Spinder Geplaatst 25 september 2019 Rapport Share Geplaatst 25 september 2019 Wat gebeurd als ik nu een valium inneem, ik ben op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spinder Geplaatst 25 september 2019 Rapport Share Geplaatst 25 september 2019 (bewerkt) Na half jaar afbouw Nu 4 weken gestopt, continue spierspanning, niet slapen ( in de 3 dagen 2 uur), amper eten( 3 bananen pd als het lukt) 5 kilo afgevallen, rare pijnen, maag/slokdarmbranden daardoor moet ik op rug liggen met hoofdeinde schuin en raak ik angstig om naar bed te gaan. ik heb valium liggen, maar daar is ook een benzo dus wat is daar fout aan? Ik ben hier bang geworden om de valium in te nemen omdat?. 26 september 2019 bewerkt door Spinder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spinder Geplaatst 25 september 2019 Rapport Share Geplaatst 25 september 2019 (bewerkt) Ik heb vandaag milde aanvallen gehad maar nu spelen er allemaal rare bijwerkingen en angsten op. Ik ben uitgeput, help! Spierspanning is zo hoog doen zo’n zeer, spiertrillingen al zo lang wat gebeurd er als im 1 valium inneem? is mijnkans dan verkeken op afbouw? Ik ben er zo bang voor maar ik weet niet meer waarvoor 25 september 2019 bewerkt door Spinder Wilhelmina reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 16 uur geleden zei Wilhelmina: Bromazepam 3 mg Lieve Wilhelmina: Bromazepam is 2 x zo sterk als Diazepam en werkt niet zo lang door. Heb je het er met je arts over gesproken je om te zetten naar Diazepam? Als hij dat niet wilt moet je minimaal 3 innames per dag hebben van de Bromazepam. Eigenlijk is breken geen optie om dat de stappen te heftig zijn voor je lichaam, zoals je klachten laten zien. Je zou ook de bromazepam met een vijltje kunnen afvijlen en er elke dag met een weegschaaltje iets meer afhalen. 12 uur geleden zei Spinder: Wat gebeurd als ik nu een valium inneem, ik ben op Je kan zoals ik eerder aangaf en zoals ook de psychiater heeft geopperd terug op Diazepam gaan om te kijken of je kan stabiliseren. Eigenlijk is het dan het beste om naar een goede hoeveelheid te zoeken waarop je klachten echt verminderen. De kans bestaat dat je net als 10 jaar geleden op de ritrovil daar niet gelijk heel veel van merkt. Het is geen 'quick fix', zeker ook omdat je niet weet welke dosis goed zou zijn en je wilt eigenlijk niet te veel diazepam nemen. Kan je overleg plegen met een arts hierover? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 12 uur geleden zei Spinder: is mijnkans dan verkeken op afbouw? Ik ben er zo bang voor maar ik weet niet meer waarvoor je hebt zware ontwenning en dat geeft angst, ook als daar geen reden voor is. Je kans is nooit verkeken op afbouwen lieve Spinder. We moeten alleen maar de juiste weg voor jou vinden en soms moeten we wel door moeilijke periodes om het voor elkaar te krijgen, zoals jij nu. Maar de strijd is echt nog niet gestreden en jij kan hier echt net als ik ook van af komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 @Spinder Je hebt veel last van je maag. Heb je wel eens heel simpel een theelepel baking soda in water gedaan en opgedronken? Kan supergoed helpen tegen maagzuur en maagkrampen en is super goedkoop en easy om zelf te proberen. Een soort 'oma' middeltje. Sommige mensen zweren erbij en ik heb mijn partner pas een glas gegeven toen hij al twee dagen last had. Na het glas leeggedronken te hebben, (dat hij met argusogen bekeek en eerst 10 minuten liet staan,) verdwenen de klachten en hij is al een paar dagen weer een tevreden man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spinder Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 (bewerkt) Hoe bedoel je terug op de diazepam, daar ik nog nooit op gezeten @Kannietmeer mijn psychiater is nu op vakantie maar die heeft mij diazepam voorgeschreven om te ontspannen zonodig 1 te nemen. Dat leek me niet verstandig. mijn psychiater heeft nooit iets geopperd! ik begrijp je nu even niet, het gaat zo rot 26 september 2019 bewerkt door Spinder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 2 minuten geleden zei Spinder: Hoe bedoel je terug op de diazepam, daar ik nog nooit op gezeten @Kannietmeer mijn psychiater is nu op vakantie maar die heeft mij diazepam voorgeschreven om te ontspannen zonodig 1 pilletje. ik begrijp je nu even niet, het gaat zo rot Je hebt op een benzo gezeten en Diazepam is ook een benzo. Wat je lichaam doet is een reactie op de afhankelijkheid van van benzodiazepine. Op dit moment ben je (door de afbouw) benzodiazepinevrij. Herinstalleren kan nodig zijn als de ontwenning te heftig blijkt een je lichaam het niet kan bijbenen. Ik noem het daarom: teruggaan op een benzodiazepine, in jouw geval niet op de benzo die je eerst had, maar op een andere zoals Diazepam. Als je arts dat heeft voorgeschreven is dat volgens alle richtlijnen ook de beste keus. Maar 1 x een tablet nemen weet ik de risico's niet van en ook de voordelen niet van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmina Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 16 uur geleden zei Wilhelmina: Ik had andere medicijnen gekregen maar ik werd er zo ziek van dan maar bromezepam maar ik heb een weegschaaltje en vijlen ga ik bedank liefs Wilhelmina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spinder Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 (bewerkt) 15 minuten geleden zei Kannietmeer: Je hebt op een benzo gezeten en Diazepam is ook een benzo. Wat je lichaam doet is een reactie op de afhankelijkheid van van benzodiazepine. Op dit moment ben je (door de afbouw) benzodiazepinevrij. Herinstalleren Ik ben nog niet thuis in de benzo shit en herinstalleren etc ik gebruik de naam rivotril en valium, dus moet omschakelen in stofnamen voor jou logisch maar mij lukt dat nu helemaal moeilijk. 26 september 2019 bewerkt door Spinder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spinder Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 6 minuten geleden zei Kannietmeer: in jouw geval niet op de benzo die je eerst had, maar op een andere zoals Diazepam. Als je arts dat heeft voorgeschreven is dat volgens alle richtlijnen ook de beste keus. Maar 1 x een tablet nemen weet ik de risico's niet van en ook de voordelen niet van. Mijn arts heeft dat niet voorgeschreven. ik voel me nu net het stoute kindje in de klas! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spinder Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 18 minuten geleden zei Kannietmeer: @Spinder Je hebt veel last van je maag. Heb je wel eens heel simpel een theelepel baking soda in water gedaan en opgedronken? Kan supergoed helpen tegen maagzuur en maagkrampen en is super goedkoop en easy om zelf te proberen. Een soort 'oma' middeltje. Sommige mensen zweren erbij en ik heb mijn partner pas een glas gegeven toen hij al twee dagen last had. Na het glas leeggedronken te hebben, (dat hij met argusogen bekeek en eerst 10 minuten liet staan,) verdwenen de klachten en hij is al een paar dagen weer een tevreden man. Zou geweldig zijn maar Ik verwacht het niet. Helaas slik ik al 10 jaar Esomeprazol en die doen niks nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ELL Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 (bewerkt) Hoi @Spinder @Kannietmeer geeft adviezen om je op weg te helpen, zeker niet om jou een gevoel te geven dat je het niet goed doet. Door het slaaptekort en de ellende waar je in zit komt het misschien anders binnen, maar ze heeft de allerbeste bedoelingen en het beste met jou voor 26 september 2019 bewerkt door ELL Verkeerd gelezen Kannietmeer reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spinder Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 55 minuten geleden zei ELL: Hoi @Spinder @Kannietmeer geeft adviezen om je op weg te helpen, zeker niet om jou een gevoel te geven dat je het niet goed doet. Door het slaaptekort en de ellende waar je in zit komt het misschien anders binnen, maar ze heeft de allerbeste bedoelingen en het beste met jou voor Is ook zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 2 uur geleden zei Wilhelmina: Ik had andere medicijnen gekregen maar ik werd er zo ziek van dan maar bromezepam maar ik heb een weegschaaltje en vijlen ga ik bedank liefs Wilhelmina dat is een heel goed idee. Kan je daar wel mg mee wegen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmina Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 4 minuten geleden zei Kannietmeer: dat is een heel goed idee. Kan je daar wel mg mee wegen? Ja speciaal voor medicijnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmina Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 Zojuist zei Wilhelmina: Ja speciaal voor medicijnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 2 uur geleden zei Spinder: Zou geweldig zijn maar Ik verwacht het niet. Helaas slik ik al 10 jaar Esomeprazol en die doen niks nu proberen kan geen kwaad toch? Helpt het niet dan moeten we verder kijken wat er aan gedaan kan worden 2 uur geleden zei Spinder: Mijn arts heeft dat niet voorgeschreven. ik voel me nu net het stoute kindje in de klas! Ik denk dat je dat niet zo hoeft te voelen , want je zit in de hel en natuurlijk doe je alles wat je kan op jezelf er uit te halen. En dat is ook echt goed. Je bent bezig met de strijd om je leven te redden en dan is er in mijn ogen veel geoorloofd, maar probeer wel de juiste keuze te maken en de juiste raadsheren om je heen te verzamelen. Ik probeer met je mee te denken. Als ik zou zeggen dat je op de Diazepam moet gaan, zonder te zeggen dat een arts dit alleen kan beslissen en mijn advies dus alleen maar een idee is van een ervaringsdeskundige, dan schoppen ze me nog van het forum hier, want ik ben geen arts en ze vinden alles wat ik zeg onwetenschappelijk. Als ik dat dus niet zeg krijg ik een waarschuwing erbij en die heb ik al ;-) Als ik het zo bekijk bneik Ik dus voornamelijk hier het stoute kindje van de klas Spinder reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmina Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 Zojuist zei Wilhelmina: Ja voor medicijnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 2 minuten geleden zei Wilhelmina: Ja speciaal voor medicijnen super! Weet je hoeveel je eraf moet halen per dag om langzaam genoeg te gaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmina Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 Zojuist zei Kannietmeer: super! Weet je hoeveel je eraf moet halen per dag om langzaam genoeg te gaan? Ja de apotheek zal het uitleggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmina Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 Ik wil langzaam afbouwen met bromezepam 3mg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 dikke knuffel!! @Spinder en @Wilhelmina@Verbloemen Houden jullie allemaal alsjeblieft vol! Op een dag spreken we af en drinken we thee met een verse appeltaart erbij, want jullie gaan allemaal beter worden! Laat je niet gek maken door de ontwenningsverschijnselen die zo vreselijk op je inbeuken, want het zal echt over gaan. Spinder reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmina Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 Fijn dat jullie helpen ik barst van de angsten en mijn hele lichaam trilt snelle pols vooral als ik stofzuiger gebruikt ik denk dat ik vele ziektes heb het maak je leven ondragelijk en ik heb hyperventilatie liefs Wilhelmina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wilhelmina Geplaatst 26 september 2019 Rapport Share Geplaatst 26 september 2019 11 minuten geleden zei Kannietmeer: dikke knuffel!! @Spinder en @Wilhelmina@Verbloemen Houden jullie allemaal alsjeblieft vol! Op een dag spreken we af en drinken we thee met een verse appeltaart erbij, want jullie gaan allemaal beter worden! Laat je niet gek maken door de ontwenningsverschijnselen die zo vreselijk op je inbeuken, want het zal echt over gaan. Wat lief zijn jullie ♥️ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden