Spring naar bijdragen

Weer zo’n geval


ELL

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

hier een volgend geval van: werkstress, fysieke klachten, altijd goed geslapen. Teveel zelfs. En opeens: sloeg ik nachten over. Paniek! Hup naar de dokter, Zolpidem gekregen. Leek eerst prima. Nam het niet elke dag, soms kwart, soms halve. Ook gestopt tussendoor. Kreeg tijdens het gebruik al rare verschijnselen, aanvallen van trillingen, hartkloppingen. In overleg met dokter gestopt. Toen begon het plezier. Nachten overslaan door trillingen en hartkloppingen. Uiteindelijk met promethazine gestart. Deed niet veel. Ivm uitputting bij crisisdienst beland. Ondertussen ook door de huisarts op Sertraline gezet ivm angst en huilbuien 2 weken eerder. Sinds 9 dagen op Lorazepam en Mirtazepine vh slapen. Zelf al overgegaan naar 1,25 Mg Lorazepam ipv een hele. De bedoeling is decLorazepam in 5 weken af te bouwen. Voor het slapen werkt het goed, maar eind vd ochtend werkt het uit en dan beginnen de huilbuien. Die duren ongeveer tot ik savonds Mirtazepine inneem. Helemaal over na inname Lorazepam. Zat zelf te denken aan omzetten naar Diazepam. Ben zo bang dat ik nooit meer uit mezelf ga slapen. En weet qua afbouw niet wat het beste is. CT met Zolpidem was een enorme ellende....

Hoop dat iemand hier tips heeft qua afbouw? Die huilbuien zijn een echte ramp. Wil er vanaf maar ja, ik moet ook slapen, en lichaam is door de Zolpidem al flink ontregeld :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Dag ELL,

Ik denk dat steeds wisselen van medicatie ook niet goed voor je is,ben geen dokter maar hoop dat je door misschien in therapie te gaan meer inzicht krijgt in je eigen ik.

Mij helpt het juist erg goed door in gesprek te zijn met mezelf,mij weer leren kennen zoals ik was.

 

Ik denk dat jij aan de huisarts moet vragen om in therapie te gaan,steun daar zoeken en je verhaal vertellen.

PS

 

oals ik al zei ben geen arts.

 

Liefs en sterkte,

Wiplala

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik gebruik al 13 jaar zopiclon... een halve tablet per dag, ik heb het al twee keer proberen af te bouwen zonder succes, het ging toen te snel omdat ik de pilletjes met de hand probeerde te snijden. Sinds kort kun je het ook doen met taperingstrips en kun je heel geleidelijk af bouwen, en zelfs pauzeren. Zo kan ik mijn halve pil van 3,75mg in twee maanden afbouwen. Kijk maar eens op taperingstrip.nl

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Wiplala en @Lightspacer,

Ik zie nu pas je bericht @Wiplala. Ik ben inmiddels aardig op de rit. Ben geswitcht naar Diazepam sinds maart, en heb de helft nu afgebouwd. Nu even een zware week gehad, maar ik ben alweer aan het opknappen. Ik ben sinds een tijdje ook bij een psycholoog. 

@Lightspacer: klopt, de taperingstrips ken ik. Ik gebruik nu alleen Diazepam, en bouw het af dmv microtaper. Dit bevalt naar omstandigheden goed. Zolpidem vond ik een hel. Zopiclon ken ik alleen van naam. Volgens mij zit er wel een verschil in werking, al doet het uiteindelijk hetzelfde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...