Spring naar bijdragen

Hallo ik ben nieuw en wil wat advies

Chaos053

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb jarenlang elke dag weed gerookt daar ben ik nu van af.

maar om in slaap te komen heb ik het vervangen door bier!

ik drink zo'n 3 a 4 halve liters per dag. maar enkel en alleen om in slaap te komen.

ik wil diep van binnen niet eens doordeweeks drinken maar ik ben bang om wakker te liggen hoe kan ik hier mee omgaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen Chaos,

Waarom ben je zo bang om wakker te liggen? Wordt het dan inderdaad een chaos in je hoofd? Weet je dat, als je drank op hebt, je niet op een natuurlijke manier slaapt? Heb je het gevoel dat je s'ochtends wel uitgerust bent?

Slapen kan je leren.

Veel alci's hebben ook moeite met slapen omdat we niet meer gewend zijn om gewoon toe te geven aan het slapen, we gaan liggen malen en kunnen dat niet stoppen.

Wel eens geprobeerd om slaapmedicatie aan je h.a. te vragen of homeopathische middeltjes te gebruiken?

Maar van harte welkom. Bij ditjes en datjes de dagdraad kun je praten over je slaapproblemen. En je zal zien dat er veel mensen bij ons zijn die ook moeite hebben met slapen.

Kom je eens daar eens kijken?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel :D

en goedemorgen btw inderdaad :P

maar als ik dat doe zal ik dan veel last kriujgen van ontwenningsverschijnselen? want ik drink eigenlijk met tegenzin ik wil alleen vrijdag en zaterdag een paar drinken en zondag en doordeweeks niks! maja ik ben dus bang om nachten wakker te liggen omdat ik anders niet presteer op me werk en moet daar me kop erbij houden en ben bang dat ik ontwenning krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke bedankt ;) wat jij nu zegt geeft me enige rust en een gevoel dat het allemaal nog niet zo erg is... ik zal idd ff contact met hem opnemen want ik wou al persee geen inslapers straks heb ik die weer nodig om in slaap te komen ik wil dat gewoon van nature weer kunnen.. maar super bedankt voor je advies :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Chaos,

ook ik dronk om in te kunnen slapen

en te ontspannen, en dat bleek echt

een illusie. ik werd juist afhankelijk en

onrustig van het drinken en sliep niet echt.

Werd ook niet echt uitgerust meer wakker.

Dat duurde nog best lang nadat ik stopte

en dat is een valkuil, vandaag het vake vallen

en opstaan. maar nu slaap ik weer fantastisch.

Een jaar na het stoppen ging het al stukken beter.

En 2 jaar geleden ontdekte ik een fakirmatje, goggle maar eens,

en met dat ding heb ik echt weer leren slapen zoals vóór ik dronk.

Nu gebruik ik het soms een week niet, dan weer een paar keer

per week, net zoals de omstandigheden zijn. het is gewoon een heerlijk ding.

Niet slapen is dus gewoon niet nodig en kan ook op een gezonde manier worden

opgelost. (en nu je dit weet is drank een smoesje:D)

succes Chaos, ik wens je nog vele gezonde jaren toe met voldoende slaap

en geen of matig drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx Jane4... dronk jij ook zoeits als ik dan en hoelang ongeveer? ik heb ff op google gekeken maar ben je dan niet gedwongen om op je rug te slapen?? maar misschien is het idd wel wat.. en ik wil niet eens drinken hè... met tegenzin doe ik het :S alleen maar om mijn slaap te verzekeren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een valse verzekering Chaos

alleen de vertegenwoordiger wordt er beter van

en de fabrikant natuurlijk.

Ik begin op mijn rug op dat matje, val in slaap

en op het moment dat ik naar mn zij wil

(mijn slaaphouding) prikt het en word ik, half, wakker,

dan ga ik voorzichtig zitten, haal m weg en slaap zo verder.

Het is een wondermiddel en van de eerste week niet drinken

kun je m al betalen zo ongeveer.

Ik dronk zo'n 30 jaar, matihe en droge periodes, veel vallen

en opstaan, maar echt stoppen gaf me pas echt rust.

Die rust gun ik iedereen

en mijn nachtrust van nu ook.

fijne droge dag:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chaos,

Met mijn lekenhoofd denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen, die ontwenningsverschijnselen. Drink veel water, detoxthee e.d. en eet voldoende en gezond. Des te eerder zijn de gifstoffen uit je systeem.

Ik heb in het begin ook slechter geslapen. Ik doe altijd een druppeltje lavendel op mijn kussen en er zijn ook natuurlijke middelen als valeriaan of melatonine. Door dergelijke dingen zou ik echt de rest van mijn leven niet laten verpesten!

Je zult zien dat je veel helderder in het leven staat zonder drank (of met weinig). Heb je na die 2 of 3 biertjes moeite om te stoppen met drinken? Dat is vaak bij mensen met een alc. probleem het geval.

Kijk ook even bij mijn posting aan Adnil, daar heb ik nog allerlei andere dingen geschreven.

Ik wens je heel veel succes. Wel opletten, want wij hebben doorgaans een fantastisch smoezenboek, waarom we nu toch echt moeten drinken! Wie houden we dan voor de gek: juist ja, onszelf.;)

Doorzetten hoor, want een slechte gewoonte leer je niet meteen af.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan bij de Etos, Kruidvat enzo halen: Melatonine. Je moet wel ff de extra forte variant hebben (van Sleepzzz). De ' gewone ' zit veel te weinig in.

Is een natuurproduct en zonder recept. Werkte bij erg goed (heb het nu niet meer nodig) en is niet verslavend (i.t.t. dingen als Temazepam). Probeer het eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super bedankt Lytse en Daan33 hier heb ik zeker wat aan en ga er zowiezo mee bezig ;)

en nee heb geen moeite om te stoppen met drinken na die 3 biertjes.. sterker nog ik doe het met tegenzin ik stel het zo lang mogelijk uit.. ik voel me goed nuchter en doe het alleen maar om mijn slaap te verzekeren maar dat slaat nergens op natuurlijk ik ben gewoon bang om nachten wakker te liggen :$ ik wil gewoon vrijdag en zaterdag sociaal drinken niet teveel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...