Spring naar bijdragen

Maatje gezocht en gevonden


Krissie

Aanbevolen berichten

Ben alweer n tijdje niet hier geweest. Vorig jaar voor 3 mnd gestopt... stom geweest, weer terugval, dan weer week of 3 gestopt, nu moeite om weer terug in ritme te komen.... Je voelt jezelf zo dom dat je er weer aan gegeven hebt..... Soms is de grootste schuldgever jijzelf.... Hoe ga je daar meer om als je zelf al n piekeraar bent. Snachts erdoor wakker blijft liggen. 

:present: maatje gekregen! :excl:

Bedankt iedereen:heart:

 

bewerkt door Krissie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Lieke7777:

Kom  anders in dry januari  pact mee schrijven  ook.

Hartstikke bedankt Lieke7777, lief van je.

Zag ook net jou aanbod nadat ik net 

een maatje gevonden heb. 

Ik ga het eerst zo doen. 

Toch bedankt:rose:

Krissie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Krissie changed the title to Maatje gezocht en gevonden

Hai, wat ik hier vooral zie dat mensen voor altijd willen stoppen met drinken.. ik wil vooral die drang na 1 of 2 glazen niet meer maar ik heb geen intenties

om niet of nooit meer te drinken. Dat ik het nu niet doe heeft te maken met het feit dat ik zeker wil stoppen met roken (wat ik alleen deed met wijn dus) en dit

dus mooi meegenomen is en ook zeker wel nodig. Maar wil ik echt nooit meer drinken... nee, die intentie heb ik niet dus. Maar zit ik hier dan verkeerd ?

Astrid 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor je zit hier goed, er zijn er ook die af en toe wat drinken zoals ik, maar om daar te komen is (a) voor weinig mensen mogelijk althans het lukt niet veel mensen, het ligt eraan onder meer hoeveel je vroeger dronk, en (b) om er te komen is het vrijwel onvermijdelijk dat je eerst helemaal stopt en voor langere tijd, want minderen is meestal kansloos. Je moet echt van die verslaving af.

Het is helemaal niet nodig trouwens om je vast te leggen (en tegenover wie, überhaupt?) van dat je nooit meer iets zult drinken. Want dat is nogal een belofte en dat kan juist een beer op de weg worden en een excuus om niet te stoppen. Het is veel fijner om het gewoon per dag te bekijken: vandaag drink ik niet, dat is al lastig genoeg in het begin.

Heb je een plan?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor jullie reacties... Of ik een plan heb... Nou wil niet of zo min mogelijk drinken zodat ik de drang naar nicotine niet meer heb als ik wel weer een wijntje ga proeven (want het is dubbelop voor mij) maar ik neem het zoals het gaat en is en tot op heden gaat beiden goed... ik weet dat ik niet meer terug wil naar dagelijks een fles wijn en in het weekend meer dus daar ga ik aan werken (of werk ik aan) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Astrid, als je onderstaand filmpje bekijkt kun je misschien de motivatie opbrengen om eerst
zoals BJ zegt, een hele poos niets te drinken. Els N legt heel duidelijk uit, waarom pogingen om
te minderen bijna bij iedereen faalt als ze niet eerst een poos de 0 handhaven. Het is zo zonde omdat
het wel ook goed kan gaan en je je daar ook goed bij blijft voelen. succes!

 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...