Spring naar bijdragen

Oxazepam


Anne48

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

ik ben al een tijdje aan het lezen op deze site en wil graag jullie mening .

Ik ben vorig jaar oxazepam gekregen voor mijn ptss ( eind augustus ) 3 X per dag 10 Mg dat heb ik nog geen twee weken geslikt daarna alleen nog voor de nacht 10 Mg en toen ik merkte dat dat niet meer werkte nam ik een halve erbij ... eind december ben ik gestopt , dus zo’n 4 maanden geslikt. En binnen 2 weken zat ik op niks meer , dat heb ik ook gemerkt pffffff alle klachten kreeg ik terug, dat heeft twee weken geduurd en daarna voelde ik me echt goed! Dat heeft 4 weken geduurd en nu krijg ik weer klachten .... onrust , hartkloppingen slecht slapen, angst. Ik wordt er zo onzeker van ... ligt dit nog aan de ontwenning ? Waves zoals ze zeggen?  Kan dat, na een maand goed gevoeld te hebben? 

Ik wil me zo graag weer de oude voelen want dit ben ik niet! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎15‎-‎2‎-‎2019 om 12:03 zei Anne48:

Hallo iedereen, 

ik ben al een tijdje aan het lezen op deze site en wil graag jullie mening .

Ik ben vorig jaar oxazepam gekregen voor mijn ptss ( eind augustus ) 3 X per dag 10 Mg dat heb ik nog geen twee weken geslikt daarna alleen nog voor de nacht 10 Mg en toen ik merkte dat dat niet meer werkte nam ik een halve erbij ... eind december ben ik gestopt , dus zo’n 4 maanden geslikt. En binnen 2 weken zat ik op niks meer , dat heb ik ook gemerkt pffffff alle klachten kreeg ik terug, dat heeft twee weken geduurd en daarna voelde ik me echt goed! Dat heeft 4 weken geduurd en nu krijg ik weer klachten .... onrust , hartkloppingen slecht slapen, angst. Ik wordt er zo onzeker van ... ligt dit nog aan de ontwenning ? Waves zoals ze zeggen?  Kan dat, na een maand goed gevoeld te hebben? 

Ik wil me zo graag weer de oude voelen want dit ben ik niet! 

 

Hoi @Anne48, allereerst welkom hier!

Oxazepam staat erom bekend dat het heftige ontwenningsverschijnselen kan geven bij afbouwen en stoppen. Dat komt door de relatief korte werkingstijd. Het is daarnaast ook nog eens grillig qua voorspelbaarheid, de ene persoon heeft nauwelijks hinder terwijl de ander er erg ziek van kan worden. Hoe lang het duurt valt niet te voorspellen, maar jouw klachten zijn absoluut ontwenningsklachten. Het gaat weer over, je hebt al windows (goede periodes) ervaren. De waves horen bij de ontwenning. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-2-2019 om 09:42 zei Anne48:

@Annie87

ja sinds gister gaat het weer wat beter. 

Wat een ellende hé! Je wordt er zo onzeker van ! 

Hoe gaat het met jou? 

Liefs 

Gelukkig! Een grote wave had je dus! 

Met mij niet zo top helaas maar ben nog in de afbouw. Hopelijk snel klaar zodat daarna het echte herstel kan beginnen.

ben blij dat het weer iets beter gaat. Bizar eigenlijk he, na een goede maand opeens weer een wave. 

Gekukkig ben je van de benzooi af.

liefs Annie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Ja ik heb nog wel momenten dat het minder gaat... dat is het rare de hele dag gaat het goed en dan opeens binnen een tel voel ik me rot het lijkt niet echt op te houden. Hoe lang blijft dit zo doorgaan?! 

Ben inderdaad blij dat ik ervan af ben .. wat een troep!! 

Jij heel veel sterkte met het afbouw en je kunt het!  Als we de verhalen moeten geloven dan komt alles weer helemaal goed! 

Liefs Anne 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Anne48:

@Annie87

Ja ik heb nog wel momenten dat het minder gaat... dat is het rare de hele dag gaat het goed en dan opeens binnen een tel voel ik me rot het lijkt niet echt op te houden. Hoe lang blijft dit zo doorgaan?! 

Ben inderdaad blij dat ik ervan af ben .. wat een troep!! 

Jij heel veel sterkte met het afbouw en je kunt het!  Als we de verhalen moeten geloven dan komt alles weer helemaal goed! 

Liefs Anne 

Gek he, het schijnt heel normaal te zijn bij het afbouwen van alle psychische medicatie, het komt opeens in vlagen opzetten en is onvoorspelbaar. Geen idee hoe lang het gaat duren. Verschilt zeer sterk per persoon. Soms maanden, soms zelfs langer dan een jaar. Maar het schijnt wel steeds minder hevig te worden en minder vaak voor te komen. Hoop dat het snel voorbij is. Bedenk je gewoon dat het een wave is als je het hebt en dat het weer wegtrekt. 

Sterkte veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anne en Annie,

Die grilligheid is precies waardoor je er geen grip op krijgt en je coping steeds opnieuw  bijgesteld moet worden. Ik ben nu 14 maanden benzovrij en bezig met de afbouw van de AD. Mijn coping is er op het moment echt op achteruit gegaan helaas. Angstiger en minder assertief en beetje slachtofferig gevoel.  En vooral dat laatste is echt niet goed voor mij, want dan moet ik iemand de schuld geven ( van iets) en dan ga ik vooral mijn vriend dingen verwijten. Natuurlijk zijn er ook redelijke zaken die je soms moet bespreken maar dat is normaal in je relatie. Ik stond afgelopen dagen echt mijn best te doen, normaal te reageren, maar uiteindelijk ben ik echt even door het putje gegleden. Wat daar natuurlijk bij komt is dat ik het gewoon had moeten zeggen en niet moeten inhouden, dat was echt niet verstandig. Maar dat is nu juist het hele punt.... zelfs je verstand wordt aangetast.

En dit dus allemaal terwijl ik mijzelf eigenlijk een heel stabiel, rustig, verstandig en lief mens vind. Maar nu vond ik mijzelf vooral een kleuter.
Sorry, spui mijn gekte even bij jullieB)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kannietmeer:

Lieve Anne en Annie,

Die grilligheid is precies waardoor je er geen grip op krijgt en je coping steeds opnieuw  bijgesteld moet worden. Ik ben nu 14 maanden benzovrij en bezig met de afbouw van de AD. Mijn coping is er op het moment echt op achteruit gegaan helaas. Angstiger en minder assertief en beetje slachtofferig gevoel.  En vooral dat laatste is echt niet goed voor mij, want dan moet ik iemand de schuld geven ( van iets) en dan ga ik vooral mijn vriend dingen verwijten. Natuurlijk zijn er ook redelijke zaken die je soms moet bespreken maar dat is normaal in je relatie. Ik stond afgelopen dagen echt mijn best te doen, normaal te reageren, maar uiteindelijk ben ik echt even door het putje gegleden. Wat daar natuurlijk bij komt is dat ik het gewoon had moeten zeggen en niet moeten inhouden, dat was echt niet verstandig. Maar dat is nu juist het hele punt.... zelfs je verstand wordt aangetast.

En dit dus allemaal terwijl ik mijzelf eigenlijk een heel stabiel, rustig, verstandig en lief mens vind. Maar nu vond ik mijzelf vooral een kleuter.
Sorry, spui mijn gekte even bij jullieB)

 

Lieve liz, 

wat balen dat het afbouwen van de AD ook zo *piep* gaat! Ik denk dat het bijna niet uitmaakt welke psychische medicatie je afbouwt, of het nu een benzo, een ad of een anti psychotica is. Volgens mij gaat jet afbouwen van psychische medicatie met vrijwel dezelfde symptomen. 

Het niet meer voor jezelf kunnen opkomen herken ik helaas. Ik kon dat ook niet meer bij de dokters. Heel naar is dat. Ik vroeg laatst om een stabilisering strip (van de tapering) ik wilde die voor de zekerheid in huis hebben. Mijn psychiater was het er niet echt mee eens. Ik raakte behoorlijk van slag. Heel gesprek met haar gehad om haar te overtuigen. Ze dacht dat ik het afbouwen wilde uitstellen. Nou ja zeg! Als ik er snel van af kan doe ik dat echt wel! Maar wilde het voor de zekerheid in huis hebben en hoop dat ik het niet nodig heb. Maar was moeilijk om alles uit te leggen en om me niet te laten overrompelen. Uiteindelijk heeft ze de apotheker gebeld en daarna was ze overtuigd. Zucht! 

Welke ad slik je? Hoeveel Mg? En hoeveel heb je op het moment afgebouwd? 

Niet te streng zijn voor jezelf, je bent jezelf nu ook gewoon niet. Vind het super knap dat je aan het afbouwen bent! 

Las ook je post op de huiskamer. Heb zelf ook gemengde gevoelens bij het mooie weer. Aan de ene kant heel lekker, maar aan de andere kant besef ik me des te meer dat ik er idd niet van kan genieten. (Normaal zou ik nu heerlijk wandelen elke dag). Heb in elk geval een heel klein rondje gelopen net. 

Dikke knuffel voor jou liz! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Annie87:

Welke ad slik je? Hoeveel Mg? En hoeveel heb je op het moment afgebouwd? 

Venlafaxine en zat 1,5 jaar op 75 mg. Ben begonnen met 2 mg per week, dus 8 mg per maand. Maar nu in de tweede maand ben ik toch terug gegaan naar 4 mg per maand. dus maar 1 per week. Venlafaxine valt samen met paroxetine  onder de moeilijk af te bouwen  AD's vanwege de halfwaardetijd.  Nou ja, alsof die andere makkelijker zijn.. .dat weet ik niet. Maar het blijft wel een klus die ik het komende jaar aan het klaren ben. Al twee keer migraine gehad ( wat ik  ook had tijdens de opbouw van de Venla), en ben dus gewoon mijzelf niet.

Ik herken je gevoel over het weer. Fijn en niet fijn tegelijk. Het is des te meer confronterend dat je ziek bent en er niet van kunt genieten. Als je griep hebt, ga je gewoon in bed, maar de wetenschap dat je dit nog maanden kunt hebben is gewoon traumatisch en heftig.

Goed van je dat je wel even bent gaan wandelen. Ik ben even boodschappen gaan doen en heb mijn eten al bereid. Ik twijfel ook om nog even te wandelen. Misschien wel een goed idee. Dat moet dan echter ook  op discipline gebeuren. Ben niet ontevreden over hoe ik dat vandaag doe. Echt gedwongen aan het werk en niet toegeven. Voelt toch beter op het moment dan rust houden.

 

Dikke knuffel terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...