Spring naar bijdragen

Hallo Allemaal

Daan2

Aanbevolen berichten

ik ben Daan 27 jaar en drink al jarenlang elke dag een paar liter bier. Ik drink dit meestal vanaf 17.00 tot een uurtje of 23.00

Vanaf vandaag ga ik proberen te stoppen omdat ik het helemaal zat ben en ik niet jong wil sterven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou gaan met die banaan Daan :) en welkom hier.

Je bent inderdaad nog te jong om aan sterven te denken, dus zie het niet zo

somber in ajb.

Je bent nog jong en je ziet het al snel in dat je teveel drinkt dus is er nog veel

te redden.

Ga er voor Daan, je kan het !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan me voorstellen dat je gaat voor minderen op jouw leeftijd maar bedenk wel

dat minderen niet altijd de oplossing is.

Rigoureus stoppen is in jouw geval dan ook niet aan de orde lijkt mij.

Maar dat er wat moet gebeuren zijn we toch wel met elkaar eens of niet ?

Op jouw leeftijd moest ik er ook niet aan denken om te stoppen hahaha

Nu denk ik wel anders als ik zie wat alcohol met mij gedaan heeft.

Maar dat is een heel ander verhaal.

Ik zou zeggen...probeer in ieder geval eens een weekje zonder en kijk hoe dat je bevalt,

daarna zou ik met 2 à 3 biertjes per dag eens proberen. Nou moet kunnen toch..

Daarna kun je alsnog een beslissing nemen, ik vind het al knap dat jij je hier aanmeldt en

waarschijnlijk niet zonder reden maar toch....

Nou ja, dit was even een ouderlijke raad :) wat je ermee doet...zie maar B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Daan,

Welkom hier, ook van mij. Ik ben een stuk ouder en ik vind het heel fijn om te lezen dat je nu al nadenkt over je drankgebruik. Velen hier moesten eerst hun baan, huis, relatie en noem maar op kwijtraken, voordat ze beseften dat ze het roer om moesten gooien!

Ik ben zelf een tijd een succesvol minderaar geweest, maar merkte uiteindelijk dat het minder moeite kostte om helemaal niet meer te drinken, dan om steeds op de rem te moeten trappen.

We hebben hier een dagdraad, ditjes en datjes, onze virtuele huiskamer. Als je wilt praten over wat dan ook, of steun of advies wil, kom daar dan heen.

Ikzelf heb de internetcursus gedaan van Tactive en daar heb ik veel van geleerd, vooral om mijn valkuilen te leren kennen en alternatieve strategieën te ontwikkelen.

Ik wens je veel succes en vooral: hou vol. Een slechte gewoonte leer je niet gemakkelijk af.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Daan en welkom op het forum!

Mooi dat je inziet op een 'jongere' leeftijd dat je al te veel alcohol drinkt.

Je moet doen wat jij het fijnste vindt, sommige mensen vinden eerst minderen het het fijnst werken. Echter heb je dan wel vaak een grote kans van dat het er niet van komt.

Je drinkt misschien even wat minder maar je krijgt al snel uitstel problemen en van uitstel komt afstel.

Ik zou ervoor kiezen om gewoon helemaal te gaan stoppen op een gunstig tijdstip voor jou!

Heel veel succes,

Zeppelin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor al het advies van iedereen. Ik ga proberen te minderen te komende weken. Maximaal 2 pints per avond. Dit de komende tijd afbouwen naar nog minder, totdat ik helemaal zonder kan. Merk ook dat mijn lichaam erg moet wennen op het moment dat ik niet drink slaap ik zeer onrustig.. vandaar eerst afbouwen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daan, ik vrees dat je op deze manier begint aan een zo goed als onmogelijke missie. De dagelijkse pinten houden in stand wat je eigenlijk kwijt wilt.

Ook succesvol minderen begint het best met een fikse (denk daarbij aan minimaal een maand of 3) alcoholloze periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...