Penny Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Ik wil het niet proberen, en toch wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 1 uur geleden zei Marika: Bedenk me ook ineens dat jaren terug proberen niet te drinken echt een opgave was. Een worsteling, drie dagen volhouden was al heel wat. Nu vind ik het meer vanzelfsprekend om wekenlang niet te drinken en ook totaal geen worsteling meer. Dat ging eigenlijk automatisch met het ouder worden. Nu ik erover nadenk had mijn moeder dat ook. Zij zoop echt als een ketter en elke dag en bij het ouder worden praktisch niets meer. Wat apart eigenlijk. Misschien ben je bij het ouder worden wat meer op je gemak met jezelf? Minder vluchten in drank en/of verdoven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 4 minuten geleden zei Penny: Ik wil even delen hoe mijn gedachtes nu gaan. In augustus besloot ik, voor het eerst ooit te stoppen met drank. Dit omdat het mijn leven overgenomen had. Vanaf de vroege ochtend tot het avondeten dronk ik, braakte ik en zat op het toilet. Ondertussen kon ik wonderwel mijn gezin draaiende houden en een bedrijf succesvol laten zijn. Toch snapte ik dat het zo niet kon. Paniekaanvallen, niks eten etc. Nu al maanden trots en blij geen drank meer nodig te hebben. En nu is het moment daar... ik kon zomaar stoppen, zonder problemen, best lang al... Dusss, ik kan nu gewoon weer, af en toe, een avond doorzakken! Help Makkelijk stoppen: je bent misschien niet zo makkelijk gestopt als je denkt. je hebt momenten zoals deze waar je toch in tweestrijd zit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Ik ben makkelijk gestopt destijds. Als ik nu terug kijk op die periode dan realiseer ik me dat het helemaal niet zo makkelijk was. fleurtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Nouja het stoppen was inderdaad makkelijk. Het volhouden daarentegen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Mijn advies: niet in een opwelling gaan proberen: denk er eerst goed over na. Het is mogelijk om met mate te drinken, maar doe het met een open vizier: realiseer je dat je terug kunt vallen. Dat je als ik je goed heb gelezen heel ver kunt terugvallen. Dus wees voorzichtig. fleurtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Penny Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Met mate zal idd niet gaan @Reacher, ik denk dan echt an af en toe een avond goed doorzakken. Een of twee glazen lokt me helemaal niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Misschien werkt het bij meer mensen zo Marika. Ik ben milder naar mezelf toe geworden, ken mezelf wat beter, anticipeer meer op uitschieters. Dat heeft geholpen bij het stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 2 minuten geleden zei Penny: Met mate zal idd niet gaan @Reacher, ik denk dan echt an af en toe een avond goed doorzakken. Een of twee glazen lokt me helemaal niet. Dat is zelfkennis! Daar kun je wat mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 No-more-drama! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Trouwens: ik ben dankbaar dat @Asterix hier schreef over de paniekaanvallen die zijn vrouw kreeg tijdens de overgang. Ik heb soortgelijke ervaringen voor iedere opvlieger. Van gejaagdheid, zenuwachtigheid, tot angstaanvallen. Als ik Asterix niet had gelezen dan had ik niet geeten wat me overkwam. Asterix reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Penny Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Waarom voel ik dat, dat ik dit toch graag zou willen? Ik ben al bijna 35 jaar met mijn man, we hebben het goed. De vrijdagavond bv, met de voice, dan vergat je het werk, de kinderstress. Hapjes, drankjes, meezingen, geweldige sex. Nuchter is het gezellig, hapjes, snel moe, de kinderen erbij vragen. Al met al anders, minder leuk? Ja, minder leuk, voor mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Penny Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Ik wil het niet meer elke dag, de hele dag. Maar af en toe, lekker gek. Dat.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 2 minuten geleden zei Penny: Waarom voel ik dat, dat ik dit toch graag zou willen? Ik ben al bijna 35 jaar met mijn man, we hebben het goed. De vrijdagavond bv, met de voice, dan vergat je het werk, de kinderstress. Hapjes, drankjes, meezingen, geweldige sex. Nuchter is het gezellig, hapjes, snel moe, de kinderen erbij vragen. Al met al anders, minder leuk? Ja, minder leuk, voor mij Wat is er dan minder leuk? Valt het tegen nu je nuchter bent en alles helder ziet? Zijn er dingen die je zou willen veranderen? Is het te veel en te druk of juist te weinig en te eentonig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 1 minuut geleden zei Penny: Ik wil het niet meer elke dag, de hele dag. Maar af en toe, lekker gek. Dat.. Wat is het dan aan dronken zijn dat je lekker gek maakt? Grenzen die vervagen of je trekt je minder aan van wat anderen denken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Ik kan best goed doorvragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Penny Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Ik weet het niet, het is nu zo “mutserig”? De liefde is er, maar het gek doen, tja.. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Zojuist zei Penny: Ik weet het niet, het is nu zo “mutserig”? De liefde is er, maar het gek doen, tja.. No-more-drama Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Penny Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Geen probleem met doorvragen hoor, ik probeer mezelf hier ook in te vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Penny Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Drama hebben we niet samen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 1 minuut geleden zei Penny: Geen probleem met doorvragen hoor, ik probeer mezelf hier ook in te vinden Hoe meer je je eigen drijfveren kent hoe meer kans ik je geef om te doen wat werkelijk goed voor je is. Wat dat ook is. misschien is het voor jou inderdaad af en toe uit te band springen. Misschien niet. Penny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Ik ben benieuwd wat je zult gaan beslissen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Voor nu ga ik afsluiten. Welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Penny Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Ik mis gewoon onze avonden, waarop we lekker los gingen. Dat is het gewoon. Nu gaan we optijd naar bed, na ingedut zijn tijdens de film oid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Penny Geplaatst 11 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2020 Trusten, dank voor je tijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden