Spring naar bijdragen

onze h. kamer 2-8-2021


bolletje

Aanbevolen berichten

Hallo allen!

Ik ben nieuw hier. Wat fijn te lezen dat het zo goed gaat met jullie. Hier nog bezig met het aanmelden voor mijn benzoverslaving. Ik zit nu op 2,5 mg Lorazepam voor het slapengaan. Gebruik het 3 maanden, wel onregelmatig. Ben er van de week achtergekomen dat ik er afhankelijk van ben geworden. Ik hoop dat ik snel geholpen kan worden en zo min mogelijk ontwenningsverschijnselen krijg. Voor nu gaat het dus redelijk omdat ik die Lorazepam zo nu en dan slik. Wil ervan af, bah, rotspul. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-8-2021 om 16:43 zei CherryCake:

Hallo allen!

Ik ben nieuw hier. Wat fijn te lezen dat het zo goed gaat met jullie. Hier nog bezig met het aanmelden voor mijn benzoverslaving. Ik zit nu op 2,5 mg Lorazepam voor het slapengaan. Gebruik het 3 maanden, wel onregelmatig. Ben er van de week achtergekomen dat ik er afhankelijk van ben geworden. Ik hoop dat ik snel geholpen kan worden en zo min mogelijk ontwenningsverschijnselen krijg. Voor nu gaat het dus redelijk omdat ik die Lorazepam zo nu en dan slik. Wil ervan af, bah, rotspul. 

Hey Cherrycake,

Je gebruikt het nog niet zo lang en ook niet regelmatig, dus hopelijk ga je niet teveel last hebben. Ik heb zelf 2,5 maand dagelijks Lorazepam gebruikt (1 mg) en ben dat extreem langzaam aan het afbouwen, waardoor ik er amper iets van merk. Eerst van 1 mg naar 0,50 mg, dat was een grote stap maar ging goed, dan van 0,50 naar 0,25 mg, dat ging helemaal mis en dus ben ik na 4 weken terug moeten gaan naar 0,50 en dan verder afgebouwd met stapjes van 0,10 en nu zelfs 0,05 om de 20 dagen.

Jij kan vast sneller, zeker in het begin kan je sneller afbouwen, dat moet je zelf een beetje aanvoelen. Sommigen kiezen er ook voor om Lorazepam om te zetten  naar diazepam, omdat dat geleidelijker wordt afgegeven in je bloed en je minder last zou hebben van tussentijdse ontwenning en ontwenning in het algemeen. Sommigen kunnen echter niet goed tegen diazepam en ik lees hier ook dat het niet makkelijk is om de juiste dosis voor omzetting te vinden (ligt ergens tussen 5 à 10 mg diazepam voor 1 mg Lorazepam) 

Je kan zeker ook de Ashton manual nalezen, ( te vinden op google) daarin vindt je heel veel nuttige informatie. 

Veel succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...