Pats Geplaatst 20 september 2020 Rapport Share Geplaatst 20 september 2020 Hoi @Elton Hoe gaat het nu met je? Ik zit vandaag op dag 10 dus ben ook nog ‘beginner’. Ik wil graag delen hoe ik het nu ervaar en hoe ik ben gaan nadenken. Ik ben 10 jaar geleden uit een destructief huwelijk gestapt met mijn 2 kleine dochters. Daarna dacht ik heel happy mijn vrijheid in te springen en werd snel verliefd op mijn huidige man. Ik ben mijn scheiding en huwelijk niet gaan verwerken maar gaan ‘vieren’. Daar kwam heel langzaam de rust vinden door alcohol om de hoek zetten. Daarvoor dronk ik nooit. Het was mijn slaapmiddel, mijn genotsmiddel, mijn vriend, mijn ding, en hij werd steeds meer helemaal van mij, mijn ontsnapping. Ik was zo onzeker in alles en daardoor dacht ik dat dit mijn toverdrank was. Maar het ging van kwaad tot erger. In 5 jaar tijd is die vriend veranderd in een vijand. Het leek of ik de destructie miste, of ik mezelf het geluk niet gunde. Alles schoof ik voor me uit, om maar te kunnen drinken avonds. Nu sinds vorig weekend en na heel veel druppels van ellende is het klaar. Ik heb de knop omgezet (na een mooi inzicht van een spiritueel persoon). Ik mag gelukkig zijn en ik mag van mezelf houden. Dan moet wel die verdoving weg. Ik ben herboren Elton! Ik ben er zo van overtuigd dat dit de weg is en dat alcohol zo is ingeslepen bij mensen (geaccepteerd) zodat we het niet meer zien, wat dit gif doet. Ik ben net opgestaan: mijn eerste gedachte hiervoor was altijd pffff shit gisteren teveel gedronken, hele dag suf. Nu Fit Helder Zin Trots Gelukkig. Ik kijk naar buiten naar de vogels, plantjes, katten en kan niet wachten tot de zon het hoekje om komt. Om ons weer te doen stralen en laat leven, in zijn pure en echte vorm. succes verder met jouw nieuwe gelukkige levenspad, Elton, maar eigenlijk voor iedereen! bumperjim en Bob reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elton Geplaatst 20 september 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2020 @Pats, bedankt voor het delen van je verhaal. Er zijn vele zaken die ik hierin herken. Alcohol sluipt traag in je leven zonder dat je het goed beseft. Ook voor mij was het mijn vriendje (in goede en slechte dagen). Als ik heel positief was dacht ik dan "dat moeten we vieren" en als het slecht ging was de fles mijn steun en toeverlaat. Zoals je schreef een toverdrank. Ik ben alvast zeer blij te horen dat je je herboren voelt. Ook bij mij komt steeds meer het besef dat ik alles nu helder en nuchterder ervaar. Geen waas of roes meer en ik kan veel meer van de kleine dingen genieten. Ook zaken waar ik vroeger nooit aandacht aan bestede beginnen me nu op te vallen. En dan is er natuurlijk ook nog de kant van de gezondheid. Geen katers meer! Alcohol is enorm nefast voor ons lichaam. Ik mag er niet aan denken hoe mijn lever er na zoveel jaren alcohol moet uitzien. Stiekem hoop ik ook wat kilootjes dankzij het stoppen te verliezen. Mijn sportieve uiterlijk van vroeger is voor een deel door de alcohol verwoest en ik wil dit graag terug krijgen. Ik zal er dan ook alles aan doen om dit te doen slagen. Jou schrijven heeft me in ieder geval zeer veel steun en moed om door te gaan. We mogen dan wel beiden nog "beginners" zijn, wij zetten tenminste de stap om uit de illusie van dit vergif te ontsnappen. Samen komen we hier zeker uit! Geniet nog met volle teugen van je dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden