Spring naar bijdragen

hoi! aangenaam!


kilijana1989

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

viavia internet ben ik op dit forum gekomen, ik moet nog uitgebreid gaan lezen op t forum of ik voor mezelf tips en adviezen eruit kan halen om gestopt te blijven..

nu was de intentie om het hele jaar niet te drinken, maar dit heb ik echter een maand vol gehouden en viel ik terug of ik moet zeggen ik ben een maandlang alcoholvrij geweest en heb de voordelen ervaren wat het is om niet te drinken.

ik ben aan t stoppen samen met mijn vriend en is hij echt een grote steun voor mij geweest als hij mij niet had geholpen was ik veel eerder aan de fles gegaan..

ik zag dit topic voorstellen staan en d8 als iemand tips adviezen websites of iets dergelijks hebt voor hoe om te gaan met de trek ben ik super dankbaar, want die trek die nekt hem bij mij..

ik(wij) gaan door met onze stoppoging en alle handsvaten zijn welkom

veel liefs

marlies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Kijk rustig rond en schrijf eventueel ook mee op de dagdraad (onder Ditjes, datjes en dagdraad wordt elke dag een nieuw draadje geopend met de huidige datum als titel).

Misschien ook nuttig als je er pakweg een uur voor vrij kunt maken is de volgende lezing op youtube.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @kilijana1989 Je hebt al een keer een maand niks gedronken! Op naar een echte stop nu zou ik zeggen. Wat voor mij heel goed werkt is om van te voren een plan te maken wat je gaat doen als je echt trek krijgt. Dat klinkt misschien wat sneu, maar het kan je helpen. Ik had vooral op vaste tijden echt enorme drankzucht en nam steeds 2 glazen water of ging lopen met de hond. Gewoon niet over nadenken maar iets doen.Ook het elke dag weer afspreken met jezelf om vandaag niet te drinken is voor mij een goede. En als het moet spreek ik dat af voor het komend uur of de komende 15 minuten. Zolang je het eerste glas maar niet neemt zal je zien dat die trek ook weer verdwijnt.

Sterkte en vandaag geen alcohol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @kilijana1989

@Bob Bedankt voor deze video. Had ik nog nooit gezien en heb de tijd genomen deze met volle aandacht volledig te bekijken. Heel duidelijk, wetenschappelijk onderbouwd en to the point! je krijgt een inkijk wat er in je brein gebeurt als verslaafde. Mijn receptoren zijn beduveld. Het is me een enorme steun om te begrijpen waarom ik niet eentje kan drinken en waarom ik bv craving ervaar op bepaalde plekken en er elders geen last van heb. Een echte eye-opener deze video!! Thx

 

bewerkt door Davve
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de video zelf ook weer eens helemaal bekeken. 33 minuten duurt het, als je hem achterelkaar afspeelt, geen vol uur dus. Ik heb hem in nu al meerdere malen gezien in een tijdspanne van enige jaren en steeds blijft hij boeien en steek ik er weer wat nieuws van op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...