Spring naar bijdragen

nieuw


rose

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben rose, een vrouw van 50 en nieuw hier op het forum.

Ik heb al 5 maanden niet gedronken en heb een terugval gehad.

Ik krabbel weer overeind maar mijn gezin heeft veel vertrouwen verloren. Dit vind ik heel logisch maar hoe kan ik het vertrouwen weer herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: toni
kijk jij er zo naar YD?
als dag 1 van een lange lijdensweg?

hmmm;
ik zie dat heel anders ;)
voor mij is het drinken (het ' moeten' drinken) veel meer als lange lijdensweg

ben benieuwd hoe anderen hierop kijkenquote>


Kijk ik ben blij dat ik deze groep mensen ontdekt heb maar

a) ik ben geen diehard
B) ik ga hier ontgiften 1 week 1 maand 3 maanden dat zien we wel achteraf.

En dan kan ik er terug een tijdje tegenaan ?

Dat is echter GEEN oplossing voor iedereen hier , dat snap ik ook wel.

Daarom dat JULLIE spreken over bekijk het PER DAG.

A)
Nu ga ik in 1e instante voor 7 dagen.
Dat lukt voorlopig aardig.

B)
Dan kan ik zowel nog 7 dagen bijdoen.
Logica.

C)
En dan komt de langste rit naar paar maanden, om dan ergens een plan te maken zoals ik daarnet schreef, bv enkel de zondag of in het weekend, zal nog zien bv 1 dag per week en dat is dan DISCIPLINE.

En goed in toom houden dat de teller niet stijgt
enerzijds : van 1 of 2 dagen naar elke dag
anderzijds : van bv 4 goeie bieren (7%+) per weekend naar 5 6 7 8 stuks.

Ik zie zoveel mensen van alle leeftijden die het kunnen. Moet eerst uit mijn eigen cyclus.

Zeg maar dat als ze mijn bloedwaarden bestuderen dat het 'normaal eruit ziet'.

Elke dag 1 fles wijn is dus TEVEEL. Kan me dat niet permitteren,

- lichamelijk (misschien ouder worden) en
- financieel kan je op jaarbasis met zon bedrag al een mooie reis maken.

Met wat ik uitspaar kan ik dan bijna parttime ipv fulltime gaan werken :-)
Zo kan je het ook bekijken :-)



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: toni
kijk jij er zo naar YD?
als dag 1 van een lange lijdensweg?

hmmm;
ik zie dat heel anders ;)
voor mij is het drinken (het ' moeten' drinken) veel meer als lange lijdensweg

ben benieuwd hoe anderen hierop kijkenquote>


Neen als ik mijzelf daar zie staan met de goedkoopste bier of wijn dat er tevinden is omdat ik er dan 'meer' heb dat vind ik ergens 'zielig'.

Bekijk het meer zo, met al die centen kan je verdorie elke week een fles champagne kraken of op restaurant gaan met je vriendin.

Dat vind ik nog het ergste infeite, kunt natuurlijk beiden doen, maar als je zoveel drinkt dan komt er natuurlijk geen champagne bovenop en buiten komen lukt ook niet echt goed dan.

Dat vind ik nog het ergste, had quasi elk restaurant in een grote straal al kunnen bezocht hebben :) Als vb. Kan ook pretpark voor kinderen zijn als je ze hebt of andere zotjes Iphones, PS3S, Nintendos Wiis vul zelf in he.


Omgekeerd kun je ook zeggen jamaar je hebt er wel van genoten, tjah, van een kop GOEIE koffie kan ik ook genieten hoor. Maar de lijn loopt precies door, ook de goedkoopste.

Nuja 2 toestellen koffie (2 liter ?) per dag koffie kan je ook niet meer "genieten" noemen, dus dat moet ALLEMAAL veranderen.

Idem met roken, roltabak (goedkoper) zie me hier zitten met mijn machientje en hulzen pfff. Dat vind ik nog het ergste.

Al dat weggesmeten geld.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: rose
Hallo ik ben rose, een vrouw van 50 en nieuw hier op het forum.
Ik heb al 5 maanden niet gedronken en heb een terugval gehad.
Ik krabbel weer overeind maar mijn gezin heeft veel vertrouwen verloren. Dit vind ik heel logisch maar hoe kan ik het vertrouwen weer herstellen.quote>


5 maanden gestopt
30 dagen
fles wijn de goedkoopste ? 3 euro ??

budget 450 euro DOE EEN CITYTRIP PARIJS OFZO ?!
of koop een bloemtetje 25 EURO nog 425 euro over dan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Yankee Doodle,

Je hebt het alleen over geld. Natuurlijk kost drinken veel geld.

En toen het goed ging beloonde ik mezelf wel eens met een sauna of een etentje. Dan kun je er weer beter tegen

Ik vind het het ergste dat ik zo zwak was en dat ik het vertrouwen van mijn gezin heb beschaamd.

Ik wens je succes met je (tijdelijke ) stoppen. Dit lijkt me een hele moeilijke weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen we pas gestopt waren, was ook het eerste wat iedereen zei: "je zal wel geld overhouden nu?".

Maar niets is minder waar, nu eten en drinken we regelmatiger en gezonder (lees: duurder).

En ik snoepte in het begin echt heeeeel veul.

Maar als geld de reden is om te stoppen, dan weet ik niet of dat nou wel de juiste motivatie met zich meebrengt.

@Rose,

Allereerst welkom :D

5 maanden is een hele tijd en ik weet als geen ander dat er overal valkuilen en triggers zijn, maakt niet uit hoelang je gestopt bent.

Je zegt het zelf al, je krabbelt weer overeind. Je komt er wel.

En dat andere geen vertrouwen in je hebben wil niet zeggen dat jij dat niet kan hebben. ik vind trouwens ook dat je het voor jezelf moet doen en niet om wat andere van je verwachten. Dan ben je kansloos ;)

Gewoon opnieuw opkrabbelen (knuffel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles is betrekkelijk Rose (en Steunbeertje);

ik ben wel degelijk voor mn dochter gestopt

en uiteindelijk via haar ook voor mezelf. En het werkt

al bijna 3 jaar en bevalt prima. Mijn respect heb ik terug, van haar en van mezelf.

Dat ik het niet kon voor mezelf was simpel; ik gaf niet meer om mezelf of mijn leven.

Achteraf was ik zo depressief als een deur. Drank maakt veel meer kapot dan we

kunnen herkennen als we er middenin zitten. Maar nu achteraf herken is veel meer

dan me lief is, want er is nog steeds werk aan de winkel, wil ik dit nuchtere leven

verder leven en het steeds weer wat waardevoller maken en ervaren.

Maar soms houd je meer van je kinderen als van jezelf, of van iemand anders.

Ik denk dat de reden waarom je stopt een aanleiding is, meer niet.

Om gestopt te blijven moet je met oorzaken aan de gang. Oorzaken waarom je ooit bent gaan drinken, waarom het uit de hand liep of te veel werd, waarom ik niet uit de cirkel kon stappen en de valkuilen dus talrijker en dieper werden. ik heb het mezelf en anderen erg

moeilijk gemaakt. Maar als ik anders had gekund dan had ik dat gedaan.

Dus nu terugkijkend mag ik mild zijn. oorzaken zijn vaak verder weg te vinden dan de drankjaren zelf. En wat ik meekreeg op mijn pad dateert soms van generaties terug.

Maar nu ik een rode draad heb doorbroken, hoop ik dat ook dat voor generaties verder

door zal werken. Zou zomaar kunnen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane

Ik wilde er geen lap tekst van maken ;) maar ik had wat duidelijker moeten zijn inderdaad.

Ik ben gestopt omdat mijn man letterlijk doodziek was van de drank. Voor hem ben ik ook gestopt.

Of hij vertrouwen in mijn stoppen had/heeft weet ik niet, nooit gevraagd, te bang voor het antwoord.

Vind ik van hem ook helemaal niet belangrijk, ik hoef hem niets te bewijzen (snap je).

Het zijn meer de mensen er omheen (wedden dat er weddenschappen lopen over hoe lang we het volhouden !!!).

Dat doet verschrikkelijk veel pijn. En waar ik de afgelopen (bijna 11 maanden) zoiets had van "ik zal jullie is een poepie laten ruiken", heb ik nu meer zoiets van "kan mij het schelen of je wel of geen vertrouwen in me hebt".

En in die laatste schuilt het gevaar.

Want waarom zou ik stoppen als jullie er op voorhand al vanuit gaan dat ik ga falen ?

En waar ik al voor gewaarschuwd was door de hulpverlening, gebeurd nu. Het is niet meer, goh wat goed van je. Nee het is nu, jij mag niet.

Daar kan ik op het moment even heel slecht mee omgaan. Dus na een weekend van verjaardagen en feestjes is het even afgelopen. Ik ga niet meer, zolang er niet normaal omgegaan kan worden met het niet drinken. Ik heb ervaren als of je een klein kind bent waar op je moet letten dat ze niet met de vingertjes te dicht bij het vuur gaan. Erg handig om me dan een vuurkorf (lees: zelf bezopen worden voor mij ogen) in handen te geven.

Dus ik denk dat ik de rollen maar is om ga draaien, misschien dat ZIJ er dan beter mee om kunnen gaan ;)

Ik ben niet gestopt, ik drink gewoon even niet :P

(sorry ik zit er even helemaal door heen, ben zo klaar met de manier waarop mensen met me omgaan, ben geen debiel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steunbeertje, ben je niet gewoon met jezelf in gevecht

en denk je dat het aan de anderen ligt? Zij hebben ongetwijfeld

hun op- en aanmerkingen, maar jij kunbt ze ff niet hebben nu.

Jij hoeft niet te drinken omdat je niet wilt.

En dat is wat telt. mag niet bestaat niet (behalve als de dokter het zegt;))

je bent volwassen dus laat kletsen. het zijn misschien niet meer de plekken/feestjes /mensen die jou nu voeden, maar dan is het een vrije keus om wel of niet te gaan. Je gaat richting 1 jaar SB en misschien geeft die nieuwe mijlpaal onrust?

Ik zit tegen de 3 aan en ben hier ook weer wat vaker en actiever. Maakt allemaal niet uit,

beter dan wegblijven en betreuren. ik ben nog steeds blij met hier en heb intussen ook mijn plekken elders uitgebreid in RL. Misschien voor jou ook tijd voor vernieuwingen.

Bespreek het met je hubbie zou ik zeggen, die kent jou en staat op dezelfde kruispunten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Dank voor al jullie mooie en ware woorden.

Ik ben inderdaad gestopt na een hele vervelende ervaring. Ik dacht dit nooit weer, want zo wil ik niet meer doorgaan. IK ben zeker gestopt voor mezelf, wilde weer gezond worden en weer helder kunnen denken, maar ook voor mijn man en kinderen want die wil ik echt niet kwijt.

Mijn gezondheid is enorm verbeterd, ik zie er ook weer goed uit, ik krijg tenminste veel complimenten en val ook weer af. Daarnaast ben ik opgelucht dat alle liegen en bedriegen van de baan is, dat geeft enorm veel ruimte in mijn hoofd.

Daarom baal ik ook enorm dat het toch een keer mis is gegaan. (erg vermoeiend al dat malen)

Op advies van anderen probeer ik dit los te laten en weer vooruit te kijken.

Daar ga ik dus enorm mijn best voor doen.

Volgende week ga ik naar de zon en kan alles even achter me laten, even bijtanken.

Ik kijk er enorm naar uit , zeker met dit herfstweer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rose

Heerlijk er even tussenuit, vitamine zon opslaan :D

We zijn buiten het alcoholist zijn ook mens en mensen maken fouten.

Je hebt jezelf voor de kop geslagen om je "uitglijder", nu weer over naar de orde van de dag.

( en nee ik praat niks goed, maar je moet er gewoon niet te lang bij stil staan en jezelf nog harder 'straffen' ) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rose,

Ook van mij welkom hier. Je vraagt hoe je het vertrouwen terug kunt winnen en het antwoord weet je zelf. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Die drank heeft mij bijna mijn huweliojk gekost en mijn man had er ook totaal geen vertrouwen meer in: al die verbroken beloftes en spijtbetuigingen.

Ik heb hem meer verteld over mijn strijd, want ik hield hem er erg buiten en hij had dus geen idee hoe moeilijk het voor me was. Alleen door heel lang niuet de fout in te gaan en vooral eerlijk te zijn, komt het vertrouwen heel langzaam weer terug.

Moet jij het helemaal alleen doen? Ik heb de internetcursus van Tactive gedaan, om meer inzicht te krijgen in het hoe en waarom van mijn drinken. Ik heb er veel aan gehad. Mijn man drinkt nog wel, met mate. Dat is niet altijd gemakkelijk, maar hij heeft geen probleem met alcohol.

Als je het moeilijk krijgt kom dan naar de dagdraad, ditjes & datjes, bij de datum van vandaag. Dat is onze virtuele huiskamer waar bijna altijd wel iemand is, die je kan helpen en vragen beantwoorden of je op een andere manier steunen.

Hou vol hoor en veel succes en straks een prettige vakantie. Ik ben net terug en heb o.a. alcoholvrij bier gedronken. Het KAN!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag beste rose,

Van mij ook hartelijk welkom op ons forum.

Ik hoop dat je je er snel zal thuisvoelen en dat je er veel steun aan zal hebben.

Ik lees dat je in het verleden al een tijdje hebt kunnen stoppen

en dat zonder de steun van het forum

dus ben ik ervan overtuigd dat als je veel naar het forum komt

het deze keer zeker zal lukken.

Ik hoop je hier nog veel te lezen en wens je veel succes en sterkte.

Lieve groetjes, Frodo. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lytz een Frodo,

Ik heb de middelengespreksgroep gedaan bij Tactus en wordt nu nog begeleid (maandelijkse privegesprekken). Dat helpt me enorm, geeft veel inzicht en steun.

Bij problemen kan ik dus wel iemand bereiken.

Met mijn man kan ik er wel een beetje over praten maar hij vind het erg moeilijk. Binnenkort gaat hij een keer mee naar Tactus. We hopen dat het dan wat betere gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Aliblabla,

Goed van je dat je sinds de 11e niet meer drinkt. Dat is dus een week!!!

Het gaat elke dag een beetje beter hoor.

Ik ben een keer teruggevallen, krabbel overeind en het gaat elke dag ook een stukje beter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Hallo Nance,

Leuk dat je naar me vraagt.

Ik heb laatst een keer op de dagdraad geschreven hoe het met me ging.

Het gaat prima, Ik ben ADB ben in januari gestopt met de Camprall en ik drink heel af en toe met speciale gelegenheden een glas wijn.

Als ik niet lekker in mijn vel zit heb ik af en toe lichte trek. Deze kan ik makkelijk weerstaan.

Ik hoop dat het met jou ook goed gaat. Ik ben niet meer echt op de hoogte omdat ik maar af en toe meelees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...