Evita Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Hallo lieve mensen, Zoals je al had vermoed heb ik een beetje een probleem. Ik zuip teveel. Jenever. Diverse keren ben ik er in het verleden in geslaagd ermee te kappen en dat lukte me dan ook zonder veel problemen. De laatste tijd lukt dat echter niet meer. Ik lijk het zonder hulp niet meer uitte komen. Centrum Maliebaan was mijn eerste instantie, maar dat duurt en duurt en dan worden afspraken weer afgezegd. Okee, verder gezocht en bij GGZ centraal terecht gekomen. Daar gaan ze nu vier weken over me nadenken. Ik zit te shaken. Letterlijk. Kennelijk heb ik librium nodig, want de ontwenningsverschijnselen zijn wel heftig. Bij die bekende organisaties krijg ik het gevoel dat ze me zo lang mogelijk aan het lijntje willen houden. Volgende week heb ik een afspraak met mijn huisarts en ik wil hem vragen om Librium voor te schrijven. Dat schijnt ontwenningsverschijnselen redelijk te onderdrukken. Feitelijk is dat mijn grootste probleem. Adviezen? groet Evita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Welkom Evita! Goed dat je hier gekomen bent. Dat men bij de GGZ 4 weken over je na gaan denken is leuk, maar duurt veel te lang in jouw situatie. Morgen naar de HA - of de vervanger daarvan - want als je nu aan het shaken bent is het wel heel heftig (geweest) allemaal. Maar ja, het enige wat je nu volgens mij kunt doen is de eerste niet nemen vandaag (of vanavond). Ik heb alleen geen ervaring met dit soort heftige ontwenningsverschijnselen dus ik zal even een oproep voor je doen op de dagdraad. Die vind je onder de ditjes en datjes en daar zit bijna iedereen. Je kunt er zelf ook een gil geven, moet jij eens opletten - daar staat iedereen voor je klaar. Maar allereerst wens ik je sterkte voor nu en wees lief voor jezelf - dekentje en een kalmerend bakkie thee. Rustig aan. Groetjes, Travel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Beste Evita, Goed dat je je aangemeld hebt. Zorg dat je van die rotzooi afkomt, daar ben ik ook mee bezig. Maar nu je zoveel ontwenningsverschijnselen hebt is dat heel akelig. Kan je je niet melden bij een dienstdoende huisarts voor ondersteunende medicatie? Sterkte meis, en blijf hier komen, we hebben allemaal hetzelfde probleem. Zijn alcohol verslaafd En we willen stoppen met de alcohol Geef de moed niet op, blijf hulp zoeken Liefs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Goeie avond Evita en welkom, Ja meid dat is beroerd die ontwenningsverschijnselen, en inderdaad Librium werkt erg goed tegen het trillen. Er moet toch, ook nu, een dienstdoende arts zijn die je even wat verder kan helpen? Heb je al geprobeerd om je huisarts te bellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Hoi Evita Als ik jou was zou ik ook zo snel mogelijk contact hebben met de huisarts Ik zelf ben ook gestopt en 1,5 dag zat ik ook te shaken en kwam bij de huisarts terecht en kreeg librium dan gaat het snel weer beter met je... Stoppen is al moeilijk zat, moet geen lijdensweg worden Misschien kun je de huisartsen post bellen en het voor leggen..maar zeker morgen gaan En de huisarts kan misschien ook wel andere hulp regelen Doen hoor Gr Huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Welkom hier Evita, ook van mij. Inmiddels ben je niet meer online. Ik hoop vurig dat je hulp gezocht hebt. Veel sterkte met de afkickverschijnselen en kom vooral op de dagdraad, daar zijn meestal mensen die met je willen praten. Ons motto is: vandaag nemen we de eerste niet! Doe je mee? Veel succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 december 2012 Rapport Share Geplaatst 23 december 2012 Welkom Evita als je nog meeleest de HAP kun je 24/7 bellen tijdens weekends en feestdagen en misschien heeft de verslavingspost in jouw woonplaats een crisisdienst? Hopelijk hoef je hier nu maar één keer door en dan ga je weer verder op je weg naar nuchter zijn. Het is best zwaar soms, maar mijn ervaring is dat weer trots worden en een nieuwe basis uiteindelijk voor een veel beter leven zorgen. succes en houd vol:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 25 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2012 Dank jullie wel voor dit welkom. Doet me goed! Het is onmogelijk alle inhoud van dit (rijke) forum in een paar dagen door te nemen, maar het onderwerp Baclofen heeft wel sterk mijn aandacht getrokken. Refusal kan niet. Mijn lever verdraagt dat niet. Maandag is mijn huisarts terug van vakantie en ik heb dan een afspraak met hem. Hij kent me, ik vertrouw hem en dat lijkt me de beste basis. Ik zal hem vragen om een recept voor Baclofen. Wil hij dat niet, dan rijden we woensdag 2 januari naar Duitsland. Daar schijnt het vrij verkrijgbaar te zijn. Nogmaals dank en een fijn zonnewendefeest gewenst! Evita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 december 2012 Rapport Share Geplaatst 25 december 2012 Hulpmiddelen mooi meegenomen...maar het waarom is soms ook een goede vraag om aan jezelf te stellen Waarom ..is het nu alleen de verslaving dat ik niet kan stoppen of zit er iets meer achter Vaak goed om te weten anders blijf je in die circul rond dwalen Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 25 december 2012 Rapport Share Geplaatst 25 december 2012 Evita, Ik heb zelf hele goede ervaring met baclofen, echter laat je begeleiden door je arts. Zoals wel vaker hier is geschreven, het zijn geen smarties. Er is een enkele forummer die noodgedwongen zelfmedicatie toepast met succes. Bedenk ook dat, en dat zal waarschijnlijk ook je arts voorstellen, eerst andere behandeltrajecten moet hebben doorlopen. Als geen enkel traject aanslaat is het tijd om baclofen uit te proberen. In Duitsland zonder recept verkrijgbaar? Als ik kijk op de eu-versandapotheke http://www.eu-versandapotheke....opharm+10+mg+Tabletten is het Rezeptpflichtig. Veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 25 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2012 @ Huttula Er zijn vroeger ook wel perioden geweest dat ik teveel dronk. Daar kon ik dan redelijk makkelijk weer mee stoppen. Roken ook. Was lastig, maar het lukte. Een psycholoog heeft me uitgelegd dat het herstelmechanisme van het lichaam minder effectief wordt naarmate je ouder wordt. Ik ben niet piepjong meer. Of er verder nog iets achter zit? Ik word nu 3/4 jaar aan het lijntje gehouden en krijg daar een beetje genoeg van. @Romualdus Er is nog geen traject aangeslagen. Nog niet eens gang gekomen, feitelijk. Misschien ben ik te ongeduldig; ik ben weliswaar minder dan een jaar bezig, maar dit kan niet de bedoeling zijn. In elk geval is het niet de mijne. Als ik geen recept krijg vraag ik Librium. Dat heeft de huisarts me feitelijk al toegezegd. Op het web vind ik dan wel een leverancier van Baclofen. Ben ik een beetje wanhopig? Om eerlijk te zijn denk ik dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 december 2012 Rapport Share Geplaatst 25 december 2012 Evita, niet wanhopen hoor. Met de Kerst ligt natuurlijk alles stil. We hebben met een heel stel mensen het arrensleepact. Het is moeilijk om nu niet te drinken, maar we zijn met z'n allen nog aan boord (zie het draadje). Als je het moeilijk vindt kom naar de dagdraad. We proberen iedereen te steunen, ook nu. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 26 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 Dank je wel, Lytse groet Evita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 26 december 2012 Rapport Share Geplaatst 26 december 2012 welkom Evita! het doel ligt klaar te wachten ook op jou ieder gaat op zijn manier maar er is voor elk een pad er naar toe, dat is zeker! succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 31 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 december 2012 Vanmiddag naar de huisarts geweest. Hij was er niet. Persoonlijke besognes. Zijn vervangster wees ieder voorstel af. Zojuist heb ik via het web Baclofen besteld. Ik ben al te lang bezig en blijk alleen op mezelf te kunnen vertrouwen. Ik wens eenieder een rustige jaarwisseling (contradictio in terminis) en een gezond 2013 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 31 december 2012 Rapport Share Geplaatst 31 december 2012 Evita, Jammer, misschien had je eigen huisarts het wel voorgeschreven. Ik zou het zeker bij hem melden dat je op eigen medicatie gestart bent met baclofen. Er zijn forummers die ook zonder medewerking van een arts gestart zijn en goede resultaten boeken. Lees zeker het baclofen draadje voor de tips en adviezen. Start met een dosering van 3x 5 mg. per dag en verhoog pas wanneer je geen bijwerkingen als duizeligheid o.i.d. hebt. Bouw niet verder op dan nodig is, ik zit al een tijdje op 4x 10 mg. per dag en voel me daar uitstekend bij. Veel succes en luister naar je lichaam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 1 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2013 Beste wensen Evita, Ik kom er niet achter als ik dit draadje doorlees of je nu door blijft drinken, mindert of stopt. Ik zie je focusen op hulpmiddelen en op instanties maar hoe gaat het nu met je en die heftige ontwenningsverschijnselen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 1 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2013 Dank je wel, Romualdus! Mijn huisarts zal me zelf wel bellen, vermoed ik. Ik ben een beetje geëmotioneerd vertrokken gisteren. Als hij geen contact met me opneemt zal ik dat zelf doen. Beste wensen ook voor Erik en alle anderen! Ik drink nog steeds. Zonder alcohol kom ik niet ver. Tweemaal ben ik gestopt, maar had ik een terugval, waarna het gebruik is toegenomen. In instanties heb ik inmiddels minder vertrouwen. Ik voel me aan het lijntje gehouden en heb goede hoop dat Baclofen me gaat helpen het zelf op te lossen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 1 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2013 Evita, Een heel goed en vooral droog 2013 gewenst. Baclofen is oorspronkelijk als spierverslapper op de markt gebracht. Je arts moet het dus, omdat het protocol daarin niet voorziet, off-label voorschrijven. Tevens kan ik je melden dat ik niet alleen van mijn alcohol af ben, maar ook van de kramp in mijn kuiten die mij in de nacht wakker maakte. Tevens, omdat het ook werkt tegen een lichte vorm van depressiviteit, heb ik mijn dosis antidepressiva met 2/3de terug kunnen brengen. Voor mij is het dus een win-win situatie. Print dit artikel uit van de apotheken in Nederland waarin staat dat het ook bij alcoholverslaving wordt voorgeschreven en leg het je arts voor. http://www.apotheek.nl/Nieuws/...spx?mId=10704&rId=1630 Veel succes, Romualdus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 1 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2013 Hm... die kramp in m'n kuiten en voeten 's nachts kan ik ook missen als kiespijn, hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2013 waarschijnlijk magnesium tekort Evita probeer maar eens een paar dagen, het kan geen kwaad en je merkt snel genoeg of het werkt. 400 mg per dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 1 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2013 Evita, Voor kramp in je kuiten en voeten is baclofen het aangewezen geneesmiddel. Het ontspant de spieren. Dus je kan om je arts vragen om baclofen tegen je krampen, heb je direct een middel tegen je alcoholgebruik. Ook een win-win situatie net als ik, ik vroeg het voor mijn alcoholverslaving en het hielp ook tegen mijn kuitkrampen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 1 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2013 Geeft weer hoop Nog niets van de leverancier gehoord overigens, maar jah, nieuwjaarsdag, nietwaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 2 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2013 Orderbevestiging is binnen. Nu nog hopen dat de grensautoriteiten niet al te bijdehand doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Evita Geplaatst 4 januari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2013 Naast de zending van Baclofen heb ik intussen toch via de huisarts een recept gekregen en inmiddels zelfs de tabletjes in huis. 3x daags 5mg. Hij heeft het eerder voorgeschreven, vertelde hij, zonder resultaat. Ben benieuwd. Morgen boodschappen doen en zondag aan de slag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden