Spring naar bijdragen

huiskamer 5 oktober


Dikkie

Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei Xan:

Hoi yollie, ik zelf ben door een benzo verslaving en alcohol verslaving uiteindelijk op eigen kracht al 5 jaar helemaal vrij. Gebruikte meer dan 8 soorten benzo per dag en dronk er flink bij. Heel herkenbaar je verhaal. Uiteindelijk na veel vallen opstaan nu weer helemaal topfit in het leven. Nooit meer terug naar die troep. Diverse keren ziekenhuis gelegen. Echt een rot tijd. Bericht me maar als je hulp nodig heb. Ik zat aan 90 mg diazepam op een dag ongelofelijk daar kun je een olifant van laten slapen. Nu helemaal niks meer en slaap als een roos

 

@Xandank je voor je hulp. Het gaat goed komen daar geloof ik in. Ik heb ook 3 keer in het zkh gelegen maar ik bleef die troep daar krijgen totdat ikzelf aan de bel trok. Ik heb nu een paar dg beetje hoofdpijn. Het zal wel aan afbouwen liggen. De trillingen zijn erg vervelend. Hopelijk gaat het gauw over. Ik hoop ook dat iedereen beter wordt. Dikke kus. Yollie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Doorgaan:

Wat ontzettend fijn voor je dat het stukken beter gaat! En dat je al zoveel dingen hebt gedaan in de tussentijd is ook erg knap. 

Goed dat je weer niet een ander anti depressiva middel bent gaan slikken. Ga zo door!

@Doorgaanhe ook met jou komt het goed. Volhouden. We gaan dit beest allemaal verslaan. Kus. Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Paroxetine is een antidepressivum. Ik vrees dat ik daar niet meer vanaf kom, al wil ik het wel graag. 

Ik heb het in 2006 voorgeschreven toen ik licht burn-out was. Had natuurlijk nooit gemogen, maar ik was onwetend. Ik heb  vervolgens 10 prachtige jaren gehad, had nergens last van. Wist ook niet beter of ik moest het blijven zeggen. Tot ik in 2016 ineens het verzoek van de huisarts kreeg om het afbouwen. Dat deed ik in 8 maanden en toen begon de ellende. Nadat ik was gestopt ziek geworden van de afbouw. Ik moest toen van de huisarts weer beginnen, waarna het helemaal mis ging. 9 dagen opname, angststoornis, Lorazepam. En het was allemaal niet nodig. Met de kennis van nu zou ik er niet aan begonnen zijn en zeker niet de 2e keer. 

@Cyclad58paroxetine heb ik ook gehad. Ik werd er nog angstiger van. Ik ben na 4 dg gelijk ermee gekapt. Je kunt alles afbouwen. Je moet erachter staan. En even door die hel gaan. Sterkte. Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Bellie:

 Echt fijn om te horen dat het beter met je gaat!!! En knap dat je nee hebt gezegd tegen een ander AD.

@Bellie ja ik moet wel sterk in mijn schoenen staan. Ik snap tot nu toe niet dat ik mij 4 jr lang die troep heb laten voorschrijven. Ik dacht dat het allemaal aan mij lag. Dacht dat ik beter zou worden van medicijnen. Ik werd alleen maar zieker. Jongens we zijn zonder medicijnen geboren.  Liefs Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Doorgaan:

@Cyclad58wat naar om te lezen dat dit zo gelopen is bij jou. En het is ook zo dat je niet alle kennis hebt van tevoren. Ik hoop dat het je lukt om zoveel mogelijk af te kunnen bouwen waarbij je je goed kunt blijven voelen. 

En @Dikkiewij zitten met zijn allen door de afbouw en burnout en angsten enz. Langdurig thuis en ook wat geïsoleerd. Daar kun je zeker wat eenzaam door voelen. Een mens is een sociaal wezen en heeft mensen om zich heen nodig.  Als je goed in je energie komt of zit kun je je sociale leven weer in stapjes oppakken.  Dan gaat die eenzaamheid ook weer weg. Lastig is wel dat je eenzaam voelen je ook somber kan maken en depressief. Maar ik weet dat jij de kracht hebt om hieruit te komen! Het is een periode die weer voorbijgaat.

dankje @Doorgaan voor je vertrouwen ik doe mijn best

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...