Spring naar bijdragen

Afkick verschijnselen


Tini

Aanbevolen berichten

Voor mij absoluut herkenbaar. Totale paniek en angstig. Ik dacht dat ik helemaal niets meer kon. Zelfs een boodschapje doen bij de supermarkt durfde ik niet meer en ik raakte daarvan in paniek. Langzaam maar zeker ebt dat gelukkig weer weg. Duurde toch wel een weekje of zo. Daarna kwam mijn eetlust weer terug en verdwenen ook de angst en paniek aanvallen.  Succes.  Hou vol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een beetje een raar geval. Ik kan heel goed van de drank afblijven voortaan. Ik ben ook nooit een dagelijkse drinker geweest. Maar af en toe was het dweilen met de kraan open. Literflesje wodka per dag. Dat kon ik 3 dagen volhouden en dan was het helemaal klaar. Doodziek was ik dan. Niets meer eten en af en toe een paar uurtjes slapen. Dan stopte het weer en ging ik een periode in zoals jij die beschrijft met angst en paniek. Mijn grote geluk was en is een begripvolle echtgenote die me in zo’n periode niet pushte om te eten en mij steunde. Ook heb ik mijn werk waar ik ondanks alle ellende tóch elke dag keurig om 6 uur in de ochtend kwam opdraven.  Doodsangsten uitgestaan op m’n reachtruck. 72 uren niet slapen 2 weken niet eten en 10kg afvallen.  Ik heb het overleefd net zoals jij gaat doen. Je hebt het ergste achter de rug. Vandaag of morgen krijg je trek om iets te eten. Dat is het begin van (bij mij) een snel herstel en al gauw ga je jezelf beter voelen. Ik kon het.   Jij ook!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-3-2021 om 17:12 zei Vocatus:

Dronk je veel alcohol elke dag? Dan lijkt afkickverschijnselen mij zeker te kunnen.

Echter kan het ook zijn dat spanning die je normaal onderdrukte met alcohol, nu weer naar boven komt

Ja dat denk ik ook. Als 8k gespannen was en ging drinken verdoofde ik de spanning en het verdriet. Dus ik denk dat het nu in alle hevigheid terug komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hai Tini, ja, heel herkenbaar. De eerste dagen gingen bij mij prima, zonder klachten. Na een een weekje nuchter kwam de extreme moeheid. Het lamlendige en de enorme somberheid, tot paniek aan toe. Ik houd het op een combinatie van detoxen en wat hierboven al gezegd wordt: alle gevoelens die je weg dronk, voel je nu puur. Dat is heftig. Ik begin zelf over een maand aan een intensief traject via een kliniek, waar aan de onderliggende oorzaken van je drankgebruik wordt gewerkt. Ik hoop dat de angstgevoelens daarmee verdwijnen. Krijg jij verder hulp? Hou vol hoor, het wordt echt beter! En schroom niet om hulp te vragen. Ik merk zelf dat nu ik open ben, mensen veel meer begrijpen dan ik dacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik moest een enorme kater weg werken nadat ik was gestopt nu 5 en een halve week terug,  gelukkig ben ik van allerlei andere fysieke ongemakken af: trillende handjes, leverpijn en hartkloppingen dat ging al na een paar dagen over , wel bijzonder als je bedenkt dat ik goed was voor 4 a 5 krat bier elke week en dat jaren lang met een stop periode van 5 maand 3 jaar terug, echter in mijn hoofd stuitert het alle kanten op daar leeft iets ik noem het mijn drankduiveltje die maar blijft roepen neem een biertje, ben wel heel nerveus en snel aangebrand. ik wil niet weer terug naar die ellende en ben vastberaden nooit meer te drinken dit Forum help mij daarbij, lees veel herkenbare verhalen dat motiveert me. Heb mij gisteren aangemeld als lid de reacties die ik kreeg deden mij goed en helpen me verder. ik hoop op wat voor manier dan ook dat ik ook andere leden kan helpen in deze strijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad heb 1 keer de verleiding niet kunnen weerstaan na 5 maand, scheiding en er 3 jaar over gedaan om het definitief uit te maken, daar ga ik nu voor ook al is de liefde nog maar 5 en een half week bij mij weg, die 3 jaar was een vreselijke ervaring 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...