Spring naar bijdragen

Advies voor iemand die het niet meer weet


Greta

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Allereerst fijn dat ik hier mijn vraag mag stellen. Ik ben nu 8 weken lang 1 mg lorazepam aan het slikken en voel me sinds een paar dagen echt heel ziek. In de ochtend oveegeven, geen trek meer en tot niets in staat. Lig maar een beetje. Waarschijnlijk komt dit door gewenning en omdat mijn lichaam eraan gewend is. Ik wil afbouwen en heb de Regebgoogapotheek gebeld. Via tapering lijkt het me misschien te doen. Maar zoals ik me nu voel, is niet fijn. Een vriendin opperde om gedurende de dag iets in te nemen, bijvoorbeeld diazepam ter ondersteuning. Daarna afbouwen van de Lorazepam en dan de rest. Is dat mogelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Greta

Bijvoorkeur met diazepam afbouwen, omzetting kan lastig zijn als dat niet lukt kan je ook met lora afbouwen. Eventueel kan je de innamen momenten ook verdelen van de lora zodat je een stabielere bloedspiegel hebt omdat lora kort werkend is. 
 

Iets extra’s erbij nemen zoals diazepam zou ik niet doen omdat het dan onoverzichtelijk wordt en uit eindelijk moet je dan daar ook vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gretaik heb op 28-6 in de huiskamer al eens aangegeven hoe ik het zou doen in jouw geval. Dat komt eigelijk neer op wat @karin123en @Deligaf1ook nog goed onderstrepen. Over op diazepam. Ik weet dat als je je zo beroerd voelt het heel moeilijk is om beslissingen te nemen, waardeloos is dat he? Ik ken het gevoel, maar deze beslissing zal je toch echt zelf moeten nemen. Heel eerlijk denk ik dat je antwoord zelf ook wel weet.....alles is mogelijk. Maar de vraag is of het verstandig is. Diazepam bijnemen zal je waarschijnlijk een veel beter gevoel opleveren en het gevaar is dan dat je de afbouw gaat uitstellen (voor mij zou dat een valkuil zijn). Tot je uiteindelijk weer het punt van gewenning tegen komt. En dan ga je je zelf weer dezelfde vraag stellen......alleen zit je dan alweer een stap hoger op de benzoladder en zo wordt van die ladder afkomen steeds moeilijker.

bewerkt door Frankk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb gisteren Diazepam gekregen. 2 weken 5 mg en daarna iedere 2 weken minderen met 1 mg. Meer kreeg ik niet. Vannacht wel geslapen maar minder dan met lorazepam maar vandaag voel ik me niet zo fijn. Geen eetlust en knoop in de maag. Verder een wazig gevoel in mijn hoofd. Volgens apotheker is 5 mg hetzelfde als 1 mg lorazepam. Daarna heb ik de apotheker van Regenboog apotheek gebeld en die zei dat 1 mg lora hetzelfde is als 4 mg dia. Maar het is dus eigenlijk 7 of 8 mg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De arts en apotheker vond het het beste om in een keer te switchen. Daar had ik dus geen invloed op. Het voorstel.van cyclad kon ik helaas niet uitvoeren. Bedankt allemaal voor de tips en excuus voor het feit dat ik meerdere keren dezelfde vraag heb gesteld. Maar denk dat dit uit angst was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-6-2020 om 11:16 zei Greta:

Beste mensen,

Allereerst fijn dat ik hier mijn vraag mag stellen. Ik ben nu 8 weken lang 1 mg lorazepam aan het slikken en voel me sinds een paar dagen echt heel ziek. In de ochtend oveegeven, geen trek meer en tot niets in staat. Lig maar een beetje. Waarschijnlijk komt dit door gewenning en omdat mijn lichaam eraan gewend is. Ik wil afbouwen en heb de Regebgoogapotheek gebeld. Via tapering lijkt het me misschien te doen. Maar zoals ik me nu voel, is niet fijn. Een vriendin opperde om gedurende de dag iets in te nemen, bijvoorbeeld diazepam ter ondersteuning. Daarna afbouwen van de Lorazepam en dan de rest. Is dat mogelijk?

Hallo Kreta 

mij slik ook lorazapam in begin had ik ook misselijkheid overgeven maar dat ik er zo lang aan zit niet meer 

slik je het voor slapeloosheid of angst paniek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Greta:

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb gisteren Diazepam gekregen. 2 weken 5 mg en daarna iedere 2 weken minderen met 1 mg. Meer kreeg ik niet. Vannacht wel geslapen maar minder dan met lorazepam maar vandaag voel ik me niet zo fijn. Geen eetlust en knoop in de maag. Verder een wazig gevoel in mijn hoofd. Volgens apotheker is 5 mg hetzelfde als 1 mg lorazepam. Daarna heb ik de apotheker van Regenboog apotheek gebeld en die zei dat 1 mg lora hetzelfde is als 4 mg dia. Maar het is dus eigenlijk 7 of 8 mg?

@Greta 

Goed dat je over kan stappen naar diazepam, elke 2 weken 1mg mindere dat gaat je de eerste paar mg wel lukken daarna zou ik het echt een stuk langzamer doen wat hoe dichter je bij de 0 komt hoe gevoeliger dat je wordt als er wat van afgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...