Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 6 oktober 2020


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Moeizame nacht gehad helaas. 
Ik heb een angststoornis overgehouden door mijn gedoe destijds met de paroxetine en dat speelt weer nu de kop op.

Ik moet toegeven dat het Coronavirus me nu echt begint te beangstigen. Mijn moeder heeft gelukkig geen Corona, maar om me heen begint het toe te slaan. 
De wereld wordt kleiner en kleiner. De maatregelen nemen toe, voor we het weten zitten we weer in de situatie van maart/.april. Dat wil niemand, maar toch neigt het die kant uit. 
Ik zal vast n iet de enige zijn die zich daar zorgen om maakt, maar ik wil me er niet door laten beheersen. Samen met het afbouwen (ik blijf nu echt even op 1,5mg Diazepam) valt het me zwaar. 
Wij werken al bijna 7 maanden thuis en ook dat einde is nog niet in zicht. ergens ben ik op zoek naar wat hoop en uitzicht, maar dat zit er voorlopig nog niet in. 
Hopelijk gaan jullie er iets gemakkelijker mee om.

Zo, genoeg geklaagd, ik ga weer aan de slag! 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo cyclad,  wat mooi van je eerlijkheid, het kan helpen idd om het gewoon op te schrijven ook als het eens niet positief is. ik vind het beslist geen klagen. ik denk dat we allemaal wel angstig zijn voor corona, en last hebben van het issolement wat dat oplevert.

ik wel iig. er zijn weinig uitvluchten als je het even zwaar hebt.

ik merk ook dat de emoties weer omhoog komen bij mij. ik zit nu op een onmeetbare dosis. en volgens mij merk ik nog steeds dat ik gezakt ben in hoeveelheid. gewoon wat zwaarmoedig. wanneer ik nu even zomaar ergens binnen kon stappen zou zeker helpen om mijn zinnen te zetten. op het moment kiijk ik er heel erg naar uit dat mijn man weer uit zijn werk komt. even gewoon een praatje. en even een knuffel.  ik denk dat we dat allemaal wel kunnen gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt helemaal @Dikkie ik houd er van om eerlijk te zijn , ik wil het niet verbloemen als het wat minder gaat. 
Wat jij zegt is helemaal waar. Zomaar even ergens binnen  stappen, het vrije, onbezorgde gevoel, dat is er niet meer bij nu met de Corona. 
Ik vind het echt beklemmend, heb er even geen ander woord voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie ja dat hebben we denk allemaal nodig die knuffels.

Ben vandaag ook verdrietig en ik merk dat mij best wat doet om dadelijk weer mijn recept op te halen en ze dadelijk te moeten vijlen. Ergens geeft het mij dan weer extra frustraties, confrontatie dat ik aan die rommel zit. Nu ik dit typ word ik er erg emotioneel van. Waarom weet ik niet zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Alina:

@Dikkie ja dat hebben we denk allemaal nodig die knuffels.

Ben vandaag ook verdrietig en ik merk dat mij best wat doet om dadelijk weer mijn recept op te halen en ze dadelijk te moeten vijlen. Ergens geeft het mij dan weer extra frustraties, confrontatie dat ik aan die rommel zit. Nu ik dit typ word ik er erg emotioneel van. Waarom weet ik niet zo goed.

Ik snap dat gevoel alina 

recept ophalen die rommel 

ik wordt daar ook nooit gied van als ik moet ophalen het geeft mij echt rot gevoel als ze mij die pillen geven 

die kijken dan ook zo raar vind ik altijd als ik ze aanneem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal,

Moeizame nacht gehad helaas. 
Ik heb een angststoornis overgehouden door mijn gedoe destijds met de paroxetine en dat speelt weer nu de kop op.

Ik moet toegeven dat het Coronavirus me nu echt begint te beangstigen. Mijn moeder heeft gelukkig geen Corona, maar om me heen begint het toe te slaan. 
De wereld wordt kleiner en kleiner. De maatregelen nemen toe, voor we het weten zitten we weer in de situatie van maart/.april. Dat wil niemand, maar toch neigt het die kant uit. 
Ik zal vast n iet de enige zijn die zich daar zorgen om maakt, maar ik wil me er niet door laten beheersen. Samen met het afbouwen (ik blijf nu echt even op 1,5mg Diazepam) valt het me zwaar. 
Wij werken al bijna 7 maanden thuis en ook dat einde is nog niet in zicht. ergens ben ik op zoek naar wat hoop en uitzicht, maar dat zit er voorlopig nog niet in. 
Hopelijk gaan jullie er iets gemakkelijker mee om.

Zo, genoeg geklaagd, ik ga weer aan de slag! 
 

 

Sterkte Cyclad58 

probeer echt niet in de angstspiraal terecht te komen jij bent sterk je komt er wel overheen 

met mij gaat het redelijk soms UPS downs alleen angstgevoel heb ik nog moeite ik doe veel dingen voor afleiding vaker naar buiten afleiding meer wandelen soms kan ik niks ben ik vermoeid dan lig ik 

ik ben nog in afbouw 

ik lees eerste keer dat je klaagd hoort erbij komt goed 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dikkie:

hallo cyclad,  wat mooi van je eerlijkheid, het kan helpen idd om het gewoon op te schrijven ook als het eens niet positief is. ik vind het beslist geen klagen. ik denk dat we allemaal wel angstig zijn voor corona, en last hebben van het issolement wat dat oplevert.

ik wel iig. er zijn weinig uitvluchten als je het even zwaar hebt.

ik merk ook dat de emoties weer omhoog komen bij mij. ik zit nu op een onmeetbare dosis. en volgens mij merk ik nog steeds dat ik gezakt ben in hoeveelheid. gewoon wat zwaarmoedig. wanneer ik nu even zomaar ergens binnen kon stappen zou zeker helpen om mijn zinnen te zetten. op het moment kiijk ik er heel erg naar uit dat mijn man weer uit zijn werk komt. even gewoon een praatje. en even een knuffel.  ik denk dat we dat allemaal wel kunnen gebruiken

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Frank86:

Sterkte Cyclad58 

probeer echt niet in de angstspiraal terecht te komen jij bent sterk je komt er wel overheen 

met mij gaat het redelijk soms UPS downs alleen angstgevoel heb ik nog moeite ik doe veel dingen voor afleiding vaker naar buiten afleiding meer wandelen soms kan ik niks ben ik vermoeid dan lig ik 

ik ben nog in afbouw 

ik lees eerste keer dat je klaagd hoort erbij komt goed 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Ja klopt helemaal @Dikkie ik houd er van om eerlijk te zijn , ik wil het niet verbloemen als het wat minder gaat. 
Wat jij zegt is helemaal waar. Zomaar even ergens binnen  stappen, het vrije, onbezorgde gevoel, dat is er niet meer bij nu met de Corona. 
Ik vind het echt beklemmend, heb er even geen ander woord voor. 

helemaal mee eens cyclad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Alina:

@Dikkie ja dat hebben we denk allemaal nodig die knuffels.

Ben vandaag ook verdrietig en ik merk dat mij best wat doet om dadelijk weer mijn recept op te halen en ze dadelijk te moeten vijlen. Ergens geeft het mij dan weer extra frustraties, confrontatie dat ik aan die rommel zit. Nu ik dit typ word ik er erg emotioneel van. Waarom weet ik niet zo goed.

in het begin deed ik het vijlen samen met mijn man @Alina zo betrok ik hem ook wat meer bij het proces en wist hij gelijk waar ik stond en dat ik soms niet lekker in mijn vel zit. ik vijl altijd gelijk voor minimaal een week dan word je er niet iedere dag mee geconfronteerd. ik word ook vaak emotioneel als ik hier zit te typen ik denk doordat de waarheid dan op papier komt en dat je het ziet staan of zo. probeer te accepteren dat het nu eenmaal niet anders is en verzet je tegen het gebruik. laat merken aan die pillen dat je gaat winnen al is dat vaak moeilijk. sterkte meid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Dikkie:

in het begin deed ik het vijlen samen met mijn man @Alina zo betrok ik hem ook wat meer bij het proces en wist hij gelijk waar ik stond en dat ik soms niet lekker in mijn vel zit. ik vijl altijd gelijk voor minimaal een week dan word je er niet iedere dag mee geconfronteerd. ik word ook vaak emotioneel als ik hier zit te typen ik denk doordat de waarheid dan op papier komt en dat je het ziet staan of zo. probeer te accepteren dat het nu eenmaal niet anders is en verzet je tegen het gebruik. laat merken aan die pillen dat je gaat winnen al is dat vaak moeilijk. sterkte meid

Mensen ben zeer angstig kan amper lopen en benen heel erge pijn kan dat door afbouw  groetjes wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Wilhelmina:

Mensen ben zeer angstig kan amper lopen en benen heel erge pijn kan dat door afbouw  groetjes wilhelmina

Hallo Wilhelmina 

dat kan goed door afbouw maar gaat over maak je niet druk hoeveel Mg slik je en ben je aan het afbouwen welke benzo ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Frank86:

Hallo Wilhelmina 

dat kan goed door afbouw maar gaat over maak je niet druk hoeveel Mg slik je en ben je aan het afbouwen welke benzo ?

 

Dank je Frank ik ben over mijn toeren ik heb Bromezepam 3 mg nu nog een kwart dan ben ik van de bromazem af het is een hel  ik kan niks meer liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt goed wilhamina 

als je dalijk benzo vrij bent ga je weer herstellen 

ik ben ook bezig met afbouw lorazapam 

soms voel ik ook ontwenning hoofdpijn vermoeide benen geen energie enz 

Wat voor mij moeilijk is is angst daardoor ben ik ook aan begonnen aan benzo en onrust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal, al enkele dagen slecht.even voorstellen...kom van 3mg xanax omgezet in 60 mg diazepan.afgebouwd tot 5mg in 7 maand.elke dag was een strijd. Nu ben ik de laatste met 0.5 om de 2 weken aan het afbouwen maar dat valt serieus tegen.zit Nu op 4mg.ben heel de dag duizelig en waves die niet ophouden. Stabiliseert dit nog wel..hou het even op 4.in de hoop dat het wat beter.moet tenslotte nog kunnen werken en mijn zoontje van 8 de nodige aandacht kunnen geven.iemand raad voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Vechter:

Dag allemaal, al enkele dagen slecht.even voorstellen...kom van 3mg xanax omgezet in 60 mg diazepan.afgebouwd tot 5mg in 7 maand.elke dag was een strijd. Nu ben ik de laatste met 0.5 om de 2 weken aan het afbouwen maar dat valt serieus tegen.zit Nu op 4mg.ben heel de dag duizelig en waves die niet ophouden. Stabiliseert dit nog wel..hou het even op 4.in de hoop dat het wat beter.moet tenslotte nog kunnen werken en mijn zoontje van 8 de nodige aandacht kunnen geven.iemand raad voor mij

Dag @Vechter, welkom hier. Fijn dat je de huiskamer hebt gevonden! 

De laatste afbouwloodjes wegen het zwaarst. Ik kan het weten helaas. Ben zelf nog met 1,5mg Diazepam bezig en ik merk dat dat nu ook lastig wordt. Daarom stabiliseer ik ook even, wellicht een paar weken. 
Je hebt al ontstellend veel bereikt, daar mag je trots op zijn . Van 60 mg Diazepam terug naar 4, wow! 
Die 4 mg zijn echter wel lastig, de laatste afbouw geeft doorgaans wat meer klachten. Het is verstandig om even te stabiliseren en er pas 0,5 mg af te doen als je er toe in staat bent. Wellicht moet je de laatste 2 mg wat langzamer afbouwen, in stappen van 0,25 mg bijvoorbeeld. Ik overweeg dat ook. 

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Frank86:

Sterkte Cyclad58 

probeer echt niet in de angstspiraal terecht te komen jij bent sterk je komt er wel overheen 

met mij gaat het redelijk soms UPS downs alleen angstgevoel heb ik nog moeite ik doe veel dingen voor afleiding vaker naar buiten afleiding meer wandelen soms kan ik niks ben ik vermoeid dan lig ik 

ik ben nog in afbouw 

ik lees eerste keer dat je klaagd hoort erbij komt goed 

Dank je wel, @Frank86
Hoe ver ben jij nu met afbouwen en worden je angstklachten al minder? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Dag @Vechter, welkom hier. Fijn dat je de huiskamer hebt gevonden! 

De laatste afbouwloodjes wegen het zwaarst. Ik kan het weten helaas. Ben zelf nog met 1,5mg Diazepam bezig en ik merk dat dat nu ook lastig wordt. Daarom stabiliseer ik ook even, wellicht een paar weken. 
Je hebt al ontstellend veel bereikt, daar mag je trots op zijn . Van 60 mg Diazepam terug naar 4, wow! 
Die 4 mg zijn echter wel lastig, de laatste afbouw geeft doorgaans wat meer klachten. Het is verstandig om even te stabiliseren en er pas 0,5 mg af te doen als je er toe in staat bent. Wellicht moet je de laatste 2 mg wat langzamer afbouwen, in stappen van 0,25 mg bijvoorbeeld. Ik overweeg dat ook. 

Sterkte! 

Dank je Cyclad58, dit zal ik doen...gewoon wachten tot het stabiliseert. Desnoods een paar weken.ook sterk van jou dat je zo dicht bij het einde staat.hoeveel tijd duurt het bij jou voor je weer iets mindert.ik ben nu al 3 dagen duizelig...wordt er gek van.elke morgen hoop ik dat dit snel wat beterd. Sterkte jij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Cyclad58:

Dank je wel, @Frank86
Hoe ver ben jij nu met afbouwen en worden je angstklachten al minder? 

Ik zit op 0,5 lorazapam angstklachten is iets minder maar die gevoel is er nog wel

soms heb ik het moeilijk met onrust en gedachtes maar iedergeval minder dan maanden terug 

ik heb ook geen behandeling meer ik zoek iets voor angststoornis maar het is allemaal duur

ik heb beetje gelezen over neurofeedback boor angst en onrust maar ik twijfel

eerstvwil ik van benzo af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Frank86:

Hallo Wilhelmina 

dat kan goed door afbouw maar gaat over maak je niet druk hoeveel Mg slik je en ben je aan het afbouwen welke benzo ?

 

Wilhelmina. Ik denk dat het de afbouw maar ook vooral de spanning is die in je woont. Ik ben gisteren ook zomaar weer eens zonder reden op de straat gevallen. Dat is mij dus al vaker gebeurt, ik heb hierbij zelfs al een keer een heup gebroken. Soms is het duizeligheid en soms zijn het zulke stijve spieren dat ik gewoon niets meer kan. De psychiater denkt dat het onbewuste spanning is en ik geloof daar wel in, als ik maar iets teveel heb gedaan gaat het alweer mis. Welke medicijnen ik ook gebruik, vaak zie ik het niet meer zitten maar gelukkig na weer een gesprek komt er ook weer een sprankje hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...