Spring naar bijdragen

even voorstellen

nientje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Weet nog niet zo goed hoe t werkt, maar ik wil me even voorstellen, ik ben een vrouw van 52. gescheiden, maar sinds een half jaar een super leuke vriend, ik dacht mijn alcoholprobleem onder controle te hebben, maar de laatste tijd loopt t weer aardig uit de hand. Ik weet heel goed dat ik zonder drank ook "leuk" ben, helaas is de drank sterker dan ik met alle gevolgen van dien. Het ergste vind ik dat ik soms niets meer weet van wat ik gedaan heb, ik besef dat ik anderen daar pijn mee doe. Dus heb me aangemeld nu en hoop op wat steun, ik weet dat ik t zelf moet doen, wil ik niet alles kapot weer maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nientje,

Wat goed dat je je hebt aangemeld hier. Er zijn allemaal lotgenoten, die precies weten waar je het over hebt. Ook uit jouw verhaal klinkt door dat er van allerlei vervelende dingen zijn gebeurd, als gevolg van drankgebruik....

Succes gewenst in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo nientje, welkom hier.

Een grappige zin schrijf je daar: "ik dacht mijn alcoholprobleem onder controle te hebben ..", waarmee je aangeeft dat je een probleem onderkent. Een goede zaak; maar waar bestond die controle dan uit? Want iets wat onder controle is, is doorgaans geen probleem meer.

Hoe dan ook, heb je nu een plan van aanpak? Want het loont de moeite om er iets aan te doen.

Hier komen en schrijven is een eerste stap en er valt wel het één en ander te leren. Ik hoop je dan ook vaker te zien.

Nogmaals, welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom nientje

op ons forum.

je schrijft dat de drank sterker is

en misschien onderschat je daarmee jezelf.

Drank is nl helemaal niet sterk (op sterke drank na dan:D)

het heeft geen wil, geen kracht en geen schuld; het is neutraal.

hoe wij er mee om gaan, is waar het om gaat.

mensen die hier komen met hun drankprobleem

zijn vaak beter af met stoppen.

ik heb jaren gedacht controle te hebben over mijn gebruik

maar onderschatte dat ik ook op dagen dat ik niet dronk, toch al

bezig was met wel drinken weer. ik liet me erdoor beheersen.

Nadat ik moe werd van mezelf, het jojo-en, de kosten, de schade

die het aanrichtte zo bezig te zijn, en een konfrontatie over hoe ik als

moeder was voor puber-kinderen (slecht voorbeeld) ontdekte

ik deze site. heb me meteen aangemeld voor de training hier, en op

het forum en heb nooit meer gedronken. ik ben een dankbaar mens tegenwoordig.

en dat terwijl ontevredenheid vaak de aanleiding voor me was om te gaan drinken.

mijn relatie heeft het niet overleefd. ik gun jou dat je het wel redt nu je een leuke vriend hebt.

drank is een van de ergste test-cases in een relatie denk ik.

ga ervoor meis en kom hier vooral vaak meeschrijven; hoe meer actie jij onderneemt,

hoe meer jij weer het heft in eigen handen kunt nemen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkon nientje,

ik ben er ook pas een week. het bericht van jane doet me heel veel. het maakt me nu even heel kwetsbaar en emotioneel. gister ben ik nl de fout in gegaan en ik ben behoorlijk boos op mezelf... hup, opstaan, knietjes afkloppen en recht vooruit kijken, x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben er ook nog maar net en ben gister de mist ingegaan. heb nu ff een dip. stom, stom, stom.... en heeft t geholpen??? nee! t helpt mij ook. we snappen elkaar. mijn relatie lijdt ook onder mijn drankzucht. de weekenden gaan nu beter maar als ik alleen ben dan heb ik mezelf niet in de hand. belachelijk... we wonen niet samen dus kun je nagaan hoevaak ik de mist in ga.. vandaag geen druppel. beloofd!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nientje,

Welkom hier. Je bent niet ( meer) alleen.Hier allemaal lotgenoten die je begrijpen.

Ik worstel alweer een poos met drank na een aantal jaren nuchter te zijn geweest. Ik heb geleerd dat voor mij toch de enige weg is helemaal stoppen. Ik heb daarvoor de AA nodig met de 12 Stappen . Maar toch zeker ook het Forum.

Heel veel moed en succes.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nientje,

Ook van mij welkom hier. Je hoeft je hier niet te schamen of je schuldig te voelen, want we weten allemaal hoe moeilijk het proces is om AdB (alcohol de baas) te worden. Goed dat je het aan gaat pakken. Wij hebben onze relatie op het nippertje kunnen redden gelukkig.

Ik heb de internetbehandeling gedaan van Tactive en daar heb ik veel van geleerd. Je kijkt waarom je drinkt, hoeveel, leert speciale valkuilen herkennen en vooral bedenk je een strategie voor moeilijke momenten.

Ik wens je veel succes, maar vooral doorzettingsvermogen. Het is een slechte gewoonte, die je met moeite weer afleert. Mocht je struikelen, kijk dan hoe het komt, veeg je knietjes af en ga weer verder met hernieuwde moed.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Stien

Ja sorry was een paar dagen niet te bereiken, maar t lukt vooralsnog goed om van de alcohol af te blijven, heb een pittig gesprek met mn vriend gehad en daar ben ik erg van geschrokken, ik slaap alleen iets slechter, maar tot nu toe gaat t, hoe is t met jou? Zoals ik al zei ben ik kok en werk ik vaak op onmogelijke tijden dus kan er niet altijd zijn, maar ik denk regelmatig aan je. Een dikke knuf van je maatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee mooi en dapper mens... bij mij gaat het goed. ik kan het goed hebben, heb geen afkickverschijnselen of zo iets. heb gister op een feestje een glas gehad en toen was het goed. en je hoeft er ook niet altijd te zijn. we zijn allebei beginners en in onzekere fases. dat gesprek heb ik twee weken geleden met mijn partner gehad. eigenlijk wilde hij er mee kappen. want ik beloofde en beloofde maar... ik voel me nu echt goed, ik ga het vasthouden. dit weekend ben ik bij hem, ik neem de laptop niet mee en op de ipad lukt het niet. zondagavond ben ik er weer, liefs en een fijn weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmmm lekker zeg ik ben zo wie zo dol op vis en gember, lijkt me een lekkere combi. Ja ik heb een goed weekend gehad, mega druk op mn werk, 2 avonden nou ja avond ik kwam pas om half 12 thuis aan de gemberthee gezeten, ik herken zoveel van gesprekken enzo, mijn vriend wilde er ook mee stoppen, we hebben vrijdagavond bij t eten 1 wijntje op en dat ging had ook helemaal niet de behoefte aan meer en we hebben een zeer goed gesprek gehad. Dus ik hou hoop. Hoop dat t bij jou ook goed gaat, we zijn inmiddels een week verder voordat t drama zich afspeelde haha, ik moet vandaag nog werken en morgen heb ik weekend je hoort nog van me, hoop dat je genoten hebt van je weekend. Tot snel. Liefs van Nientje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een fantastisch weekend gehad! wel wijn maar met mate. deze week verder niets. en daar ga ik me aan houden. vind het haast een sport...

fijn dat je een goed gesprek hebt gehad, dat is heel waardevol. werk ze meis, ik heel drukke week, 5 dagen werken, beeldhouwdag en dan vrijwiliger op zondag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist ingelogd maar heb eigenlijk geen idee hoe dit werkt. Al meer dan 30 jaar drink ik met mate en regelmatig teveel. Twee keer ben ik 9 maanden probleemloos gestopt, maar gelijk op dag 1 weer begonnen. April 2010 was het keerpunt op dat moment en ben ik mbv ADB het traject ingegaan. Dit is goed gegaan tot november, toen was ik een weekend alleen thuis en toen ben ik buiten westen geweest. Gelukkig ben ik de volgende ochtend zelf weer wakker geworden en zag ik beneden de restanten van mijn gelag. Toch heb ik dit als een uitglijder beschouwd en niet als falen. Maar nu wel. Sinds vorig voorjaar ben ik weer helemaal terug bij af, inclusief alles wat er bij komt kijken om iedereen maar vooral je gezin voor het lapje te houden, want zelf weet je allang weer hoe de vork in de steel zit. Het erge is dat ik feilloos weet het moment waarop ik de fout in ga, maar dan toch doorga. Dat stuk snap ik niet. Ik heb de vorige keer veel baat gehad bij het lezen van forumberichten, zonder er zelf wat op te doen. Nu is het misschien wat persoonlijker en heb ik er nog meer aan. Dit klinkt erg eenrichting op, maar ik heb niet de illusie dat iemand al wat aan mij kan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi barthavier. onzin hoor! zelfs het meelezen van jouw verhaal doen mijn hersens kraken. ik snap je stuk je heel goed: dat je doorgaat. schrijf maar lekker hoor! soms denk ik wel eens: waar bemoeit iedereen zich mee. thuis dan... maar ze handelen stuk voor stuk uit liefde. en ik? ik dronk door... dat is best heel kwalijk als je het zo leest. en juist door er eerlijk en open in te kunnen zijn, zie ik mezelf in een heel ander daglicht. niet zo best....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...