Spring naar bijdragen

Afbouwen Oxazepam


3xAnne

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

ik ben Anne, en door ernstige omstandigheden moest ik twee maanden geleden tegen wil en dank aan de Oxazepam. Ik slikte 4 x 5 mg per dag. Dus 20 mg per dag.  Na vier weken waren mijn klachten verminderd en wilde ik afbouwen en dat deed ik volgens mezelf met een rustig schema. Lukte niet goed. Omgezet door huisarts naar diazepam en twee dagen geprobeerd maar daar werd ik heel ziek en panisch van. Volgens verpleegkundige had ik een paradoxale reactie. Dus noodgewongen afbouwen met Oxazepam en per drie dagen één milligram eraf. Nu vijf weken verder zit ik op 6 mg gram per dag, namelijk in de ochtend 2 mg en voor de nacht 4 mg, en kan niet anders zeggen dan dat ik eigenlijk niet meer wil leven. Ik trek dit niet langer. Ik tril hevig, heb het gevoel in brand te staan, ben de hele dag ziek, heb geen energie meer om wat dan ook te doen, kan niet meer slapen, slik daarom (met weinig succes) s nachts een halve dormicum erbij, wat weer een nieuwe verslaving oplevert terwijl ik zo graag ervan af wil. Wat te doen! Help! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2021 om 13:02 zei 3xAnne:

 

Hallo iedereen!

ik ben Anne, en door ernstige omstandigheden moest ik twee maanden geleden tegen wil en dank aan de Oxazepam. Ik slikte 4 x 5 mg per dag. Dus 20 mg per dag.  Na vier weken waren mijn klachten verminderd en wilde ik afbouwen en dat deed ik volgens mezelf met een rustig schema. Lukte niet goed. Omgezet door huisarts naar diazepam en twee dagen geprobeerd maar daar werd ik heel ziek en panisch van. Volgens verpleegkundige had ik een paradoxale reactie. Dus noodgewongen afbouwen met Oxazepam en per drie dagen één milligram eraf. Nu vijf weken verder zit ik op 6 mg gram per dag, namelijk in de ochtend 2 mg en voor de nacht 4 mg, en kan niet anders zeggen dan dat ik eigenlijk niet meer wil leven. Ik trek dit niet langer. Ik tril hevig, heb het gevoel in brand te staan, ben de hele dag ziek, heb geen energie meer om wat dan ook te doen, kan niet meer slapen, slik daarom (met weinig succes) s nachts een halve dormicum erbij, wat weer een nieuwe verslaving oplevert terwijl ik zo graag ervan af wil. Wat te doen! Help! 

Hey Anne,

Ik ben niet echt vertrouwd met de werking of afbouw van oxazepam, maar ik wil wel even reageren omdat ik me wel kan voorstellen hoe je je voelt, ik ben ook door de hel gegaan toen mijn dokter me cold turkey liet stoppen met flurazepam bijna een jaar geleden. Ik ben toen ook noodgedwongen ook iets anders gaan slikken (Lorazepam), waarvan ik nu heel langzaam aan het afbouwen ben.

Ik denk dat heel veel mensen op dit forum jouw gevoelens wel zullen herkennen, angst, trillen, 0,0 energie over, depressief gevoel... allemaal heel herkenbaar.

Daarom vind ik het heel belangrijk om te zeggen dat het echt weer betert! Bij mij heeft het maanden geduurd, maar de intensiteit van de klachten is sterk afgenomen na ong 2 a 3 maanden en nu voel ik me weer (bijna) helemaal de oude.

Wat super belangrijk is, is dat je er de tijd voor moet nemen... ik bouw nu heel langzaam af van de Lorazepam en dat is een wereld van verschil met die cold turkey een jaar geleden.

Dus ik denk dat je te snel gaat omdat je zo heftig reageert en dat je beter even stabiliseert op de dosis die je nu neemt. 

Je bent in 6 weken tijd van 20 mg naar 6 mg gegaan, dat is bijna 3/4de eraf! Om je een idee te geven, ik heb er meer dan 2 maanden over gedaan om mijn dosis te halveren (van 0,50 naar 0,25 mg) Niet dat dat een referentie is, iedereen is anders, maar je eigen gevoel is dat zeker wel!

Om te weten hoe je best afbouwt met oxazepam kan je oxavrouw eens aanspreken, zij is je al voorgegaan.

Veel succes, goede moed en onthou: hier komt een einde aan, het komt allemaal weer goed!:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Lynn! Je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik kan niet wachten met afbouwen. Vooral omdat ik niet meer kan slapen zonder slaappillen erbij te nemen. Dat zijn dan twee verslavingen om af te bouwen! Mijn huisarts zei dat je gewoon iedere week een inname kon weglaten als die minder dan 5 milligram was. Nou niet dus. Ik wil zo verschrikkelijk graag van die troep af. Ik dacht ook dat hoe langer het spul in je lichaam zit, hoe afhankelijker je ervan wordt. Maar ik zal geduld moeten hebben. Ik heb gezocht op deze site en vond een afbouwschema op basis van taperingstrips. Ik ga die niet bestellen maar zelf aan de slag hoewel het vreselijk moeilijk is om de milligrammen nauwkeurig af te wegen. Ik heb een weegschaaltje maar daar verandert het getal telkens van als het erg laag is. Nogmaals bedankt voor je antwoord en de moeite die je nam! 
Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...