Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 10-4-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei Kannietmeer:

Gaat het weer een beetje Bol? Zorg maar goed voor jezelf hoor!!

Altijd delen hoor Eleo, maar ik heb er  dan ook zeker vertrouwen in dat je gaat genezen! Langzaam maar zeker!

magnesium is zeker iets wat diaree kan geven, als je lichaam te veel krijgt is dat de methode om het weg te werken. Er zijn inderdaad ook verschillende vormen van magnesium met verschillende opbouw in moleculen. De ene is beter op te nemen voor het lichaam dan de ander.

@Cyclad58zet em op broer, je kan het! Hoe gaat het met de groepstherapie? Kost het veel energie, vind je het 'leuk' ? Leer je al wat dingen ?

Ha Liz @Kannietmeer, nee de groepstherapie is niet "leuk", maar heftig. Wel goed, je leert ook van anderen en we hebben hetzelfde doel. Morgen de 2e training van 8, het echte "leren" moet nog beginnen. 

Ik merkte zojuist wel dat mijn zenuwgestel nog lang niet is wat het moet zijn. Er is een incident gebeurd is onze altijd zo rustige buurt. 2 ziekenauto's, brandweer, politie en traumahelikopter. Ziekenauto reed met gillende sirenes weg. We weten dat het om een jong gezin gaat, maar niet wat er is gebeurd. In elk geval ernstig. Het heeft me danig van mij stuk gebracht merk ik...

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Ha Liz @Kannietmeer, nee de groepstherapie is niet "leuk", maar heftig. Wel goed, je leert ook van anderen en we hebben hetzelfde doel. Morgen de 2e training van 8, het echte "leren" moet nog beginnen. 

Ik merkte zojuist wel dat mijn zenuwgestel nog lang niet is wat het moet zijn. Er is een incident gebeurd is onze altijd zo rustige buurt. 2 ziekenauto's, brandweer, politie en traumahelikopter. Ziekenauto reed met gillende sirenes weg. We weten dat het om een jong gezin gaat, maar niet wat er is gebeurd. In elk geval ernstig. Het heeft me danig van mij stuk gebracht merk ik...

ja, je verwerkingsmechanisme is duidelijk nog niet helemaal 'je van het'. Soms ligt het ook aan hoe we dingen laten binnenkomen. Als je eigen grenzen van binnen niet goed werken, de filtering niet goed gebeurd, dan hebben we binnen de kortste keren een overload te pakken. Normale gezonden hersenen filteren de dagelijkse input gigantisch en vergeten zo snel mogelijk alle onbelangrijke informatie. Maar als dat systeem niet goed werkt, heeft alles dus veel meer impact en kosten de gewone dingen al veel meer energie. Misschien iets waar je op kan letten? Deze vragen kan je jezelf stellen: Hoeveel invloed hebben de dagelijkse dingen al op je en hoe hard komen de normale dingen al binnen? Hoe verantwoordelijk voel ik me voor alles en hoe erg trek ik me alles aan wat er om me heen gebeurd? Hoe belangrijk zijn alle dingen? Soms kan je, door dingen te hervalideren, ook de impact voor jezelf verminderen. Een gebeurtenis in de straat kan je je erg aantrekken, en de vraag is ook waarom dat je zo raakt. Voel je je verantwoordelijk? Of voel je je juist kwetsbaar? Voel je je juist machteloos? Wat is er aan de gebeurtenis dat je zo raakt? Als je daar antwoord op hebt, dan kan je daarin ook kijken waar je de impact in jezelf kunt verminderen.
Ik vermoed dat je daar wel wat in kan veranderen, maar ik weet het natuurlijk niet zeker. Hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...