik wens je een goed jaar toe, zo droog als je het zelf wilt. :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon: Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 1 april 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Het gaat goed met me, dank je wel Lytse. Dank ook voor de verjaardagsslinger! In mijn tasje zitten nog steeds twee miniatuurflesjes met jenever voor rampgevallen. Ik taal er niet meer naar, dus die kunnen een dezer dagen ook wel in de kliko Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 1 april 2013 Rapport Share Geplaatst 1 april 2013 Geweldig Evita. Op naar de kliko!! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden