Spring naar bijdragen

Depressie na onthouding alcohol


Terster

Aanbevolen berichten

Beste forumgenoten,

Ik heb jullie hulp nodig!

Ik zal eerst iets vertellen over mijn achtergrond en drankgebruik

In 2019 heb ik mijzelf 3 maanden onthouden van alcohol van september tot eind december. Vervolgens heb ik van kerst tot oud en nieuw weer gedronken. 
Sinds 1 januari 2020 heb ik besloten om niet meer te drinken. Nu ik al bijna 4 halve maand droog sta voel ik mij bijzonder somber en komen er heel veel gevoelens los. 
Soms voel ik me zo somber en alleen dat het voelt alsof ik in een depressie val.
Ik was een matige drinker en dronk 12 jaar lang bijna elk weekend en ook wel eens doordeweeks. Sinds ik gestopt ben heb ik het gevoel dat ik een deel van mijn identiteit ben kwijtgeraakt. Ik heb al een afspraak gemaakt met de dokter aangezien ik merk dat ik hulp nodig heb. 

Maar ik had nooit gedacht dat het na 4 en een halve maand nog zo zwaar zou vallen.
Zelf heb ik nieuwe hobby's opgepakt zoals gitaar spelen en zingen. Ook sport ik veel en leef ik een stuk gezonder. Maar toch heb ik er dagen tussen zitten dat ik mij echt heel down voel en dit gaat ook gepaard met 's nachts helemaal bezweet wakker worden. 
Ik was in zekere zin wel verslaafd aan alcohol al is het een taboe om dit te zeggen in je directe omgeving, aangezien ik alleen een "gezelligheids drinker" was.

Herkend iemand deze symptonen? Zo ja hoe ga je ermee om? Ik las dat het wel 2 jaar kan duren voordat je brein weer herstelt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

@Terster

Ik heb dat ook hoor, in begin dat ik stop voel ik me na week vrolijk, vol moed, energieker etc.. en dan na verloop van tijd krijg ik depressie, angsten, afwisselend somber..

Ik ben hier een video tegen gekomen op you tube.. over fases van herstel, dat t vaak voorkomt dat je tegen een muur oploopt van depressieve gevoelens.. heeft iets met je hersenen te maken dat due zelf een balans zoekt van wat eerder alcohol deed..

Laat je niet ontmoedigen, ik zou je aanraden hulp te gaan zoeken, mss bij een psycholoog of een verslavings deskundige.. beetje hulp en info kan je wel gebruiken!!

zet m op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...