Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 10 juni 2020


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal, hoe was jullie nacht?

Ik was gisteravond op de bank bijna in slaap gevallen, dus lekker loom naar bed om 22:30 zonder Temazepam. Was om 24:00 uur weer klaar wakker. Uiteindelijk toch maar de Temazepam genomen en tot ongeveer 7 uur kunnen slapen. Qua uren prima, maar ik had de Temazepam liever niet nodig gehad. Zo blijft het puzzelen, de ene dag heb ik niet nodig, dan weer een paar dagen wel. 

Vandaag een vrije dag, het is mooi weer, dus we gaan er maar op uit. Even de zinnen  verzetten. Fijne dag allemaal! 

Ik ben overigens blij dat ik een dagje vrij ben. Ik werk al vanaf 11 maart vanwege de Coronamaatregelen thuis. Niet erg, maar sinds anderhalve week zijn de buren bezig een aanbouw aan hun woning te realiseren. Om 7 uur 's morgens beginnen de werklui en dat gaat bijna de hele  werkdag door. Breken, heien, boren, timmeren, schreeuwen. Met thuiswerkvergaderingen niet te doen. Gisteren heb ik gewoon een vergadering moeten verlaten omdat het niet te volgen was. 
Wel een prima test voor mijn prikkelgevoeligheid. Ik merk dat het lastig en storend is bij het werk, maar meer ook niet. Tijdens de benzo afbouw zou ik er denk ik gillend gek van geworden zijn. :blush:
 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen

@Cyclad58, lijkt me vreselijk dat lawaai. Ik zou het momenteel idd niet trekken, maar ik zit dan ook nog midden in de afbouw. T gaat nog steeds niet bijster goed. De maandelijkse periode is in aantocht, dus das weer een paar dagen feest. Ik heb dan behoorlijk meer last van ontwenning.

@ELL, boek je nog steeds vooruitgang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter: ah balen dat het nog niet goed gaat. De menstruatie verergert het altijd lekker.

Hier ook even mindere dagen vanwege de maandelijkse periode. Ik krijg in de avond vaak een soort dronken/wazig gevoel. Vaak ook met slechter zicht. De laatste dagen kwam dat in de middag al opzetten, en sinds gisteren al in de ochtend. Zelfs zo dat mijn man het ziet aan mijn gezicht. Ik loop dus al 2 dagen onder invloed door het huis, zonder dat ik nog pillen neem of iets. Zelfs tv kijken lukt nauwelijks door het wazige zicht. Schiet mij maar lek, hoe kan het hè na bijna 4 maanden eraf. 

Liefs en beterschap 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL gezellig samen de maandelijkse periode, haha. 

Aaaaah, dat wazig zien heb ik nog nooit iemand over gehoord. Maar ik heb dat dus ook. Vooral s avonds als t wat schemerig wordt, maar ook zo ineens overdag. Meestal als ik dan even rust, trekt t wel weer weg. Ik had dat ook al op de lorazepam. Maar idd, dat je daar dan na 4 maanden benzo vrij last van krijgt. T blijft verbazingwekkend allemaal. Jij ook sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL even een ander vraagje. Hoeveel zoloft slikte je en in hoeveel tijd heb je dat afgebouwd? De combinatie van afbouw benzo en (te snelle, denk ik) zoloft heeft mij nl 5 weken op de paaz doen belanden. Ik weet dus uit ervaring dat je van die combinatie vreselijk veel last kunt krijgen en wellicht heel lang houden. Msc heb je daarom nog steeds zo'n last. Ik ben destijds helaas weer in benzo opgehoogd. Maar het maakt wel dat ik mijn andere ad en ap straks in een heel langzaam tempo ga afbouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellig allemaal de periode ;-) Vrouw zijn is niet altijd makkelijk  

@doorbijter, ik heb in 6 maanden de Zoloft afgebouwd. Ik zat op 25 Mg, zou een zeer lage dosis moeten zijn. Het is lastig te zeggen of ik daardoor langer last heb. Voor mij voelde het alsof ik geen andere keuze had dan er gelijk met de benzo af te gaan. Ik kwam uiteindelijk een kilo per week aan, en was super kortademig. Nadat ik eraf was keek ik volgens de omgeving veel minder doods uit mijn ogen en kon ik weer beter ademen. Anders had ik het misschien later afgebouwd, maar ik had er zoveel last van. Ik zag het ook niet zitten naar 100 kg te gaan. 

Ik was ook al een paar jaar niet best qua gezondheid. Pillen eroverheen. En dan duurt het lang :-(

ps: slecht zicht is een teken dat je lever het zwaar heeft. 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL 6 maanden over 25 mg is idd erg langzaam. Kan me niet voorstellen dat je daar dan nog last van had. Ik deed 75 in 3 maanden. Veel te snel achteraf.

Dat je lever Het zwaar te verduren heeft snap ik helemaal. Dus wat dat betreft dat slechte zicht niet zo raar. Het staat ook als bijwerking vermeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei doorbijter:

@ELL gezellig samen de maandelijkse periode, haha. 

Aaaaah, dat wazig zien heb ik nog nooit iemand over gehoord. Maar ik heb dat dus ook. Vooral s avonds als t wat schemerig wordt, maar ook zo ineens overdag. Meestal als ik dan even rust, trekt t wel weer weg. Ik had dat ook al op de lorazepam. Maar idd, dat je daar dan na 4 maanden benzo vrij last van krijgt. T blijft verbazingwekkend allemaal. Jij ook sterkte

Dat wazig zien ken ik ook erg goed. Ik had het toen ik oxazepam slikte, maar sinds half december ben ik oxazepam vrij en mijn wazig zien en ook andere klachten zijn nog steeds heel fel aanwezig. Maar ik heb dan ook heel veel en heel erg lang de oxazepam + andere medicijnen geslikt. En nog slik ik medicijnen. Mientje.

bewerkt door Mientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...