Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 14/07/2021


Lynn46

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Hoe is het met iedereen? 

@Vechter je bent al halverwege die laatste week en daarna vakantie, heerlijk! 

@karin123 en @Pluisje53 en @bolletje, jullie zijn zo stilletjes de laatste tijd? Hopelijk gaat alles wel oké met jullie? 

@Wilhelmina fijn dat je af en toe goed slaapt, dat doet toch ook deugd, he! 

Een fijne dag aan iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lynn46:

Hallo allemaal, 

Hoe is het met iedereen? 

@Vechter je bent al halverwege die laatste week en daarna vakantie, heerlijk! 

@karin123 en @Pluisje53 en @bolletje, jullie zijn zo stilletjes de laatste tijd? Hopelijk gaat alles wel oké met jullie? 

@Wilhelmina fijn dat je af en toe goed slaapt, dat doet toch ook deugd, he! 

Een fijne dag aan iedereen! 

Dank je,het gaat heeeeeel langzaam weer wat beter...wel veel stress gehad op het werk. Slapen is ook nog steeds slecht. Hoe gaat het met jou eigenlijk ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Wilhelmina:

Hallo lieve mensen ik mis jullie en het was zo stil ja ik slaap wat beter maar ik ben helemaal uitgeput al die jaren slecht of helemaal niet geslapen maar ik hoop dat het met jullie  ook goed gaat  ik wens jullie een fijne dag     liefs wil   :heart:

Het gaat je ook lukken hoor.ik ervaar dat het weer wat beterd.maar het gaat zo langzaam dat het bijna niet te merken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Vechter:

Dank je,het gaat heeeeeel langzaam weer wat beter...wel veel stress gehad op het werk. Slapen is ook nog steeds slecht. Hoe gaat het met jou eigenlijk ?

Ik mag niet klagen, over het algemeen gaat het redelijk goed, met af en toe een slechtere dag. Heb nog wel klachten, hoor, maar ze zijn meestal zo mild dat ik er goed mee kan leven.. alleen 's avonds heb ik het soms nog wel lastiger, alsof de spanning wat opbouwt tijdens de dag...

Wat ik vorige keer vergat te vragen: kan je niet aangeven aan je baas dat je je niet 100% voelt en dat die opdracht jou teveel spanning bezorgt, of denk je dat hij/zij daar echt niet voor open staat? Maar dat is voor na je verlof, nu sowieso eerst helemaal relaxen! Ik vertrek zelf ook volgende week, kijk er heel erg naar uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lynn46:

Ik mag niet klagen, over het algemeen gaat het redelijk goed, met af en toe een slechtere dag. Heb nog wel klachten, hoor, maar ze zijn meestal zo mild dat ik er goed mee kan leven.. alleen 's avonds heb ik het soms nog wel lastiger, alsof de spanning wat opbouwt tijdens de dag...

Wat ik vorige keer vergat te vragen: kan je niet aangeven aan je baas dat je je niet 100% voelt en dat die opdracht jou teveel spanning bezorgt, of denk je dat hij/zij daar echt niet voor open staat? Maar dat is voor na je verlof, nu sowieso eerst helemaal relaxen! Ik vertrek zelf ook volgende week, kijk er heel erg naar uit!

Super dat het redelijk goed gaat met je afbouw. Houden zo! Maar ja het is zo een raar pilletje dat het zo grillig is.dat heb ik nu ook weer ondervonden na 2,5 maand clean te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-7-2021 om 10:48 zei Lynn46:

Hallo allemaal, 

Hoe is het met iedereen? 

@Vechter je bent al halverwege die laatste week en daarna vakantie, heerlijk! 

@karin123 en @Pluisje53 en @bolletje, jullie zijn zo stilletjes de laatste tijd? Hopelijk gaat alles wel oké met jullie? 

@Wilhelmina fijn dat je af en toe goed slaapt, dat doet toch ook deugd, he! 

Een fijne dag aan iedereen! 

Hoi lynn ik ben weer opgenomen ik ben weer op de paaz afd opgenomen  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Pluisje53:

Hoi lynn ik ben weer opgenomen ik ben weer op de paaz afd opgenomen  

Oei, Pluisje, gaat het een beetje met je? Had je dat zelf gevraagd? En is het nog altijd zo moeilijk met die ademhaling? 

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat ze je daar goed verzorgen! Laat hen niet nog meer afbouwen he, jij moet nu echt wel even stabiliseren!

Heel veel sterkte:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Lynn46:

Oei, Pluisje, gaat het een beetje met je? Had je dat zelf gevraagd? En is het nog altijd zo moeilijk met die ademhaling? 

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat ze je daar goed verzorgen! Laat hen niet nog meer afbouwen he, jij moet nu echt wel even stabiliseren!

Heel veel sterkte:rose:

 Hoi lynn ja de ademhaling loopt nog steeds niet lekker meis nee moet nu stabiel worden meis  ze willen de fevarin gaan opbouwen  hoe gaat het met jou ademhaling  meis met momenten gaat het ook wel weer even goed maar dan schiet die weer terug pff ik hoop zo dar het goed komt door die snelle afbouw met die ademhaling net of je het zelf moet doen bah kan niet anders meer denken dan aan de ademhaling pff 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-7-2021 om 18:37 zei Lynn46:

Oei, Pluisje, gaat het een beetje met je? Had je dat zelf gevraagd? En is het nog altijd zo moeilijk met die ademhaling? 

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat ze je daar goed verzorgen! Laat hen niet nog meer afbouwen he, jij moet nu echt wel even stabiliseren!

Heel veel sterkte:rose:

Hoi lynn ja het ging helemaal niet goed op de diazepam  was zwaar susidaal nu hebben ze me weer op de lorazepam gezet  hopelijk gaat het wat doen weer wordt niet goed van die afbouw vreselijk en de ad stond te laag dus die willen ze ook opbouwen  pff wat ee hel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pluisje, 

Ik duim dat het nu stilletjesaan beter zal gaan... die AD vraagt wel even tijd maar zal zijn werk wel doen. En wat goed dat je van die diazepam af bent, dat werkte ook helemaal niet voor jou, he! 

Maar nu is het wel even genoeg geweest met afbouwen en omzetten en alle wijzigingen, niet? Ik denk dat je nu echt wel even je tijd moet nemen om te stabiliseren, zelfs al denken ze er bij de opname anders over.. het is jouw lijf en psyche dus jij beslist, toch? 

Wat de ademhaling betreft: heb je al wel eens relaxatie- en ademhalingsoefeningen geprobeerd? Dat helpt pas op de lange termijn maar bij mij hielp dat wel tijdens de oefeningen zelf, dag geeft dan toch weer een beetje gevoel van controle, want dan heb je toch iets wat je zelf kan doen om je ademhaling weer wat normaal te krijgen.

Heel veel sterkte nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Lynn46:

Hoi Pluisje, 

Ik duim dat het nu stilletjesaan beter zal gaan... die AD vraagt wel even tijd maar zal zijn werk wel doen. En wat goed dat je van die diazepam af bent, dat werkte ook helemaal niet voor jou, he! 

Maar nu is het wel even genoeg geweest met afbouwen en omzetten en alle wijzigingen, niet? Ik denk dat je nu echt wel even je tijd moet nemen om te stabiliseren, zelfs al denken ze er bij de opname anders over.. het is jouw lijf en psyche dus jij beslist, toch? 

Wat de ademhaling betreft: heb je al wel eens relaxatie- en ademhalingsoefeningen geprobeerd? Dat helpt pas op de lange termijn maar bij mij hielp dat wel tijdens de oefeningen zelf, dag geeft dan toch weer een beetje gevoel van controle, want dan heb je toch iets wat je zelf kan doen om je ademhaling weer wat normaal te krijgen.

Heel veel sterkte nog!

14 uur geleden zei Lynn46:

Hoi Pluisje, 

Ik duim dat het nu stilletjesaan beter zal gaan... die AD vraagt wel even tijd maar zal zijn werk wel doen. En wat goed dat je van die diazepam af bent, dat werkte ook helemaal niet voor jou, he! 

Maar nu is het wel even genoeg geweest met afbouwen en omzetten en alle wijzigingen, niet? Ik denk dat je nu echt wel even je tijd moet nemen om te stabiliseren, zelfs al denken ze er bij de opname anders over.. het is jouw lijf en psyche dus jij beslist, toch? 

Wat de ademhaling betreft: heb je al wel eens relaxatie- en ademhalingsoefeningen geprobeerd? Dat helpt pas op de lange termijn maar bij mij hielp dat wel tijdens de oefeningen zelf, dag geeft dan toch weer een beetje gevoel van controle, want dan heb je toch iets wat je zelf kan doen om je ademhaling weer wat normaal te krijgen.

Heel veel sterkte nog!

Hoi lynn ja ik denk dat ik eerst moet stabiel moet worden op de lorazepam weer maar heb er ook een tolerantie voor dus voel me er niet echt lekker onder hoe lang heeft het bij jou geduurd voor dat je weer  stabiel was ja op de diazepam had ik dat vreselijke doordraai gevoel nu op de lorazepam ook nog wel iets maar veel minder heb wel veel meer angst ben nu 6 dagen terug op de lorazepam en voor dat ik hem weer in moet nemen merk je de Ontwenning weer vreselijk waae ben ik toch in beland 

Had de afbouw heel rusig aan moeten doen en niet te snel helaas 

Ja ze zijn nu bezig met de ad ophogen maar heb het idee dat de klachten daar alleen maar erger van worden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pluisje, 

Dat kan wel kloppen, dat je je in het begin angstiger voelt door de AD, maar dat gaat er weer uit na 2-tal weken.

Echt niet fijn dat ze zo vaak aan je medicatie hebben moeten sleutelen en dat  je systeem er telkens weer van tilt slaat...

Ik heb ongeveer 3 a 4 weken genomen om te stabiliseren nadat ik (te snel) van 0,5 naar 0,25 mg Lorazepam was overgestapt. Dan ben ik dus terug naar 0,5mg gegaan en daar ben ik 3 a 4 weken op gebleven. Ik voelde me zeker nog niet helemaal goed, maar wel goed genoeg om weer verder te gaan. Dan ben ik gaan afbouwen met 0,10 om de 3 weken: 0,40 dan 0,30 en dan 0,20. Vanaf hier ga ik verder met 0,05 om de 3 weken. Ik doe dit door middel van magistrale bereidingen via de apotheek.

Voor mijn psychiater is dat tempo belachelijk traag, mijn dokter vindt het helemaal oké, die vindt dat ik zelf het tempo moet bepalen (een wijze man, helemaal anders dan de huisarts die me Cold Turkey liet stoppen met slaapmedicatie) en mijn apotheker vindt dat nog iets te snel... zo zie je dat iedereen er maar zo'n beetje een slag naar slaat.

Maar ze hebben jou in elk geval wel elke keer reuzestappen laten zetten! Ik zou nu even doorzetten met de Lorazepam en erop vertrouwen dat de AD zal helpen, maar dat vraagt wat tijd. Als de AD goed aanslaat zal die ook wel helpen bij de verdere afbouw, denk ik.

Ik heb het je al eens gevraagd, maar krijg je daar ook therapie? Zelfs al heb je het gevoel dat dat niet helpt, het is toch goed om je gedachten wat te verzetten en de dag door te komen..

Veel sterkte en succes!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Lynn46:

Hallo Pluisje, 

Dat kan wel kloppen, dat je je in het begin angstiger voelt door de AD, maar dat gaat er weer uit na 2-tal weken.

Echt niet fijn dat ze zo vaak aan je medicatie hebben moeten sleutelen en dat  je systeem er telkens weer van tilt slaat...

Ik heb ongeveer 3 a 4 weken genomen om te stabiliseren nadat ik (te snel) van 0,5 naar 0,25 mg Lorazepam was overgestapt. Dan ben ik dus terug naar 0,5mg gegaan en daar ben ik 3 a 4 weken op gebleven. Ik voelde me zeker nog niet helemaal goed, maar wel goed genoeg om weer verder te gaan. Dan ben ik gaan afbouwen met 0,10 om de 3 weken: 0,40 dan 0,30 en dan 0,20. Vanaf hier ga ik verder met 0,05 om de 3 weken. Ik doe dit door middel van magistrale bereidingen via de apotheek.

Voor mijn psychiater is dat tempo belachelijk traag, mijn dokter vindt het helemaal oké, die vindt dat ik zelf het tempo moet bepalen (een wijze man, helemaal anders dan de huisarts die me Cold Turkey liet stoppen met slaapmedicatie) en mijn apotheker vindt dat nog iets te snel... zo zie je dat iedereen er maar zo'n beetje een slag naar slaat.

Maar ze hebben jou in elk geval wel elke keer reuzestappen laten zetten! Ik zou nu even doorzetten met de Lorazepam en erop vertrouwen dat de AD zal helpen, maar dat vraagt wat tijd. Als de AD goed aanslaat zal die ook wel helpen bij de verdere afbouw, denk ik.

Ik heb het je al eens gevraagd, maar krijg je daar ook therapie? Zelfs al heb je het gevoel dat dat niet helpt, het is toch goed om je gedachten wat te verzetten en de dag door te komen..

Veel sterkte en succes!:rose:

Hoi lynn Dankje wel voor je lieve berichtje ja ik ben veel te snel afgebouwd met 1 mg lorazepam  en had daar dje ademhaling van dje is gelukkig over maar door de overstap naar de diazepam ik werd helemaal gek meis had zo.n doordraai gevoel of ik gek werd ik heb dat op de lorazepam nooit gehad nu sta ik terug op 1mg lorazepam ik neem ze nu in om de 6 uur maar mijn hele hoofd is op tilt nu vreselijk nog steeds dat doordraai gevoel en angstig niet normaal meer ik ken dat helemaal niet ik wordt ook beroerd hoor als ik de lorazepam in moet nemen trillen en beven en als ik hem ingenomen heb dan heel erg trekken op het hoofd en zweten ja ik probeer stabiel te blijven staan nu hoop niet dat ik schade heb opgelopen nu in mijn hoofd had jij ook zo.n naar gevoel in je hoofd toen je te snel ging net of je doordraaid alles ligt door elkaar heen vreselijk e Oorzuizen bah 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Pluisje53:

Hoi lynn Dankje wel voor je lieve berichtje ja ik ben veel te snel afgebouwd met 1 mg lorazepam  en had daar dje ademhaling van dje is gelukkig over maar door de overstap naar de diazepam ik werd helemaal gek meis had zo.n doordraai gevoel of ik gek werd ik heb dat op de lorazepam nooit gehad nu sta ik terug op 1mg lorazepam ik neem ze nu in om de 6 uur maar mijn hele hoofd is op tilt nu vreselijk nog steeds dat doordraai gevoel en angstig niet normaal meer ik ken dat helemaal niet ik wordt ook beroerd hoor als ik de lorazepam in moet nemen trillen en beven en als ik hem ingenomen heb dan heel erg trekken op het hoofd en zweten ja ik probeer stabiel te blijven staan nu hoop niet dat ik schade heb opgelopen nu in mijn hoofd had jij ook zo.n naar gevoel in je hoofd toen je te snel ging net of je doordraaid alles ligt door elkaar heen vreselijk e Oorzuizen bah 

Hey Pluisje,

Dat doordraai gevoel ken ik niet, denk ik, wel het gevoel dat er zo veel spanning in je lijf zit dat je letterlijk uit je dak zou gaan, mijn hoofd leek op ontploffen te staan... maar het is ook heel moeilijk om er woorden voor te vinden en te omschrijven wat je voelt omdat je dat nooit eerder hebt gevoeld...

Dat trillen en beven na het innemen van Lorazepam heb ik ook een tijdje gehad, dat duurde altijd ongeveer een uur en daarna voelde ik me wel ontspannen, maar dat is weer overgegaan.

Ik denk dat je het nu even zal moeten ondergaan en dat je vooral moet proberen om je gedachten erbij te controleren: als je steeds denkt 'dit trek ik niet', 'dit gaat nooit over', 'ik heb schade opgelopen' en soortgelijke gedachten jaag je jezelf alleen maar meer op. Probeer te denken 'ook dit gaat weer voorbij', 'met de tijd wordt alles beter, en ik ben alweer zoveel dagen, weken verder terwijl ik dacht dat ik niet meer kon'... Dat zijn gedachten die je kunnen helpen en kalmeren. En het zijn ook meer realistische gedachten, want het gaat echt voorbij, lees de Ashton manual nog maar eens na als je me niet gelooft! 

Heel veel sterkte nog!:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Lynn46:

Hey Pluisje,

Dat doordraai gevoel ken ik niet, denk ik, wel het gevoel dat er zo veel spanning in je lijf zit dat je letterlijk uit je dak zou gaan, mijn hoofd leek op ontploffen te staan... maar het is ook heel moeilijk om er woorden voor te vinden en te omschrijven wat je voelt omdat je dat nooit eerder hebt gevoeld...

Dat trillen en beven na het innemen van Lorazepam heb ik ook een tijdje gehad, dat duurde altijd ongeveer een uur en daarna voelde ik me wel ontspannen, maar dat is weer overgegaan.

Ik denk dat je het nu even zal moeten ondergaan en dat je vooral moet proberen om je gedachten erbij te controleren: als je steeds denkt 'dit trek ik niet', 'dit gaat nooit over', 'ik heb schade opgelopen' en soortgelijke gedachten jaag je jezelf alleen maar meer op. Probeer te denken 'ook dit gaat weer voorbij', 'met de tijd wordt alles beter, en ik ben alweer zoveel dagen, weken verder terwijl ik dacht dat ik niet meer kon'... Dat zijn gedachten die je kunnen helpen en kalmeren. En het zijn ook meer realistische gedachten, want het gaat echt voorbij, lees de Ashton manual nog maar eens na als je me niet gelooft! 

Heel veel sterkte nog!:rose:

 

Ja dat gevoel meis of je hoofd op ontploffen staat en zwaar overprikkeld  daf is gekomen vanaf de dia vreselijk met de lorazepam nooit gehad ze hebben me terug gezet op 1 mg lorazepam maar die deed toen ook al niks meer al meer dan een jaar daarom ook aan het afbouwen gegaan maar vanaf de dia wordt ik niet meer stabiel de diazepam is er nu wel uit denk ik maar wat een vreselijk gevoel is dat bah 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Lynn46:

Hey Pluisje,

Dat doordraai gevoel ken ik niet, denk ik, wel het gevoel dat er zo veel spanning in je lijf zit dat je letterlijk uit je dak zou gaan, mijn hoofd leek op ontploffen te staan... maar het is ook heel moeilijk om er woorden voor te vinden en te omschrijven wat je voelt omdat je dat nooit eerder hebt gevoeld...

Dat trillen en beven na het innemen van Lorazepam heb ik ook een tijdje gehad, dat duurde altijd ongeveer een uur en daarna voelde ik me wel ontspannen, maar dat is weer overgegaan.

Ik denk dat je het nu even zal moeten ondergaan en dat je vooral moet proberen om je gedachten erbij te controleren: als je steeds denkt 'dit trek ik niet', 'dit gaat nooit over', 'ik heb schade opgelopen' en soortgelijke gedachten jaag je jezelf alleen maar meer op. Probeer te denken 'ook dit gaat weer voorbij', 'met de tijd wordt alles beter, en ik ben alweer zoveel dagen, weken verder terwijl ik dacht dat ik niet meer kon'... Dat zijn gedachten die je kunnen helpen en kalmeren. En het zijn ook meer realistische gedachten, want het gaat echt voorbij, lees de Ashton manual nog maar eens na als je me niet gelooft! 

Heel veel sterkte nog!:rose:

 

Kun je geen permanente schade oplopen lieve lynn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Pluisje53:

Kun je geen permanente schade oplopen lieve lynn 

Nee, hoor, lieve Pluisje, ik ben ervan overtuigd dat je lichaam en geest herstellen, maar dat vraagt tijd. 

Je moet mij niet geloven, hoor, maar lees dan dit nog maar eens na van de Ashton manual:

'Al snel werd het duidelijk dat ieders persoonlijke ervaring bij ontwenning uniek is. Ook al 
zijn er vele overeenkomsten, toch heeft iedereen 
het verloop van de ontwenning afhankelijk is van vele factoren: de dosis, het type, de 
potentie, duur van de werking en de tijdspanne dat een bepaalde benzodiazepine 
gebruikt werd, de reden waarom ze werd voorgeschreven, de persoonlijkheid en 
individuele kwetsbaarheid van de patiënt, zijn of haar levensstijl, persoonlijke stress en 
vroegere ervaringen, het tempo van de afbouw en de mate waarin er steun was 
gedurende en na de ontwenning, om maar enkele dingen te noemen.

Zij die de ontwenning 
doormaakten, zelfs na meer dan 20 jaar benzodiazepinengebruik, voelen zich zowel 
lichamelijk als mentaal beter.
Dus, aan hen die ermee beginnen: vele voormalige gebruikers kunnen getuigen dat bijna 
iedereen die werkelijk van de benzodiazepinen af wel, dat ook kan.'

Slaapwel, Pluisje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lynn46:

Nee, hoor, lieve Pluisje, ik ben ervan overtuigd dat je lichaam en geest herstellen, maar dat vraagt tijd. 

Je moet mij niet geloven, hoor, maar lees dan dit nog maar eens na van de Ashton manual:

'Al snel werd het duidelijk dat ieders persoonlijke ervaring bij ontwenning uniek is. Ook al 
zijn er vele overeenkomsten, toch heeft iedereen 
het verloop van de ontwenning afhankelijk is van vele factoren: de dosis, het type, de 
potentie, duur van de werking en de tijdspanne dat een bepaalde benzodiazepine 
gebruikt werd, de reden waarom ze werd voorgeschreven, de persoonlijkheid en 
individuele kwetsbaarheid van de patiënt, zijn of haar levensstijl, persoonlijke stress en 
vroegere ervaringen, het tempo van de afbouw en de mate waarin er steun was 
gedurende en na de ontwenning, om maar enkele dingen te noemen.

Zij die de ontwenning 
doormaakten, zelfs na meer dan 20 jaar benzodiazepinengebruik, voelen zich zowel 
lichamelijk als mentaal beter.
Dus, aan hen die ermee beginnen: vele voormalige gebruikers kunnen getuigen dat bijna 
iedereen die werkelijk van de benzodiazepinen af wel, dat ook kan.'

Slaapwel, Pluisje!

Dankje wel lieve lynn ja omdat ik nu weer terug sta op de lorazepam dat met de dia wou echt niet zou dat kwaad kunne  voor je hoofd heb ook  weer last van de ademhaling was even een tijdje weg maar is weer terug helaas  en alles tintelt dan vreselijk mijn lijf vraagt gewoon om de lorazepam zo afhankelijk ben ik er van geworden jij hebt een cold turky gehad ik een snelle afbouw van 1 mg lorazepam toen op xe dia zo ziek van nu weer terug op de lorazepam kan daf geen schade geven dan lieve lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pluisje53ik ben helaas ook vaak gewisseld van pammetjes van Oxa naar Dia en weer terug, 3x of zo, is niet handig maar ik wist het ook niet meer. Werd ook niet goed van de DIa en van de Oxa kon die wel goed verdragen maar heel snel uitgewerkt. Nu blijf ik bij 20 mg Oxa voorlopig en zie wel hoe ik die af ga bouwen maar wel op mijn eigen manier en niet zoals de GGZ voorschreef. Verstandig dus om toch nu bij de Lora te blijven denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei karin123:

@Pluisje53ik ben helaas ook vaak gewisseld van pammetjes van Oxa naar Dia en weer terug, 3x of zo, is niet handig maar ik wist het ook niet meer. Werd ook niet goed van de DIa en van de Oxa kon die wel goed verdragen maar heel snel uitgewerkt. Nu blijf ik bij 20 mg Oxa voorlopig en zie wel hoe ik die af ga bouwen maar wel op mijn eigen manier en niet zoals de GGZ voorschreef. Verstandig dus om toch nu bij de Lora te blijven denk ik.

Hoi karin ja ik heb vorig jaar 1 dag diazepam gehad toen had ik al het gevoel dat ik doordraaide nu heb ik er 4 weken op gestaan en werd steeds somber en  zo.n doordraai gevoel in het hoofd vreselijk  ben toch weer terug gegaan naar de lorazepam  die helpt ook wel niet veel meer sta er al ruim 2 jaar op 

En heb het rustig aan afgebouwd en 1 heel snel in een kliniek 1 mg 7 dagen tijd veel te snel en toen begon ook de ademhaling vreselijk met momenten is die ook wel weer iets beter ik ben nu ook aan het ophogen met de fevarin ik weet niet of dat wel samen mag omdat ik de dia gestopt heb  en weer terug op de lorazepam  ik bewandel nu mijn eigen pad luister niet meer naar andere die hebben er voor gezorgd dat ik nu weer op de paaz zit wat ben je dan kwetsbaar bah  we moeten naar ons eigen luisteren meis niet meer naar de ggz  heb je lang op de diazepam gestaan  die ging erbij jou toch ook heel snel af meis en nu toch weer de oxazepam 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pluisje53denk dat het heel goed is om eerst de Fevarin op te hogen en daarna na een tijdje pas de Lora af te bouwen dat komt later wel weer, eerst moet de Fefarin aanslaan. Ik heb dik 5 jaar op de Diazepam gestaan en werd er ook erg somber van, alles buiten was ook donkerder, het leek of de zon nooit meer scheen. Ze hebben de Diazepam twee te snel afgebouwd, de laatste keer was vanaf maart tot ergens in april geloof ik, gelijk 10 mg Diazepam eraf over een aantal weken, 8 of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei karin123:

@Pluisje53denk dat het heel goed is om eerst de Fevarin op te hogen en daarna na een tijdje pas de Lora af te bouwen dat komt later wel weer, eerst moet de Fefarin aanslaan. Ik heb dik 5 jaar op de Diazepam gestaan en werd er ook erg somber van, alles buiten was ook donkerder, het leek of de zon nooit meer scheen. Ze hebben de Diazepam twee te snel afgebouwd, de laatste keer was vanaf maart tot ergens in april geloof ik, gelijk 10 mg Diazepam eraf over een aantal weken, 8 of zo.

Ja dat is toch veel te snel gegaan die afbouw  net zo als bij mij met de lorazepam 1 mg in 7 dagen weken later begon de ademhaling bah ja het gaat met momenten dan is die ook wel weer goed zo raar ka die diazepam ik had het gevoel dat ik gek werd draaide helmaal door vreselijk 4 weken vol gehouden en toen kon ik niet meer dus nu terug op de lorazepam  verdeel hem over 4 keer per dag ja eerst de fevarin omhoog nu en dan pas afbouwen 

Gaat jou ademhaling wel weer iets beter of nog het zelfde het gevoel dat het af en toe niet vanzelf loopt 

Ja ik heb ook zoveel fouten gemaakt gebeurd me niet meer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...