karin123 Geplaatst 6 juni 2020 Rapport Geplaatst 6 juni 2020 (bewerkt) @FrankkIk was nog niet eens aan het afbouwen en had al zoveel angst, die wordt nu nog groter. Waarschijnlijk ook tolerantie voor de pammen. Het komt me allemaal heel erg bekend voor wat je beschrijft over je angsten, ik heb ze precies zo. Daarbij ook heel veel spanning en stress. Vaak denk ik ook ik blijf in bed maar dat is ook geen optie, kom ik ook niet verder mee. En je word er slechter van zoals je zegt. Die lijstjes ken ik, heb ze ook. In winkels verstijf ik helemaal van de spanning en angst. Het ochtend ritueel plus proberen mee te doen met Nederland in beweging. Wat valt me dat zwaar tegen na 5 jaar niets meer te hebben gedaan maar ik ga proberen het vol te houden alleen als het warm is niet en daarom baal ik dat de zomer komt, heb liever de herfst en winter vanwege de warmte. Vind het helemaal niet flauw die lijstjes, doe precies hetzelfde. Ik hoop echt dat de positieve gedachtes echt komen na zoveel jaren. Het klopt ook zeker wat je zegt over het doen en het echt ervaren ligt een wereld van verschil. Hier is het ook alleen nog maar doen. Dat zegt mijn psycholoog ook precies hetzelfde, volharden dan komt de rest vanzelf. Bedankt weer voor je uitgebreide antwoord. Oh ja dat het nergens kunnen vinden heb ik ook, voel me ook nergens veilig alleen soms in bed. En raar maar waar ik heb de stofzuiger al 5 jaar niet meer aangeraakt, doodeng om te stofzuigen, denk dat mijn lichaam dat niet meer aan kan, allemaal van die dwanggedachten die ik vroeger nooit had. Met hoeveel mg bouw jij af? 6 juni 2020 bewerkt door karin123
benzonder Geplaatst 6 juni 2020 Rapport Geplaatst 6 juni 2020 3 uur geleden zei karin123: @Frankkwat goed dat je al zover gekomen bent. Had jij ook erge angst voor de normaalste dingen? Wat fijn dat het rustiger is geworden naar het einde toe, is een goed teken. Die gedachten dat is het hem precies. Altijd maar negatief denken wat ik 5 jaar geleden nooit deed. Steeds vraag ik me af: kan ik dat wel?, dat durf ik niet. Steeds bang dat mijn lichaam er mee ophoudt. Wat jij zegt is precies wat ze mij ook leren. Steeds jezelf uitdagen en zeggen dat je het wel kunt en durft. Heb net een stuk met de hond gelopen maar wat ging dat zwaar was blij dat ik er weer was. Komt dat alles strak staat van de spanning en het is me eergisteren in de rug geschoten van de stress. Maar het klopt wat je zegt over positieve gedachtes hebben, soort van omdenken, vind het nog erg moeilijk omdat het een gewoonte is geworden alles negatief te zien. @karin123heel goed van je. Zo begon ik ook. De hond uitlaten. En blijven herhalen. Op je omgeving letten en niet met je gedachtes aan de haal gaan. Koptelefoon op. Meezingen. Steeds verder weggaan en steeds langer. En ook alleen. Gedachte . Ik ga niet dood aan angst. Ontspannen je lijf en op je ademhaling letten. Al die tijd hebben de benzo de angst en de spanning getemperd. Op een gegevent moment raak je tolerant en willen je hersenen meer. Dus gaat dat de verkeerde kant en moet je je geest nu gaan trainen om af te bouwen. Je lijf en geest gaan tegensputteren. Slaap raakt ontregeld. Alles raakt uit balans. Diverse ontwenningsverschijnselen komen aan bod. Bij iedereen verschillend. De een komt er makkelijker en sneller doorheen. De ander niet. Maar het is vaak een helse weg waar we door heen moeten. Je bent ziek tijdens benzo maar ook na benzo. Uiteindelijk komt het goed. Wanneer? Weten we geen van allen. Zeker geen 2 wk wat stomme artsen en psyhiaters ons voorliegen. Ik ben nu al 3 mnd benzoaf maar ben er nog lang niet. Geen angst meer maar veel ontwenningsverschijnselen. Klaag je bij de psyhiater dan krijg je alleen maar een verhoging of ander pilletje erbij. 3 psyhiaters wilden mij niet laten afbouwen. Ik heb zelf aan de bel getrokken. En ik zeg je eerlijk . Ik heb bijna alle soorten benzos en antidepressiva geslikt. Troep allemaal. Ik kreeg zelf een depressie veroorzaakt door benzo. Gelukkig heeft mijn depressie niet lang geduurd. Ik was agressief geworden. Maar omdat ik allebei slikte wist ik niet waarvan.Ga ervoor meis en blijf schrijven. Yollie Cyclad58 reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 6 juni 2020 Rapport Geplaatst 6 juni 2020 5 minuten geleden zei Wanhopige: @karin123heel goed van je. Zo begon ik ook. De hond uitlaten. En blijven herhalen. Op je omgeving letten en niet met je gedachtes aan de haal gaan. Koptelefoon op. Meezingen. Steeds verder weggaan en steeds langer. En ook alleen. Gedachte . Ik ga niet dood aan angst. Ontspannen je lijf en op je ademhaling letten. Al die tijd hebben de benzo de angst en de spanning getemperd. Op een gegevent moment raak je tolerant en willen je hersenen meer. Dus gaat dat de verkeerde kant en moet je je geest nu gaan trainen om af te bouwen. Je lijf en geest gaan tegensputteren. Slaap raakt ontregeld. Alles raakt uit balans. Diverse ontwenningsverschijnselen komen aan bod. Bij iedereen verschillend. De een komt er makkelijker en sneller doorheen. De ander niet. Maar het is vaak een helse weg waar we door heen moeten. Je bent ziek tijdens benzo maar ook na benzo. Uiteindelijk komt het goed. Wanneer? Weten we geen van allen. Zeker geen 2 wk wat stomme artsen en psyhiaters ons voorliegen. Ik ben nu al 3 mnd benzoaf maar ben er nog lang niet. Geen angst meer maar veel ontwenningsverschijnselen. Klaag je bij de psyhiater dan krijg je alleen maar een verhoging of ander pilletje erbij. 3 psyhiaters wilden mij niet laten afbouwen. Ik heb zelf aan de bel getrokken. En ik zeg je eerlijk . Ik heb bijna alle soorten benzos en antidepressiva geslikt. Troep allemaal. Ik kreeg zelf een depressie veroorzaakt door benzo. Gelukkig heeft mijn depressie niet lang geduurd. Ik was agressief geworden. Maar omdat ik allebei slikte wist ik niet waarvan.Ga ervoor meis en blijf schrijven. Yollie Daar ben ik ook mee bezig, lopen met de hond maar nog niet alleen, durf het nog niet aan, altijd samen met mijn man. De hond is ook te zwaar voor mij en hij luistert nog voor geen meter. Maar ik zou het alleen kunnen proberen en wat jij zegt op de omgeving letten en niet op mijn lichaam, vind het wel erg lastig omdat ik van alles voel. Alles is ook uit balans er is nooit geen rust meer. Verlang zo naar rust en dat veilige gevoel bij mezelf, ook als ik alleen ben. Heb jij dat ook van iemand anders geleerd het niet bang zijn dat je dood gaat van de angst e.d.. Vind het zo knap van je dat je het vol gehouden hebt. Het wordt al iets beter toch, het slapen vooral. Ik slaap altijd wel 10 uur achter elkaar. Ik denk dat ik van de Diazepam depressief word met de Oxa had ik daar geen last van. Jij ook bedankt voor je uitgebreide antwoord. En ik zal blijven schrijven. Ben er ook nog niet uit hoe ik die 12 en een halve Diazepam ga afbouwen verder. Cyclad58 reageerde hierop 1
benzonder Geplaatst 6 juni 2020 Rapport Geplaatst 6 juni 2020 1 uur geleden zei karin123: Daar ben ik ook mee bezig, lopen met de hond maar nog niet alleen, durf het nog niet aan, altijd samen met mijn man. De hond is ook te zwaar voor mij en hij luistert nog voor geen meter. Maar ik zou het alleen kunnen proberen en wat jij zegt op de omgeving letten en niet op mijn lichaam, vind het wel erg lastig omdat ik van alles voel. Alles is ook uit balans er is nooit geen rust meer. Verlang zo naar rust en dat veilige gevoel bij mezelf, ook als ik alleen ben. Heb jij dat ook van iemand anders geleerd het niet bang zijn dat je dood gaat van de angst e.d.. Vind het zo knap van je dat je het vol gehouden hebt. Het wordt al iets beter toch, het slapen vooral. Ik slaap altijd wel 10 uur achter elkaar. Ik denk dat ik van de Diazepam depressief word met de Oxa had ik daar geen last van. Jij ook bedankt voor je uitgebreide antwoord. En ik zal blijven schrijven. Ben er ook nog niet uit hoe ik die 12 en een halve Diazepam ga afbouwen verder. @karin123 de ochtendwandeling van 1 uur met de hond doen we ook samen. Dan praat mijn man en probeer ik mijn aandacht op hem te vestigen. Maar dat doe ik meer om niet op mijn trillingen te focussen. Ik kan nu wel overal alleen gaan wat ik voorheen niet kon. Neem je nog wat om te slapen. Ik sliep op 12 mg lorazepam niet eens meer. Toen was voor mij de maat vol. Nu ik van alle troep af ben slaap ik 4 a 5 u. Het kan alleen maar beter worden denk ik.
benzonder Geplaatst 6 juni 2020 Rapport Geplaatst 6 juni 2020 Op 5-6-2020 om 15:42 zei Wilhelmina: Hallo mensen vandaag ben ik niet de vrolijkste nee ik ben kwaad op die medicijnen maffia ik ben zo ziek gisteren was het beter nu zo broert gisteren kon ik lachen nu huilen maar ik geef niet op ik ga door ik wens jullie beterschap samen zijn we sterk en misschien vanavond ben ik weer anders want nu wisselt mijn stemming de laatste loodjes wegen het zwaarst liefs Wilhelmina @Wilhelminasterkte. Je kan het. Het is op en af. En dan weer af en op. We komen er wel. Cyclad58 reageerde hierop 1
Wilhelmina Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 Op 5-6-2020 om 07:05 zei bolletje: Hé goeie morgen allemaal, Even vertellen hoe het was gisteren. Goed, leuk en vooral heel rustig. Ben begonnen met een nieuw schilderij en ook dat gaat goed. Gisteren ook een berichtje dat ik Maandag kan beginnen op de andere dagbesteding. Dus het gaat echt de goede kant op heerlijk. Hebben jullie een beetje kunnen pitten Kanjers? Wilhelmina wat schrijf jij anders zeg. Niet zo paniekerig, lekker rustig. Zie je dat het allemaal goed komt. Heerlijk voor je. Cyclad wat fijn voor je vrouw. Nou mensen ik ga ff poetsen en dan op naar de dagbesteding. Is de Huiskamer nog niet open wat laat het is zo stil wakker worden ik mis jullie wil
Wilhelmina Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 Op 5-6-2020 om 07:05 zei bolletje: Hé goeie morgen allemaal, Even vertellen hoe het was gisteren. Goed, leuk en vooral heel rustig. Ben begonnen met een nieuw schilderij en ook dat gaat goed. Gisteren ook een berichtje dat ik Maandag kan beginnen op de andere dagbesteding. Dus het gaat echt de goede kant op heerlijk. Hebben jullie een beetje kunnen pitten Kanjers? Wilhelmina wat schrijf jij anders zeg. Niet zo paniekerig, lekker rustig. Zie je dat het allemaal goed komt. Heerlijk voor je. Cyclad wat fijn voor je vrouw. Nou mensen ik ga ff poetsen en dan op naar de dagbesteding. Zojuist zei Wilhelmina: Is de Huiskamer nog niet open wat laat het is zo stil wakker worden ik mis jullie wil
Wilhelmina Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 2 minuten geleden zei Bellie: Goedemorgen @Wilhelmina! Dan maken we hem toch even open Dank je wel
Wilhelmina Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 Zojuist zei Wilhelmina: Dank je wel Vannacht goed geslapen en doet je ogen open en ja hoor angst trillen alles tegelijk het is weer zover bromazepan help me niet meer de 28 deze maand nog een halve dan zijn ze op.en wat dan ik ben bang maar moet stoppen hoe doen jullie dat na de afbouw. Fijne dag de zon schijnt ga maar lekker uitrusten. liefs Wilhelmina
benzonder Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 (bewerkt) 17 minuten geleden zei Wilhelmina: Vannacht goed geslapen en doet je ogen open en ja hoor angst trillen alles tegelijk het is weer zover bromazepan help me niet meer de 28 deze maand nog een halve dan zijn ze op.en wat dan ik ben bang maar moet stoppen hoe doen jullie dat na de afbouw. Fijne dag de zon schijnt ga maar lekker uitrusten. liefs Wilhelmina @Wilhelmina bromazepam helpt niet meer. Dat was te verwachten. Je bent ook tolerant geworden en dat geld voor alle benzos. Het zal niet makkelijk zijn of misschien valt het mee bij jou. Het is voor iedereen anders. Maar je gaat niet dood. Je gaat beter worden. Ik ben er ook nog niet na 3 maanden. Doorgaan met je leven. Volhouden. Niet herstarten. Afleiding. Ik loop veel. Sta veel op mijn benen in huis om de trillingen minder te voelen. Bij zitten en liggen heb ik het ergst. Slapen is op en af. Maar ik slaap tenminste. Sterkte. Yollie 7 juni 2020 bewerkt door Wanhopige
Wilhelmina Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 10 minuten geleden zei Wanhopige: @Wilhelmina bromazepam helpt niet meer. Dat was te verwachten. Je bent ook tolerant geworden en dat geld voor alle benzos. Het zal niet makkelijk zijn of misschien valt het mee bij jou. Het is voor iedereen anders. Maar je gaat niet dood. Je gaat beter worden. Ik ben er ook nog niet na 3 maanden. Doorgaan met je leven. Volhouden. Niet herstarten. Afleiding. Ik loop veel. Sta veel op mijn benen in huis om de trillingen minder te voelen. Bij zitten en liggen heb ik het ergst. Slapen is op en af. Maar ik slaap tenminste. Sterkte. Yollie 10 minuten geleden zei Wanhopige: @Wilhelmina bromazepam helpt niet meer. Dat was te verwachten. Je bent ook tolerant geworden en dat geld voor alle benzos. Het zal niet makkelijk zijn of misschien valt het mee bij jou. Het is voor iedereen anders. Maar je gaat niet dood. Je gaat beter worden. Ik ben er ook nog niet na 3 maanden. Doorgaan met je leven. Volhouden. Niet herstarten. Afleiding. Ik loop veel. Sta veel op mijn benen in huis om de trillingen minder te voelen. Bij zitten en liggen heb ik het ergst. Slapen is op en af. Maar ik slaap tenminste. Sterkte. Yollie
karin123 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 15 uur geleden zei Wanhopige: @karin123 de ochtendwandeling van 1 uur met de hond doen we ook samen. Dan praat mijn man en probeer ik mijn aandacht op hem te vestigen. Maar dat doe ik meer om niet op mijn trillingen te focussen. Ik kan nu wel overal alleen gaan wat ik voorheen niet kon. Neem je nog wat om te slapen. Ik sliep op 12 mg lorazepam niet eens meer. Toen was voor mij de maat vol. Nu ik van alle troep af ben slaap ik 4 a 5 u. Het kan alleen maar beter worden denk ik. Wat knap dat je dat volhoudt een heel uur met de hond lopen. Is wel een goede afleiding van je man. Ik neem niets om te slapen omdat ik altijd slaap, soort escape denk ik.
benzonder Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 50 minuten geleden zei karin123: Wat knap dat je dat volhoudt een heel uur met de hond lopen. Is wel een goede afleiding van je man. Ik neem niets om te slapen omdat ik altijd slaap, soort escape denk ik. @karin123oh wat goed dat je kan slapen. Je komt er wel. Het is een lange helseweg. Afbouwen afleiding beste medicijn.
karin123 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 1 uur geleden zei Wilhelmina: Vannacht goed geslapen en doet je ogen open en ja hoor angst trillen alles tegelijk het is weer zover bromazepan help me niet meer de 28 deze maand nog een halve dan zijn ze op.en wat dan ik ben bang maar moet stoppen hoe doen jullie dat na de afbouw. Fijne dag de zon schijnt ga maar lekker uitrusten. liefs Wilhelmina @Wilhelminawat fijn dat je goed geslapen hebt. Ik heb dat ook bij het wakker worden word soms slap van de angst en heel veel zenuwen. Jij bent al zover met afbouwen, knap hoor.
Wilhelmina Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 39 minuten geleden zei karin123: @Wilhelminawat fijn dat je goed geslapen hebt. Ik heb dat ook bij het wakker worden word soms slap van de angst en heel veel zenuwen. Jij bent al zover met afbouwen, knap hoor. Karin 123 ik wens ook sterkte het is zo moeilijk maar we moeten van dat gif af je wordt er niet gelukkig van je lichaam wordt weer schoon gemaakt ik sta stijf van de angst.maar we weten dat komt van de pillen het gaat over door gaan elkaar blijven bemoedigen hebben we allemaal nodig rust veel want afbouwen kost zoveel energie. Liefs Wilhelmina karin123 en Cyclad58 reageerden hierop 2
Cyclad58 Geplaatst 7 juni 2020 Rapport Geplaatst 7 juni 2020 2 uur geleden zei Wilhelmina: Karin 123 ik wens ook sterkte het is zo moeilijk maar we moeten van dat gif af je wordt er niet gelukkig van je lichaam wordt weer schoon gemaakt ik sta stijf van de angst.maar we weten dat komt van de pillen het gaat over door gaan elkaar blijven bemoedigen hebben we allemaal nodig rust veel want afbouwen kost zoveel energie. Liefs Wilhelmina Ha @Wilhelmina, wat fijn dat je een stuk positiever klinkt. Die angstgevoelens gaan inderdaad verminderen en zelfs verdwijnen als je eenmaal gestopt bent. Gaat het slapen de laatste tijd al beter bij je?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden