Spring naar bijdragen

UWV/werken/medicatie vraagje...


Kaida74

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Terwijl het bezwaarschrift nog loopt en ik daardoor in de WW zit, kreeg ik vanochtend een telefoontje van een dame van het UWV Werkplein. Ik heb haar in december ook gesproken en ze zei zelf al: je klinkt nog net zo als in december. Ja duh... Ben nog lang niet klaar met afbouwen en voel me gewoon niet goed genoeg om aan de slag te gaan. 

Mijn vraag is eigenlijk: op welke dosis begin je je weer een beetje "mens" te voelen en kun je weer wat gaan werken? De afgelopen 2 weken een ochtend bij de schaapskooi was leuk, maar ik moet er dagen van bijkomen. Het is nog teveel... Die dame wil, wat ik wel snap, meer duidelijkheid, maar dat kan ik haar niet geven.

Wie van jullie heeft ervaring met bezwaarschrift en reïntegratie? 

Thanks xxx Kaida

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kaida74:

Hoi allemaal,

Terwijl het bezwaarschrift nog loopt en ik daardoor in de WW zit, kreeg ik vanochtend een telefoontje van een dame van het UWV Werkplein. Ik heb haar in december ook gesproken en ze zei zelf al: je klinkt nog net zo als in december. Ja duh... Ben nog lang niet klaar met afbouwen en voel me gewoon niet goed genoeg om aan de slag te gaan. 

Mijn vraag is eigenlijk: op welke dosis begin je je weer een beetje "mens" te voelen en kun je weer wat gaan werken? De afgelopen 2 weken een ochtend bij de schaapskooi was leuk, maar ik moet er dagen van bijkomen. Het is nog teveel... Die dame wil, wat ik wel snap, meer duidelijkheid, maar dat kan ik haar niet geven.

Wie van jullie heeft ervaring met bezwaarschrift en reïntegratie? 

Thanks xxx Kaida

Zolang je afbouwt is de kans klein dat je je goed gaat voelen. Ook daarna is het koffiedik kijken,. De een knapt op, de ander blijft nog een tijd lang in ontwenning. Afhankelijk van je afbouwtempo en het vermogen van je lichaam de schade te herstellen.  Leef bij de dag lieverd, want weten doen we het niet. 
Als je last krijgt van PAWS, een verlengt ontwenningssyndroom, dan kan het jaren duren. Niet om je bang te maken, maar om duidelijk te make nvoor de UWV dame dat zoiets niet bestaat. Wanneer gaat je kanker in remissie? Zolang er geen hond onderzoek naar doet, kan jij er niets aan doen dat je het antwoord ook niet weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou willen dat we er antwoord op konden geven. Helaas is het zeer verschillend. Misschien moet je deze pagina sturen naar de UWV arts: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ontwenningsverschijnselen

en laat haar vooral het stukje ontwenning medicijnen lezen. Daar staat dat het na volledige stop, weken, maanden, een jaar of zelfs langer dan 2 jaar kan duren (het post-ontwenningssyndroom). Misschien snapt ze het dan. Kortom geen zinnig woord over te zeggen. 

Heb deze week een mail naar het UWV gestuurd dat ik bezig ben met ontwennen er heel ziek onder ben en dat het zeer onduidelijk is hoe lang ik nog ziek zal zijn na volledige ontwenning aangezien dat zeer verschillend is per persoon. Dat mijn situatie ernstig is, ik ivm hevige ontwenningsklachten bij de crisisdienst loop terwijl ik afbouw en dat mijn man zelfs ontslag heeft genomen om voor me te zorgen. Tja hoop maar dat ze het begrijpen en anders komen ze me maar lekker controleren. Heb niks te verbergen. 

Het is zeer frustrerend omdat het niet tastbaar en meetbaar is voor artsen. Ben bang dat ik ook tegen onbegrip en ongeloof ga aanlopen. Het stomme is dat ik zoveel artsen heb gesproken bij de crisisdienst. Ik vroeg gister nog (puur omdat ik wilde weten hoe mijn psych erover dacht) hoe lang zij denkt dat ontwenning gemiddeld kan duren. Ze zei, moeilijk te zeggen omdat jij er zo hevig op reageert, maar meestal een paar dagen. Heb niks terug gezegd. Vond het een ongelooflijk antwoord. Lijkt me erg zeldzaam een paar dagen. En een andere arts zei laatst; reken er maar op dat het zelfs zo kan zijn dat je je over een half jaar pas weer wat de oude voelt. Hoe maf is het eigenlijk? Allemaal artsen bij dezelfde organisatie die dezelfde opleiding hebben gevolgd en dezelfde diploma hebben en zoveel verschillende meningen. Tja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Het onthoudingsbeeld bij benzodiazepinen varieert per middel en per persoon. Wees erop bedacht dat patiënten lang na detoxificatie last kunnen hebben van onthoudingssymptomen.

deze tekst komt uit betrouwbare info van de ggz; maar goed wat is lang? 

https://www.ggzstandaarden.nl/richtlijnen/stoornissen-in-het-gebruik-van-cannabis-cocaine-amfetamine-ecstasy-ghb-en-benzodiazepines/benzodiazepines

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...