Spring naar bijdragen

e sigaret


Tannie

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal,

Het is niet mijn bedoeling om een discussie te voeren of een E sigaret nu wel of niet slecht voor je is. Ik respecteer ieders mening, opmerking of  het gebruik hiervan.

Mijn ervaring is dat ik ontzettend verslaafd raakte aan deze vervanging.( voor een sigaret) Nog meer dan toen ik ooit normale sigaretten rookte. 3 pogingen gedaan om van de E sigaret af te komen zonder succes. Ik merkte dat nicotine(6) al zoveel invloed op mij had, dat ik er gewoon van geschrokken ben. Ik moest en zou er mee moeten stoppen van me zelf. Maar hoe..... 

Via de huisarts advies gekregen, NVM ( nicotine vervangende middelen). 

Mijn eigen wil ( ik wil ECHT stoppen)

Met een stappenplan begonnen en vooralsnog lijkt het dit keer echt ook te werken.( eens verslaafd altijd verslaafd) zit wel in mijn gedachten.

Waar ik van schrik is dat de e sigaret voor mij zo verslavend was. Dat sluipt er stiekem in. De gewenning ( vasthouden en inhaleren)leer je redelijk snel af. Bij mij is het puur “ nicotine”  steeds meer nodig en drang om zwaardere vloeistoffen te gaan gebruiken. Gelukkig stopte ik bij 6.mg Of eigenlijk ik was dom om naar 6 mg te gaan omdat ik bij zero begon. Het uitproberen van smaakjes en modellen e sigaretten( al jaren geleden) dat heeft mij toen overtuigd om daar mee verder te gaan.  Stinken deed het niet en ik was vrolijk! Het kon immers geen kwaad en het is nog altijd beter dan gewoon roken.

Nu denk ik daar inmiddels anders over. Ik wil daar ook verder niet op in gaan, maar mijn ervaring is: Begin niet aan een E sigaret. Het is net zo verslavend! Of misschien zelfs erger! Eens verslaafd, altijd verslaafd dat klopt het is alleen hoe ga je er zelf mee om. Nu zit ik af en toe op een kauwgommetje te smakken, wil ik best wel eens mijn schoenzolen opeten, door frustratie omdat ik wil vapen. Toch zit er een stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat dit echt de beste oplossing is. 

Misschien zijn er lotgenoten of wil iemand stoppen met “ modern vapen” lijkt me fijn om dit met elkaar te doen. 

Groeten Tannie

P.s kauwgom met nicotine dat dan weer wel.

 

bewerkt door Tannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Hoi Tannie.

In 2017 heb ik een maand gevaped ter vervanging van de sigaret. Mijn ervaring: geen last van mijn rug meer (longen), betere conditie, niet meer hoesten, kortom; over de gehele linie beter. Omdat ik echter de teer en de klap op mijn longen miste, ben ik weer gaan roken. Nu heb ik nog de vapers, batterijen, oplader en wat vloeistof liggen hier, maar ik gebruik het niet meer. Het haalt het niet vergeleken met "the real thing". 

Dus ik probeer nu te stoppen met roken :-) In ieder geval; vapen ter vervanging van roken is geen optie als je wil stoppen. Je houdt de gewoonte van het inhaleren in stand, en je blijft afhankelijk van nicotine. In periodes dat ik weleens een tijdje gestopt was, viel het me op dat, wanneer ik een pufje van de vaper nam, dat ook heel vervuilend voor mijn lichaam is. Dat is dan puur de vervuiling van de nicotine, voor de rest is het veel schoner dan tabak.

Ik wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...