Spring naar bijdragen

Onze H. kamer 27-7-2020


Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers en strijders,

Hondje ziek, ik in paniek. Ze heeft een harde buik dus daar pijn aan. Morgen maar eens heel weinig geven. Verder weer te hard gewerkt dus weer met een snelle ademhaling vanochtend wakker geworden. Maar weer een paar dagen heel rustig doen. Ik vind het fijn dat ik nu weet waar het vandaan komt en wat ik er voor moet doen. Rusten.

Gaat het een beetje met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, altijd zo zielig als er iets met  je hond is. Heb zelf ook een hond en ze kunnen niet zeggen wat ze hebben.

Hier is het weer algehele malaise. Hele nacht wakker, zweten en beroerd. Suizend hoofd, ook al zo lastig. Tja, ik moet verder, kan niet blijven hangen in de goede dagen zoals vorige week. De bekende afkickverschijnselen weer.

Mijn hulp komt zo dus huis blijft schoon en ik ga op de bank liggen en zo zit en lig ik het maar weer uit. Heb al veel op de bank gelegen laatste weken. Het begint zwaar te worden om door te zetten. Maar opgeven is geen optie. 

Hoop dat het met jullie beter gaat.

Bollletje, het gaat hier dus niet zo geweldig.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen, jullie passen de stemming aan bij het weer. druilerig beetje triest. ik heb goed geslapen ben wel een beetje licht in mijn hoofd. hoop dat dat weer wegtrekt. de afkickverschijnselen zullen toch niet op dag 8 beginnen lijkt mij toch? ik zit nog in tweestrijd  vandaag dag 8 van afbouw naar 0.10 of dag 1 van 0.05. 

@bolletje, zo zielig en stressvol een ziek hondje. sterkte er mee. en jullie beidde dus ook @Rixie sterkte op de bank. over een paar dagen breekt de zon weer door. ik hoop ook bij ons allemaal in het hoofd. we weten alle 3 dat het over een paar dagen weer goed is. de tanden erin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Bellie:

Wat vervelend @bolletje. Hopelijk valt het mee. 

Ik voel me vandaag iets beter maar de paniek ligt echt dicht tegen de oppervlakte te drukken. 

Hebben jullie ook van de (diaze)pammen vooral in de ochtend zulke  slappe benen?

@Bellie ik heb dat niet, maar weet wel dat dat van de diazepam komt. Je bent dan helemaal ontspannen, ze worden ook wel spierverslappers genoemd. Mensen met kramp in spieren ofwel een hernia krijgen ze ook voorgeschreven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Bellie:

Wat vervelend @bolletje. Hopelijk valt het mee. 

Ik voel me vandaag iets beter maar de paniek ligt echt dicht tegen de oppervlakte te drukken. 

Hebben jullie ook van de (diaze)pammen vooral in de ochtend zulke  slappe benen?

ja soms wel @Bellie, dan doe ik ff rustig aan. en dan gaat het wel weer. ik neem ooknooit gelijk de pil in. ik doe meestal een kleinigheidje. bedopmaken. of de wasmachine aanzettten. dan ga ik rustig eten en vaak hier ff lezen. maakt niet uit hoelaat ik ben. en daarna neem ik mijn 1ste pil.  ik ben dan gewoon kalm en dan is het nietzo dat ik mee geestelijk aan de pam ga ophangen alsof die mijn redder is. dat voelt voor mij goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel sterkte met de hond Bolletje. Hoop dat hij snel herstelt. Ik heb ook een hond en als hij ziek is, merk je dat gelijk. 

En Bellie, dat gevoel in de benen herken ik. Als ik met de hond buiten loop, voel ik dat ik weinig kracht heb en ook het gevoel alsof er kleine insecten in mijn benen bewegen. Wat kan een mens toch rare lichamelijke reacties hebben. Hopen dat dit ook weer van voorbijgaande aard is. 

Veel sterkte allemaal in de strijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

@Greta inderdaad,  heb jij het ook  in je arm of hoofd? Sinds ik gezakt ben van 1,5 mg vorige week zaterdag kreeg ik weer die klachten erger. Ook misselijk en oorsuizen. Terwijl ik niet snak naar zo'n dosering. Meer tja zoals ik al zei zijn die klachten waarschijnlijk ergens anders van.  Het lijkt zoveel op elkaar. 

Nee, alleen in de benen. En vandaag ook veel last van mijn middenrif. Ik heb een gevoel alsof er een strakke band omheen zit. Dit had ik ook voordat ik begon met medicatie en aangezien Diazepam een spierverslapper is had ik er minder last van. Nu neem ik nog 1,5 mg in en merk dus gelijk het verschil. Ik doe nu allerlei ademhalingsoefeningen die wel helpen voor de ontspanning. Heb je zelf ook baat bij ontspanning? Op internet staan een hele goede ademhalingsoefeningen en doe ook wat mindfulness via internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh@ bellie wat herkenbaar, ik wordt eerder hyper dan rustig van dat soort dingen.  @Greta ik denk dat die spanningen  gewoon ff weer opkomen. misschien had je dat gevoel 2 jaar eerder ook wel eens tijdens spanning maar dan negeerde je dat. je bestede er geen aandacht aan. alleen nu herken je het gelijk. en dat is nu uit een negatieve ervaring. maar heermee zegt je lichaam gewoon doe eens rustig aan. ik vind dit teveel. je neemt mij die rustgever af en je doet evenveel. wij moeten leren om de tekenen van stress te herkennen en daar naar handelen. voorheen waren ze er ook wel maar dan herkende je ze niet en luisterde niet. daar door kun je dus in een burn-out raken. dit kun je leren bij haptonomie .

bewerkt door Dikkie
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...