Spring naar bijdragen

Is er iemand wakker?


Aanbevolen berichten

Is er iemand wakker?

Ik ben gisteren middag overgestapt naar diazepam. Voorheen ozaxepan 40mg verdeelt over de dag. Sins gisteten 12mg diazepam 1 keer per dag. Heb hele nacht wakker gelegen en heftige paniekaanvallen en misselijk. Is dit normaal met overstappen? Weet niet goed wat ik moet doen. Ben bang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rooslove:

Is er iemand wakker?

Ik ben gisteren middag overgestapt naar diazepam. Voorheen ozaxepan 40mg verdeelt over de dag. Sins gisteten 12mg diazepam 1 keer per dag. Heb hele nacht wakker gelegen en heftige paniekaanvallen en misselijk. Is dit normaal met overstappen? Weet niet goed wat ik moet doen. Ben bang

Dag @Rooslove,

Heel vervelend, maar het is wel te verklaren. Oxazepam werkt kort en piekt na 2 of 3 uur. Diazepam is langwerkend, heeft geen piekwerking, waardoor je eker in het begin van de overstap die piekwerking mist. dat verklaart waardoor je niet in slaap komt en minder rustig bent. De overstappers ervaren na een dag of 4 vaak verbetering, omdat Diazepam stapelt en de werking geleidelijk aan beter wordt voor je. Je moet echt even door de eerste dagen van de overstap heen. Het is wel prima om het met je huisarts te bespreken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rooslove Ik ben van 30 mg Oxazepam eerst geminderd naar 15 mg, toen werd de withdrawal teveel. Ik gebruikte ook nog 5-15 mg Zolpidem per nacht. Mijn arts heeft mij toen op 15 mg Diazepam gezet, verdeeld over 3 x 5 mg op een dag. Dat heeft mij toen 10 dagen rust gegeven. Toen ben ik op zijn advies weer gaan minderen. Bij 7,5 mg brak de hel weer los, onrust én depressie...... Nu heb ik Citalopram erbij gekregen van de psychiater en Zyprexa. De Diazepam was inmiddels tijdelijk opgehoogd naar  9 mg. Nu zit ik op 6 mg Diazepam, elke drie dagen een stapje eraf. Tot nu toe 1 mg. per keer. Als de onrust weer te heftig wordt, langer on hold. Tot nu toe is het goed uit te houden, overdag wat golven met onrust. Maar ik slaap goed, dus ik kan een stootje hebben. 

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Rooslove:

Is er iemand wakker?

Ik ben gisteren middag overgestapt naar diazepam. Voorheen ozaxepan 40mg verdeelt over de dag. Sins gisteten 12mg diazepam 1 keer per dag. Heb hele nacht wakker gelegen en heftige paniekaanvallen en misselijk. Is dit normaal met overstappen? Weet niet goed wat ik moet doen. Ben bang

Het is zoals Cyclad schrijft. Ik heb hetzelfde ervaren als jij. Probeer even vol te houden. Over een paar dagen moet t beter worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Dag @Rooslove,

Heel vervelend, maar het is wel te verklaren. Oxazepam werkt kort en piekt na 2 of 3 uur. Diazepam is langwerkend, heeft geen piekwerking, waardoor je eker in het begin van de overstap die piekwerking mist. dat verklaart waardoor je niet in slaap komt en minder rustig bent. De overstappers ervaren na een dag of 4 vaak verbetering, omdat Diazepam stapelt en de werking geleidelijk aan beter wordt voor je. Je moet echt even door de eerste dagen van de overstap heen. Het is wel prima om het met je huisarts te bespreken. 

Dank je wel voor je bericht. Ik wist niet dat dit zo heftig kon zijn. Heb me er ook niet bij stil gestaan dat het zou kunnen gebeuren, de schrik zat er goed in. Vanmorgen gesprek gehad met me behandel arts en ik moet hier idd even door heen. Gelukkig heb ik niet extra diazepam genomen, ook een overwinning. De dosis verplaats ik nu naar einde middag begin avond zodat ik snachts minst last van heb. Geen oog dicht gedaan vanacht maar voel me nu goed! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei JohannaEliesje:

@Rooslove Ik ben van 30 mg Oxazepam eerst geminderd naar 15 mg, toen werd de withdrawal teveel. Ik gebruikte ook nog 5-15 mg Zolpidem per nacht. Mijn arts heeft mij toen op 15 mg Diazepam gezet, verdeeld over 3 x 5 mg op een dag. Dat heeft mij toen 10 dagen rust gegeven. Toen ben ik op zijn advies weer gaan minderen. Bij 7,5 mg brak de hel weer los, onrust én depressie...... Nu heb ik Citalopram erbij gekregen van de psychiater en Zyprexa. De Diazepam was inmiddels tijdelijk opgehoogd naar  9 mg. Nu zit ik op 6 mg Diazepam, elke drie dagen een stapje eraf. Tot nu toe 1 mg. per keer. Als de onrust weer te heftig wordt, langer on hold. Tot nu toe is het goed uit te houden, overdag wat golven met onrust. Maar ik slaap goed, dus ik kan een stootje hebben. 

Heftig he! Wat een troep is het. Als ik dit had geweten 10 jaar geleden. Fijn dat je nu beetje je rust heb gevonden. Zal voor mij ook komen. Doorbijten is het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Het is zoals Cyclad schrijft. Ik heb hetzelfde ervaren als jij. Probeer even vol te houden. Over een paar dagen moet t beter worden

Dank je wel! Is idd echt even door die zuren appel heen bijten. We gaan het gewoon doen. Ij pluk de vruchten van goede momenten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bellie:

Hoi @Rooslove,

Bah vervelend om te horen. De 12 mg is wel goed. Ik zou ff contact  opnemen met je arts. Misschien is het in 1x innemen teveel? En kan je het beter 2x doen zodat je niet in 1x een hele hoge piek krijg en dan daarna de afzwakking terwijl je nogheel veel uren moet ?

Ik verplaats hem met innemen zodat ik snacht er minste last van hem. Hoe is het met jou vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

Ai, vanochtend toch wakker geworden met veel bibbers,  onrust en hartkloppingen. Is die nacht dosering weghalen verstandig  geweest? Er zit natuurlijk nu een groot gat  tussen die laatste van 9 .00 uur in de avond en de eerst volgende in de ochtend. Wat zou ik doen? Toch maat weer een nacht dosering en dan van alle doseringen 0,5mg totaal er af vijlen?

Hoi bellie wat vervelend dat je je zo voelt.ik heb er geen verstand van hoop dat iemand hier je kan helpen. Hoop dat je vandaag nog je rust kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

Ai, vanochtend toch wakker geworden met veel bibbers,  onrust en hartkloppingen. Is die nacht dosering weghalen verstandig  geweest? Er zit natuurlijk nu een groot gat  tussen die laatste van 9 .00 uur in de avond en de eerst volgende in de ochtend. Wat zou ik doen? Toch maat weer een nacht dosering en dan van alle doseringen 0,5mg totaal er af vijlen?

Hoi @Bellie, dat is misschien een goed idee. Als dat beter gaat is dat de oplossing. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bellie:

@Cyclad58 ik denk het ook. Ik wacht ff af hoe de rest van de dag gaat.  Gaat het straks weer goed met me dan probeer ik het nog 1x. Anders ga ik het anders doen.  Vond  jij het wel verstandig om die nacht dosering weg te laten? Ik ging de laatste tijd er zo op 'liggen' om die dosering in te nemen.  Standaard werd ik half 3 wakker en ik merkte de laatste dagen dat dat steeds later werd. En dan nam ik hem en sliep ik verder maar dan daarna zo brak.  Dat was de reden waarom ik het zo probeerde. 

Op zich is het prima om de nachtdosering weg te laten als je slaap daar tenminste niet te veel onder lijdt. Dat is alleen iets wat je vooraf zo ontzettend moeilijk kunt voorspellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-6-2020 om 14:02 zei Bellie:

 Vind ik wil snel hoor om maandag al af te bouwen. Dan zit je net een week op de omzetting. Maar wie weet gaat het hartstikke goed!

Ja is misschien beetje snel. Maar ik wil ook niet te lang aan de diazepam vind het echt rot spul. En ik wil niet dat mijn lichaam er te gewent aan raakt. De afbouwen neem ik alle tijd voor. Ik snap echt nog steeds niet hoe snel deze middelen worden voor geschreven is echt troep gewoon..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...