Spring naar bijdragen

Huiskamer 2 Maart 2019


Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

na een paar dagen afwezigheid, kom ik terug en heb ik het gevoel dat er een flinke storm heeft gewoed hier en daar. Ben er echt door geraakt als ik zie wat er is geschreven . Niet allemaal natuurlijk, maar de indruk die het heeft achtergelaten....
Wat me vooral is bijgebleven uiteindelijk is het ongeduld in herstel en het misverstand dat je na 2 maanden geen benzo schade meer kan hebben, of na1,5 jaar geen schade meer kan hebben. Dat is dus juist echt wel heel goed mogelijk. Ik ben 14 maanden benzovrij en weet heel zeker dat ik pas sinds een paar weken  merk dat mijn energie eindelijk wat terug komt en mijn slaap minder lang hoeft te zijn. Dat ik niet in paniek ben, wil nog niet zeggen dat er niet ook heel wat schade nog in mijn lichaam aanwezig is. Van de week was ik bij een vergadering aanwezig in de middag van 2 uur tot 5 uur. Ik was na 1 uur al zo vermoeid ervan! En dat zijn echt geen dingen die tussen mijn oren zitten.
Iedereen die klachten heeft die lijken op benzo ontwenning (noem het dan maar benzo schade, want dat is waar we het over hebben) mag er wat mij betreft na 2 jaar nog echt van uit gaan dat het uit zichzelf zal herstellen en dat er niets vreselijks aan de hand is in je lichaam. Geef je lichaam rust en ruimte, vermijd te veel prikkels en slaap voldoende ( als dat lukt), en dan zal je echt vooruit gaan.

Voor mij persoonlijk denk ik dat ik ook veel heb aan het bezoeken van een natuurarts. De informatie die ik krijg, de manier waarop hij kan zien wat er in je lichaam aan de hand is ( bijvoorbeeld op basis van afvallen en aankomen, buikvet of overall vet, stoelgang, slapen, humeur), geeft mij heel veel vertrouwen dat ik mijn lichaam kan helpen. Hij laat de processen zien, dmv schematische tekeningen. Ik ben nu de AD aan het afbouwen, en natuurlijk vind mijn lichaam dat ook weer moeilijk, want ook hier zijn receptoren in het spel die niet zomaar weer in balans zijn of hun werk doen. Om niet in de problemen te komen, hebben we nu al een plan om deze ontwenning zo goed mogelijk door te gaan. Afgestemd op mijn lichaam en wat ik nodig heb. Afhankelijk van de stoffen die mijn lichaam nodig heeft, neem ik dan een aantal voedingssupplementen. Zoals deze week: ik heb B3 gekregen om in een paar weken tijd op te bouwen naar een vrij hoge dosis. Waarom dit is , is nu wat te ingewikkeld om uit te leggen, maar hopelijk is het eindresultaat dat mijn lichaam voldoende serotonine zelf zal weten aan te maken en ik dus geen last krijg van een serotonine tekort wanneer ik eenmaal afgebouwd ben.  ( Ik doe er nog wel een jaar over denk ik hoor, dus voorlopig heb ik de tijd).

Enihoe..... Mijn boodschap aan jullie allemaal is : 12 tot 72 maanden nog last hebben van schade en dus klachten is echt niet uniek!

Vandaag ben ik naar mijn moeders verjaardag. De lieve schat is morgen officieel 70 jaar! Ben dus mogelijk niet meer terug in het forum vandaag, maar kom natuurlijk snel weer kijken hoe het u vergaat.:)

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer ben altijd blij met jouw reacties Liz! Ik ben nu 15 mnden Benzo vrij masr zeker niet klachten vrij. Heb nog veel last van  mijn nek, prikkels, pijntjes, heel veel jeuk , soms druk op mijn oren  , en vermoeid zwaar lichaam alsof er zuignappen aan mijn voeten  zittenEn huildagen, angst dat het niet meer  goed komt.  Door jouw positieve verhaal  en kennis van zaken probeer ik vertrouwen te houden!!!!

Dank Liefs Eleo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Eleo31:

@Kannietmeer ben altijd blij met jouw reacties Liz! Ik ben nu 15 mnden Benzo vrij masr zeker niet klachten vrij. Heb nog veel last van  mijn nek, prikkels, pijntjes, heel veel jeuk , soms druk op mijn oren  , en vermoeid zwaar lichaam alsof er zuignappen aan mijn voeten  zittenEn huildagen, angst dat het niet meer  goed komt.  Door jouw positieve verhaal  en kennis van zaken probeer ik vertrouwen te houden!!!!

Dank Liefs Eleo

 

Dank je wel Eleo!  Ik ben blij dat ik iets postiefs voor je toe kan voegen hier. Houd moed, want de genezing zal zeker komen, ook al duurt het lang!

 

Doe je iets om je lichaam te ondersteunen bij het herstel of laat je het gewoon gebeuren?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kannietmeer:

Dank je wel Eleo!  Ik ben blij dat ik iets postiefs voor je toe kan voegen hier. Houd moed, want de genezing zal zeker komen, ook al duurt het lang!

 

Doe je iets om je lichaam te ondersteunen bij het herstel of laat je het gewoon gebeuren?

 

Ik gebruik probiotica en de slippery elm die je beschreef, had veel last van Benzo Belly,s , nog wel maar lijkt iets minder te worden . 

Ik denk erover om ook weer naar natuurarts te gaan , heb dit even laten liggen omdat ik zelfs geen kruiden preparaten meer durfde te nemen , zo vang geworden voor welke medicatie dan ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Eleo31:

Ik gebruik probiotica en de slippery elm die je beschreef, had veel last van Benzo Belly,s , nog wel maar lijkt iets minder te worden . 

Ik denk erover om ook weer naar natuurarts te gaan , heb dit even laten liggen omdat ik zelfs geen kruiden preparaten meer durfde te nemen , zo vang geworden voor welke medicatie dan ook

De natuurarts naar je laten kijken en laten meedenken, nu 15 maanden van de benzo's af, is zeker een heel goed idee.! Lees ook maar eens over lekkende darm, of leaky gut in het engels. Je kan daar mogelijk veel aan hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

De natuurarts naar je laten kijken en laten meedenken, nu 15 maanden van de benzo's af, is zeker een heel goed idee.! Lees ook maar eens over lekkende darm, of leaky gut in het engels. Je kan daar mogelijk veel aan hebben

Dit is al eens bij mij geconstateerd Liz. Heb jij dat ook en wat Kun je hier aan doen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Eleo31:

Dit is al eens bij mij geconstateerd Liz. Heb jij dat ook en wat Kun je hier aan doen ??

het is in mijn ogen essentieel dit op te lossen!

 

anders gaan eten is nummer 1, een natuurarts kan met voedingssupplementen en een goed dieet je echt met een paar maanden super op weg helpen. Ik ben paleo gaan eten ( leek moeilijk, maar bleek heel goed te doen) en ik kreeg glutamine en magnesium, vitamine b12 en visolie, een mutivitamine en een probiotica. Beetje je beetje is dat allemaal goed gaan werken.

Nu ik mij AD probeer af te bouwen, is de stoelgang vreemd en wisselend, maar ook dat begreep de natuurarts en heb ik nu weer een paar supplementen voor gekregen.

Maar: wat voor mij echt te lijk hebben geholpen ook, was het maken van kefir op basis van kokosmelk. Ik houd niet van de smaak van kefir, maar het werkt wel. Dus kan het je zeker aanraden te proberen. Kost niet veel en je kan van 100 ml die je overhoud van de liter die je maakt, weer een nieuwe liter maken en zo doorgaan. Leek voor mij echt de game changer. Maar ik heb het maar 2 weken gebruikt. Mijn buik was toen rustig en ik ben verder gegaan met alles wat de dokter had voorgeschreven. Dus wat de doorslaggevende factor is geweest weet ik niet. Hoop dat je hiermee wat dingen kan proberen die je kunnen helpen.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Havermout is niet paleo. Het heeft ook niet met koolhydraten te maken, maar echt met of iets goed te verteren is voor het darmstelsel en of de stoffen in de voeding geen antinutricien bevat. (bijvoorbeeld fytaten die voorkomen dat vitamine en mineralen kunnen worden opgenomen in je lichaam en veel aanwezig in alle boonsoorten). Hier kan je daar  wat meer over lezen.

Het gaat in paleo vooral om wat de voeding met je lichaam doet, hoe het door je darmstelsel moet en wat het daar uitspookt. En het blijkt uit onderzoek dat dus alles wat we hebben gegeten als jagers en verzamelaars, geen schade brengt, en alles wat we daarna zijn gaan eten dat eigenlijk meer en meer doet. Zo zijn er producten die je met paleo wel mag eten, maar niet in grote hoeveelheden, en liefst apart van de maaltijd, zoals noten, en dan liefst als je ze eerst een dag geweekt hebt in water om de schadelijke stoffen te verminderen.

Ook tomaten zijn apart, je kan de zaden en huid beter niet eten, het vruchtvlees mag wel. Mocht je er toch irritatie van ondervinden, kan je het ook een tijd elimineren en pas als je buik weer gezond is herintroduceren om te zien of het dan wel goed gaat.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Havermout is niet paleo. Het heeft ook niet met koolhydraten te maken, maar echt met of iets goed te verteren is voor het darmstelsel en of de stoffen in de voeding geen antinutricien bevat. (bijvoorbeeld fytaten die voorkomen dat vitamine en mineralen kunnen worden opgenomen in je lichaam en veel aanwezig in alle boonsoorten). Hier kan je daar  wat meer over lezen.

Het gaat in paleo vooral om wat de voeding met je lichaam doet, hoe het door je darmstelsel moet en wat het daar uitspookt. En het blijkt uit onderzoek dat dus alles wat we hebben gegeten als jagers en verzamelaars, geen schade brengt, en alles wat we daarna zijn gaan eten dat eigenlijk meer en meer doet. Zo zijn er producten die je met paleo wel mag eten, maar niet in grote hoeveelheden, en liefst apart van de maaltijd, zoals noten, en dan liefst als je ze eerst een dag geweekt hebt in water om de schadelijke stoffen te verminderen.

Ook tomaten zijn apart, je kan de zaden en huid beter niet eten, het vruchtvlees mag wel. Mocht je er toch irritatie van ondervinden, kan je het ook een tijd elimineren en pas als je buik weer gezond is herintroduceren om te zien of het dan wel goed gaat.

@Kannietmeer

 

Ik heb dat paleo dieet ook gevolgd toen ik nog aan crossfit deed, het werkte perfect.

Laast had ik met wat mensen een gespreks onderwerp of dat de mens van oorsprong van zich zelf een vleeseter is of een planten eter? Wat vind jij hier van? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Deligaf1:

@Kannietmeer

 

Ik heb dat paleo dieet ook gevolgd toen ik nog aan crossfit deed, het werkte perfect.

Laast had ik met wat mensen een gespreks onderwerp of dat de mens van oorsprong van zich zelf een vleeseter is of een planten eter? Wat vind jij hier van? 

Ik ken het idee, en heb ook de theorie gehoord dat de bloedgroep daar weer mee te maken heeft ook. Maar ik kan dat niet wetenschappelijk onderbouwt terugvinden en eigenlijk geloof ik dat we echt omnivoren zijn. We hebben zo wel plantaardig als dierlijk voedsel nodig. 80% tot 90% van de veganisten heeft een vitamine b12 tekort en dat geeft ernstige schade aan het zenuwstelsel als het niet wordt opgelost. Dus niet een carnivoor of een herbivoor, maar een echte omnivoor. Als we even van de evolutietheorie uitgaan, kan je zien dat zelfs apen al omnivoren zijn, maar mogeijk richting herbivoor hangen, maar ze eten ook echt vlees met enige regelmaat.

Paleo voeding is voor veel klachten in het menselijk lichaam de oplossing gebleken, zonder enige vorm van medicatie.  Gezonde darmen zijn de basis van onze gezondheid, van een goed functionerend brein, zonder angsten en extreme reacties. Dus vandaar dat ik daar begin en dat iedereen ook kan aanraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...