Spring naar bijdragen

onze huiskamer 7-12-2019

bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu  sterke strijders,

Hoe is het nu Roeltje? Heb je vannacht wat kunnen slapen? Ja joh het valt niet mee om de medicatie te laten staan. Maar doorzetten hé?

Hoe is het met de rest van de sterke strijders? Gaat het slapen een beetje?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen bolletje en de rest 

wil even het volgende met jullie delen. Vorig jaar ben ik door de huisarts natuurlijk op de benzooi gezet. Ondertussen werd er even van alles bijgegooid waar ik ook abnormaal op reageerde. Geen arts die me serieus nam en je word gewoon weggezet als psychiatrische patiënt. Had ik ernstige bijwerkingen? Op de mirtazapine denk ik zelf nog steeds dat ik het serotonine syndroom had. Ik had alle symptomen daarvan die nacht en dacht dat ik doodging. Volgens de artsen reageerde ik “angstig” op de mirtazapine en was het serotonine syndroom onmogelijk. Op de zoloft reageerde ik psychisch extreem; alleen maar huilen, intense angst en depressief, en waarschijnlijk acathisie, na het stoppen trok dit weg. De huisarts wilde doodleuk alle ad’s op me uitproberen geloof ik want ze wilde gewoon naar de volgende ad. Ik ben super boos op deze arts. Destijds vroeg ik haar om een test voor een farmacogenetisch paspoort vanwege ernstige bijwerkingen. Ook heb ik in het verleden een zeer zeldzame bijwerking gehad op omeprazol. (Een zeer hevige schimmelinfectie van de slokdarm, wat volgens de artsen alleen gezien word bij mensen met verminderde afweer zoals kanker bijvoorbeeld), bij mij dus een hevige bijwerking op omeprazol....

een jaar later heb ik eindelijk de uitslag binnen van mijn dna test. Alles valt op z’n plek. Zoloft en mirtazapine worden door een enzym omgezet, wat bij mij verminderd werkt. Omeprazol hetzelfde. Een jaar geleden had ik al gelijk. Destijds mocht ik van de crisisdienst deze test doen, vervolgens kwam ik op afspraak in Zaandam en de psychiater die ik daar zag deed alles weer af als psychisch en vond het onzin om deze test te doen. Nog nooit ben ik zo woedend geweest op de artsen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...