Spring naar bijdragen

Positief bericht graag wat slapen betreft


Yollie

Aanbevolen berichten

Is er iemand die mij kan vertellen dat je na benzo afbouw weer kan slapen. Dat verzekert mijn psyhiater mij. Ik heb alprazolam of xanax voor de angst. Voel me nog erg onrustig. op 1mg nu. Imipramine voor ad. Maar ik voel me niet depressief. En quetiapine om te slapen. Maar dat helpt nauwelijks. Dus laat ik het maar staan. Het is wisselend slapen zonder. 2 u 3u 4u. En veel inwendige trillingen. 

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

Is er iemand die mij kan vertellen dat je na benzo afbouw weer kan slapen. Dat verzekert mijn psyhiater mij. Ik heb alprazolam of xanax voor de angst. Voel me nog erg onrustig. op 1mg nu. Imipramine voor ad. Maar ik voel me niet depressief. En quetiapine om te slapen. Maar dat helpt nauwelijks. Dus laat ik het maar staan. Het is wisselend slapen zonder. 2 u 3u 4u. En veel inwendige trillingen. 

Je psychiater heeft gelijk. In hoeverre het slapen weer beter wordt en wanneer en of dat zo blijft kan echter geen enkele psychiater garanderen. De receptoren herstellen weer wanneer de benzo's zijn afgebouwd en dat zal uiteindelijk normaal gesproken in een betere slaap moeten resulteren. 

Ben je de Xanax al aan het afbouwen? 
Het valt mij wel op dat je overdag en ook in het weekend veel doet (dansen, verhuizen). Dat kunnen veel benzogebruikers niet. Is geen aanval, hoor. Gewoon een constatering. 
Ik begrijp heel goed dat dansen voor jou ontspanning is, maar als je vooraf weet dat je na het dansen toch niet slaapt moet je  dat accepteren of niet meer gaan dansen! Klinkt hard misschien, maar ik bedoel het goed. Ook al is dansen ontspanning, het is wel een prikkel en dat samen met de benzoperikelen is op zo'n moment funest voor je nachtrust. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit weer opnieuw in een afbouw, was bijna klaar met valium (1mg) maar door ziekenhuisopname in Costa Rica zit ik weer op 7.5 mg, en daarnaast ben ik sinds bijna 3 weken weer fulltime aan het werk. En ineens (ik wil de boel niet jinxen), slaap ik sinds vorig weekend goed, dieper, minder nachtmerries, paniek, en heb ik meer vertrouwen in mezelf. Ik heb vorige week wel griep gehad maar voel me nu verbazingwekkend goed... ik voel me moe 's avonds, val in slaap en word maar 1x wakker en slaap dan weer door. Dat is een jaar geleden dat dit het geval was...

In mijn eerdere afbouw stabiliseerde mijn slaap zich op een gegeven moment ook en heb ik twee en een half jaar valiumvrij 90% van de tijd goed geslapen, op allerlei tijdstippen, kon uitslapen etc. 

Het kan zich dus herstellen, al verschilt dit natuurlijk per persoon...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-1-2020 om 18:55 zei Cyclad58:

Je psychiater heeft gelijk. In hoeverre het slapen weer beter wordt en wanneer en of dat zo blijft kan echter geen enkele psychiater garanderen. De receptoren herstellen weer wanneer de benzo's zijn afgebouwd en dat zal uiteindelijk normaal gesproken in een betere slaap moeten resulteren. 

Ben je de Xanax al aan het afbouwen? 
Het valt mij wel op dat je overdag en ook in het weekend veel doet (dansen, verhuizen). Dat kunnen veel benzogebruikers niet. Is geen aanval, hoor. Gewoon een constatering. 
Ik begrijp heel goed dat dansen voor jou ontspanning is, maar als je vooraf weet dat je na het dansen toch niet slaapt moet je  dat accepteren of niet meer gaan dansen! Klinkt hard misschien, maar ik bedoel het goed. Ook al is dansen ontspanning, het is wel een prikkel en dat samen met de benzoperikelen is op zo'n moment funest voor je nachtrust. 

@Cyclad58. Ik moet van cognitieve therapie niks uit de weg gaan. Want dan maak ik de angst alleen nog maar erger. Ik had quetiapine 2 weken laten staan en sliep afwisselend 1 2 3 4 5 u door elkaar. Ik moet van de psyhiater niet elke dag de quetiapine gebruiken. Gisternacht sliep ik om 3.00 nog niet  en enorme inwendige trillingen dus maar quetiapine ingenomen. 1 uurtje maar geslapen. Word wakker met enorme onrust weer. Ik zit ochtend nu op 1mg xanax. Begon met 2mg. Depressief voel ik mij niet maar krijg toch ad. Ik ben het niet slapen behoorlijk beu. Ik wil weer zo snel mogelijk aan het werk want ik pieker me de hele dag suf. Huishouden is in een wip gedaan en lezen kan ik mij niet concentreren. Toch moet het ergens psyhisch zijn want ik ben spontaan al 2 keer in de bios in slaap gevallen en ook voor de buis. Voel nu verschrikkelijk weer onrust maar ben toch weer op weg om te helpen verhuizen. Op de bank word ik alleen maar gekker. Was zo blij met mijn 5 u slaap. Nu weer foetsie. Sporten helpt mij dan ben ik de onrust even kwijt maar zodra ik niks te doen heb begint de ellende weer. Ik denk ik moet gewoon doorgaan. Dood vallen zal ik niet. Maar angst en onrust is vreselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...