Spring naar bijdragen

Morgen hopelijk de eerste dag alcoholvrij na lange tijd!


Cheyenne

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Wellicht kennen oudgedienden hier op het forum mij nog. Ik was hier voor het eerst al in 2007.

Helaas vind ik het nog steeds moeilijk om zonder drank (vooral wijn) te leven.

Heel graag doe ik vanaf morgen mee met Ik Pas (hopelijk mag ik hier de naam noemen, ik wil niet onbedoeld reclame maken).

Wel zie ik er heel erg tegen op. Vooral de eerste avond is moeilijk weet ik uit ervaring.

Hoe lekker ontspannen na het werk? Zou ik toch wat wijn in huis halen voor als het me teveel wordt? In het verleden ben ik laat in de avond nog naar de HEMA op het station gegaan, omdat ik het zonder een wijntje echt niet trok. Ik raakte helemaal in paniek.

Nu heb ik lekkere Amé en Crodino in huis. En tomatensap en tomatengroentensap, daar doe ik dan lekker tabasco bij. Maar ik weet nu al dat ik die roes van wijn heel erg zal missen. Dat vind ik zo ontzettend moeilijk!

Toch zou ik heel graag in ieder geval een alcoholvrije periode doen. Het brengt heel veel voordelen. Geld besparen, gezonder eten, beter slapen, problemen op mijn werk aanpakken, een gezelliger opgeruimd huis, geen e-mails versturen waar ik later spijt van heb, noem maar op.

Maar hoe kom ik vooral de eerste avond zonder wijntje door? Ik zie op tegen het gemis.

Ik denk erover om morgen langer te werken en als ik thuis kom zo snel mogelijk naar bed.

Alle tips zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug. 

Vroeg naar bed, lichten uit en jezelf dwingen om niet weer uit je bed te gaan en met lampen aan (zodat je weer verder kan bedenken dat het eigenlijk nog niet te laat zou zijn om naar een evt HEMA te gaan of kiosk die open is). Morgen is er weer een dag waarop je kan besluiten of je wel of niet drinkt.

Soms helpt dat mij. 

Ik wens je veel sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Cheyenne:

Goedenavond,

Wellicht kennen oudgedienden hier op het forum mij nog. Ik was hier voor het eerst al in 2007.

Helaas vind ik het nog steeds moeilijk om zonder drank (vooral wijn) te leven.

Heel graag doe ik vanaf morgen mee met Ik Pas (hopelijk mag ik hier de naam noemen, ik wil niet onbedoeld reclame maken).

Wel zie ik er heel erg tegen op. Vooral de eerste avond is moeilijk weet ik uit ervaring.

Hoe lekker ontspannen na het werk? Zou ik toch wat wijn in huis halen voor als het me teveel wordt? In het verleden ben ik laat in de avond nog naar de HEMA op het station gegaan, omdat ik het zonder een wijntje echt niet trok. Ik raakte helemaal in paniek.

Nu heb ik lekkere Amé en Crodino in huis. En tomatensap en tomatengroentensap, daar doe ik dan lekker tabasco bij. Maar ik weet nu al dat ik die roes van wijn heel erg zal missen. Dat vind ik zo ontzettend moeilijk!

Toch zou ik heel graag in ieder geval een alcoholvrije periode doen. Het brengt heel veel voordelen. Geld besparen, gezonder eten, beter slapen, problemen op mijn werk aanpakken, een gezelliger opgeruimd huis, geen e-mails versturen waar ik later spijt van heb, noem maar op.

Maar hoe kom ik vooral de eerste avond zonder wijntje door? Ik zie op tegen het gemis.

Ik denk erover om morgen langer te werken en als ik thuis kom zo snel mogelijk naar bed.

Alle tips zijn welkom.

Hoi Cheyenne bij mij helpt het om iets voor de volgende dag te plannen zodat ik niet in paniek raak op het moment dat het de tijd was om te gaan drinken.Kan van alles zijn maar misschien is ontspannen iets wat je op dit moment niet moet verwachten.Dat komt pas als je lichaam weer schoon is.Wens jou heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2007 :wacko: wauw en hoeveel tijd ben je droog geweest sindsdien? 

Ja de eerste dag is even pittig maar volgens mij zie je wel een erg grote beer op de weg. Niks in huis halen en drink maar wat anders dan is de dag zo om, zeker als je overdag werkt. 

Waarom drink je eigenlijk? Je schrijft dat je nog steeds niet kan leven zonder de roes, hoe komt dat? 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei bumperjim:

drink maar wat anders dan is de dag zo om, zeker als je overdag werkt. 

Ja @bumperjim, als je niet werkt, zoals ik, dan is de dag helemaal niet zo om.
Ik ben nu al twee uur wakker en heb de hele dag nog voor mij.
Dagelijks moet ik een of meerdere activiteiten bedenken om mij zelf bezig te houden.
Er begint langzamerhand wel een nieuw ritme te ontstaan.

Voor @Cheyenne, mijn ervaring is dat nieuwe dingen vanzelf komen, of oude dingen terugkomen, als je met alcohol stopt.
Ik geef dan ook geen tips over hoe je je tijd in kunt vullen.
In ieder geval niet door langer door te werken en vroeger naar bed te gaan.
Dan loop je weg voor nieuwe dingen ter vervanging van je drinkmoment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...