Spring naar bijdragen

hallo


stientje

Aanbevolen berichten

hoi,

ik ben vandaag voor het eerst. ik weet al heel lang dat ik teveel drink, en ook waarom. maar het is geen excuus en roep mezelf tot een halt. ik doe liefdevolle mensen in mijn omgeving hier teveel verdriet mee. ik kijk er van boven af naar en denk: meisje toch. doe normaal en zet jezelf weer op het spoor. iedereen vind me reuze sterk en liefdevol. alleen ben ik dat niet voldoende naar mezelf toe. dat gaan we dus veranderen. ik zal mijn uiterste best doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Stientje,

Ik had een heel verhaal getypt op het draadje van Ietjefietje en in dezelfde tijd plaatste jij dit bericht. Even kijken of ik het kan verhuizen! Gelukt.:)

Hallo Stientje,

Goed dat je je hier aangemeld hebt. Het drankpatroon is bij iedereen anders, maar wat we allemaal samen hebben is, dat we moeilijk kunnen remmen als we eenmaal begonnen zijn.

We hebben hier een virtuele huiskamer, op ditjes en datjes, de dagdraad. Daar zijn vaak wel mensen te vinden, die over van alles en nog wat kletsen. Heb je vragen of wil je steun, kom dan daar naartoe en we proberen je te helpen. Mochten we je per ongeluk niet horen, ROEP dan nog een keer!

Ik heb de internetcursus gevolgd van Tactive. Daardoor weet ik nu beter wat mijn valkuilen zijn en heb ik nieuwe patronen ontwikkeld, voor de momenten waarop ik het moeilijk heb. Ik dronk ook tegen vijf uur en tijdens het koken. Nu neem ik een beker bouillon of soep.

Zet hem op en hou vol! Een slechte gewoonte leer je niet onmiddellijk af. Mocht je struikelen., dan kijken hoe het komt, knietjes afvegen en met hernieuwde moed weer doorgaan.

Succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lief berichtje. ik heb me ook aangemeld voor de behandeling. ik vond dat ik geen keuze had, ik wil mezelf herpakken voor het te laat is....

en als moeder (alleenstaand) heb ik ook een enorme verantwoordelijkheid. het maakt me verdrietig en eenzaam dat ik dat stukje niet in de hand heb. verder heb ik mijn leven heel goed op de rit. ik ben van heeeeeel ver gekomen. en dan dit nog. en ja, als het te moeilijk wordt om te minderen, dan moet t maar stoppen worden. zeg ik nu dapper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Stientje

en stoppen valt mee hoor meis.

makkelijker als minderen zeggen de meesten hier.

Ik heb ook de training gedaan en vanaf die dag

nooit meer echt naar drank getaald.

Wel eens dat ik dacht; en "normaal" gesproken had ik nu

een flinke slok genomen om iets te verwerken, maar ook en zelfs dat

bleek zonder veel beter te gaan dan met.

Ik heb nog geen dag spijt van mijn aanmedling hier dus

en ik hoop dat jij hetzelfde kunt schrijven over een poosje.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ook absoluut geen spijt... ik ben een supermoeder, werk meer dan full-time, doe alles in huis en tuin en sta aaaaaltijd voor iedereen klaar. maar nu even voor mezelf.... lief van jullie, dit doet me meer goed dan gesprekken met mij lieve partner. nu al...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en jane4, dit zou ik raar vinden als dat ook voor mij zo zou voelen, heb veeeeel vriendinnen die graag een wijntje lusten en maat houden, ook ouders. weet niet hoe ik daar mijn weg in moet vinden. heb wel al heerlijke alcoholvrije wijn gevinden. het gaat me echt niet alleen om de roes, t is gewoon lekker...maar vind je berichtje wel bemoedigend, dank je daarvoor. vandaag ben ik behoorlijk ziek, ga zo hoestend en proestend naar bed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen hoestdrankjes (met alcohol) dan maar Stientje

en beterschap.

Ja je weg vinden met anderen is zeker in het begin lastig.

Maar de meeste mensen vinden het niet gek als je zegt

wat fris te willen en ik vraag heel vaak thee of koffie.

Soms gaan mn vriendinnen of zussen dan ook ineens thee drinken, best grappig.

Nu weet iedereen inmiddels dat ik niet meer drink, nu komt het niet eens met ter sprake.

komt goed Stientje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is ook heel belangrijk voor me. en ik weet dat ik kracht genoeg heb. maar er zijn van die momenten. ik zal bewuster omgaan met de dingen die ik doe. ik kan mezelf heel makkelijk voorbijhollen. dan vergeet ik wat echt belangrijk is, schuif mezef dan makkelijk aan de kant. en dat is nou juist t probleem. ik ben belangrijk. nou ja, ik ga een fijn weekend tegemoet. lekker 12 km wandelen, hardloopspullen ook mee. een gezellige vergadering vanavond en dan knus met zijn tweetjes voor de houtkachel. met een kop thee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stientje,

Ik herken veel in wat je tot nu toe hebt geschreven.

Ook ik ben een alleenstaande moeder en ben trots op mezelf als moeder.

Ik vind het ontzettend moedig van je dat je hulp hebt gezocht.

Ik sta inmiddels vier weken droog. Eerst kort geprobeerd om te minderen, maar daar werd ik knettergek van.

Ook ik heb hulp gezocht en zit nu midden in een traject bij Tactus. Individueel. Het forum is voor mij een zeer welkome aanvulling. Contact met lotgenoten.

Mijn ervaring is (al vind ik het nog steeds wel lastig om het aan te geven) dat als ik vrienden, ouders zeg dat ik thee of fris wil er helemaal niet moeilijk wordt gedaan.

Mocht je de behoefte hebben aan een maatje, ik ben er voor je. Ik zou het wel fijn vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh dat zou heeeeel fijn zijn. dit weekend ging het heel goed, kon heel goed matigen maar gister ging het fout. heb nu (terecht) ruzie met oudste zoon... ik heb echt gefaald. deze week ga ik niet drinken... ik was een paar dagen weg... had geen wachtwoord mee. ik heb nu echt een dip. baal zo van mezelf. maar ik wil niet in het slachtoffer rol gaan zitten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stientje, ook namens mij van harte welkom!

En laat die tranen maar komen, dat hoort er bij.

Goed dat je besloten hebt wat aan je drankprobleem

te doen, de eerste stap is al gezet!

Kom op, ga ervoor, het is zó de moeite waard!!

Veel succes, en kom maar vaak hier! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik raak ontroerd van alle verhalen en vind t moedig van je Stientje, ik heb me vandaag aangemeld en ik herken zoveel uit jouw verhalen, hopen dat je doorzet en dat geeft mij ook weer een beetje kracht en hoop. Want uiteindelijk moeten we t zelf doen. Sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lief, lief, lief.... nu zit ik weer te huilen! maar nu niet van verdriet maar van ontroering. en nientje, kom meis, dan doen we het samen.

houden van is loslaten... we houden van onszelf en laten die drank los. overdag vind ik t belachelijk, taal er niet eens naar. maar zodra de klok richting vijf uur gaat. en zeker na een lange werkdag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Stientje ,

Ook van mij van harte welkom op dit forum na 2 maanden ben ik ook weer terug....terug bij af.

Ook ik heb een gezin met 3 kinderen werk full time en zorg voor de kids..

belangrijk is denk ik om balans te vinden in ons leven want soms overzie je het gewoon niet meer allemaal waardoor je maar gaar drinken om die chaos in je hoofd te verdoven...

Plus de pijn van het verleden w,s nog maken die chaos compleet ik je wilt je hersens dan even verdoven /uitschakelen met al die gedachten.

Tenminste dat is mijn ervaring ik kan je nog niet echt een advies geven maar ben zelf wel op zoek hoe ik hier mee om kan gaan , heb een beetje het idee dat je met hetzelfde worstelt heb ik het goed?

Dikke knuff...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar lieve Stientje je drinkt niets voor niets teveel toch?...

Dat moet een reden hebben en mijn ervaring is dat je achter die reden komt als je stopt met drinken.

Gevoelens van onrust komen dan boven , ga dan eens als je stopt op de bank zitten wat er dan op zo n moment door je hoofd spookt.

Een doorsnee gelukkig mens drinkt niet teveel.

Ik ben ook tevreden met mijn huidige situatie en toch drink ik teveel ...waarom???

Daar ga ik nu dus achter komen...

Liefs Harjet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoeft niet altijd te kloppen Hatjet (welkom terug trouwens).

Ook ik dronk jaren teveel, en in de beginjaren niet voor niets.

Althans wel voor niets, want de problemen werden in mijn hoofd

groter en ik was niet staat ze op te lossen.

Nadat ik door een zware periode met oudste, en een heftige

scheiding heen was, dacht ik nog te moeten drinken omdat de nasleep te zwaar was.

En zo leek er altijd wat.

totdat ik me realiseerde dat ik al een jaar in een rustiger vaarwater zat en er eigenlijk

geen accute stress meer was. Toen ben ik met behulp van de training en het forum

gestopt en nooit meer echt "moeten" drinken.

En pas na een jaar droog kon ik inzien dat niet drinken niet alle shit opnieuw naar boven haalde, maar juist rust gaf.

En die rust had ik eigenlijk al jaren nodig.

De therapieen, Mindfulness, meditaties enz enz integreerden nu pas echt en de

kwartjes van me bewust worden en ernaar kunnen handelen vielen nu goed.

Dus alles was niet voor niets geweest, maar het oogsten kon pas toen beginnen.

En nu is dat er nog steeds.

Ik hoop dus op de 7 vette jaren:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...