Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 27-12--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Good murning Foks,

Hebben jullie een fijne 2e kerstdag gehad gisteren? Ik wel. En het eten was heerlijk.

Kadia :heart:

En nu weer een paar dagen gewoon doen en dan nog even het nieuwe jaar en dan kunnen we 2019 instappen. Kijken wat dat jaar ons brengt. Hopelijk wordt het wat rustig in de wereld, want dit is niet zo goed. Ik zal die Donald Duck eens flink laten struikelen.:wacko: zodat ze daar een echte president krijgen zoals Obama

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, gisteren wederom gezellig geweest. 

Ik weet gelukkig niet wat er precies speelt in de wereld, niet eens wat er in NL speelt. Ik kijk, luister of lees heel bewust geen nieuws meer sinds een jaar. Ik trek het niet meer op de 1 of andere manier. Noem het naïef....ik noem het voor mezelf zorgen en rust creëren.

Hoop dat iedereen fijne momenten heeft gehad gisteren. Nu nog oud&nieuw en dan weer normaal en rust in de tent...alhoewel :rolleyes: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Sannie:

@Kaida74 WoW jij durft! Ik hoop dat je er niet teveel last ban krijgt van de best grote stap. Maar wel knap dat je er al nachten “doorheen” slaapt, geeft moed :heart:

Hahaha gek genoeg durfde ik het aan doordat ik de afgelopen week 2 keer de avond dosis vergeten was. En halverwege de nacht de dosis alsnog nemen en dan overdag er suf erbij hangen tijdens kerst, dat leek me geen goed plan. Ik had wel wat bij me voor nood, maar heb het niet nodig gehad. En volgens mij zei  @Deligaf1 dat je de eerste grote stappen niet zo hoeft te merken. Dus nu zit ik op 20 mg diazepam. Jeuj!! Afgelopen nacht weer een betere nacht gehad. Om 1 uur wakker, daarna pas om kwart over 6. Weer in slaap gedoezeld tot 8 uur. Wel raar dat die nachten elkaar zo raar afwisselen.... Paar nachten slecht, 1 goede nacht en dan weer hetzelfde ritueel. Klinkt vast bekend bij velen van ons.... 

Gisteren met ons gezin gegourmet. Was gezellig. Onze middelste dochter haar vriendje uit Schotland is er deze week en morgen gaan ze samen een week daar naartoe. Voor haar voor het eerst vliegen én haar schoonfamilie bezoeken ;) Pfffff vind het wel een dingetje hoor... Loslaten.... Nu al? Mijn kleine moppie van 17 (in april18 en erg wijs en volwassen voor haar leeftijd) 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Kaida74
Foto's verwijderd ;) wie ze zien wil mag me een pb sturen hihihi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kaida74:

Hahaha gek genoeg durfde ik het aan doordat ik de afgelopen week 2 keer de avond dosis vergeten was. En om dan middag op de dag suf erbij hangen tijdens kerst, dat leek me geen goed plan. Ik had met wat bij me voor nood, maar heb het niet nodig gehad. En volgens mij zei  @Deligaf1 dat je de eerste grote stappen niet zo hoeft te merken. Dus nu zit ik op 20 mg diazepam. Jeuj!! Afgelopen nacht weer een betere nacht gehad. Om 1 uur wakker, daarna pas om kwart over 6. Weer in slaap gedoezeld tot 8 uur. Wel raar dat die nachten elkaar zo raar afwisselen.... Paar nachten slecht, 1 goede nacht en dan weer hetzelfde ritueel. Klinkt vast bekend bij velen van ons.... 

 

 

 

 

Hihi ja snap ik ook!!! En mooi dus ff al afgebouwd midden in de drukke feestdagen jij kanjer! Op 5 Mg durf ik dit niet hoor..als ik er eentje door midden breek en dit lukt niet even precies denk ik al ..... maar achja we gaan het meemaken! Maar gewoon lekker voor je dat er al wat vanaf is nog voor het nieuwe jaar is begonnen! 

Ik slaap gewoon echt goed, enige wat ik nu ineens weer heb is onrust voor het slapen gaan, maar dit moet ik denk ik toch echt wijten aan de vele prikkels  en het eten van de afgelopen 2 dagen. Mijn zus zei gister: die Dia werkt wel, je bent weer lekker je scherpe zelf hahahaha. Ik zei geniet er maar van...kan over een maand zomaar anders zijn hihihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sannie:

Hihi ja snap ik ook!!! En mooi dus ff al afgebouwd midden in de drukke feestdagen jij kanjer! Op 5 Mg durf ik dit niet hoor..als ik er eentje door midden breek en dit lukt niet even precies denk ik al ..... maar achja we gaan het meemaken! Maar gewoon lekker voor je dat er al wat vanaf is nog voor het nieuwe jaar is begonnen! 

Ik slaap gewoon echt goed, enige wat ik nu ineens weer heb is onrust voor het slapen gaan, maar dit moet ik denk ik toch echt wijten aan de vele prikkels  en het eten van de afgelopen 2 dagen. Mijn zus zei gister: die Dia werkt wel, je bent weer lekker je scherpe zelf hahahaha. Ik zei geniet er maar van...kan over een maand zomaar anders zijn hihihi

Snap ik meis! 5 mg is ook (gelukkig maar!!) geen hoge dosis. Die moet je juist wél rustig afbouwen. Maar dat gaat je lukken!! 

Fijn dat je weer een beetje jezelf aan het worden bent :) Lief dat je zus dat opmerkte en zei! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bolletje:

Oeps Kaida, ze waarschuwen hier altijd, zet geen foto's van jezelf of fam. op het forum. Er zijn altijd zwaar gestoorden die daar misbruik van kunnen maken lieverd. Je kan beter vragen we wat foto's van je wil en dat dan via een p.b. doen.

@bolletje ik denk een heel goed advies! Kun je het nog weghalen Meis @Kaida74

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei bolletje:

Oeps Kaida, ze waarschuwen hier altijd, zet geen foto's van jezelf of fam. op het forum. Er zijn altijd zwaar gestoorden die daar misbruik van kunnen maken lieverd. Je kan beter vragen we wat foto's van je wil en dat dan via een p.b. doen.

Oh oeps! Nooit aan gedacht dat dit een openbaar forum was :huh: zal ze er meteen afhalen! Dank je wel voor je oplettendheid @bolletje:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Sannie:

Hihi ja snap ik ook!!! En mooi dus ff al afgebouwd midden in de drukke feestdagen jij kanjer! Op 5 Mg durf ik dit niet hoor..als ik er eentje door midden breek en dit lukt niet even precies denk ik al ..... maar achja we gaan het meemaken! Maar gewoon lekker voor je dat er al wat vanaf is nog voor het nieuwe jaar is begonnen! 

Ik slaap gewoon echt goed, enige wat ik nu ineens weer heb is onrust voor het slapen gaan, maar dit moet ik denk ik toch echt wijten aan de vele prikkels  en het eten van de afgelopen 2 dagen. Mijn zus zei gister: die Dia werkt wel, je bent weer lekker je scherpe zelf hahahaha. Ik zei geniet er maar van...kan over een maand zomaar anders zijn hihihi

Je kunt aan de apotheek vragen of ze capsules voor je kunnen maken volgens de Ashton manual. (Of in je eigen tempo natuurlijk) Althans dat zei mijn GGZ arts. Dan hoef je zelf niet te klooien met wegen en vijlen en gaat er heeeeeel geleidelijk aan steeds wat minder vanaf tot je op 0 staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74 de regenboog apotheek doet dit inderdaad voor je en mijn eigen apotheek ook, maar het is peperduur. Qua gemakzucht denk ik: ja super makkelijk en je hoeft nergens over na te denken. Maar ik vind het een principe kwestie, de Dia krijg je spot goedkoop, maar wil je er vanaf dan moet je dik betalen. Dat voelt zo krom. Ik ga gewoon proberen met vijlen en mss dat ik de laatste 2 miligram het op die manier doe....maar wellicht word ik er heel handig in. Ik zie altijd op tegen nieuwe dingen en zo ook het beginnen met weegschaal calibreren, wegen en vijlen.....echt irritant karaktertrekje, denk al snel dat het mij niet lukt, geen geduld voor heb etc  uitstelgedrag :wacko::blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaida74

Mijn ervaring is idd ook als je wat hoger met de doseringen zit dat je wel wat grotere stappen kan ondernemen. Ik ging van 30mg naar 20mg en voelde daar na genoeg niets van. Procentueel gezien gaat er dan ook minder vanaf te opzichte van als je dat bijvoorbeeld onder de 5mg gaat doen. Als je van een glijbaan afglijd dan gaat het begin stukje ook snel maar op het einde rem je veel af. 

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

@Kaida74 de regenboog apotheek doet dit inderdaad voor je en mijn eigen apotheek ook, maar het is peperduur. Qua gemakzucht denk ik: ja super makkelijk en je hoeft nergens over na te denken. Maar ik vind het een principe kwestie, de Dia krijg je spot goedkoop, maar wil je er vanaf dan moet je dik betalen. Dat voelt zo krom. Ik ga gewoon proberen met vijlen en mss dat ik de laatste 2 miligram het op die manier doe....maar wellicht word ik er heel handig in. Ik zie altijd op tegen nieuwe dingen en zo ook het beginnen met weegschaal calibreren, wegen en vijlen.....echt irritant karaktertrekje, denk al snel dat het mij niet lukt, geen geduld voor heb etc  uitstelgedrag :wacko::blink:

Je krijgt ze idd spot goedkoop wat kost dat nog z’n doosje dia 8 euro ofzo? En om ervan af te komen dat kost dan weer 100e euro’s. Dat komt omdat ze niks aan mensen kunnen verdienen die van medicatie afwillen ze blijven het veel liever voor schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

@Kaida74 de regenboog apotheek doet dit inderdaad voor je en mijn eigen apotheek ook, maar het is peperduur. Qua gemakzucht denk ik: ja super makkelijk en je hoeft nergens over na te denken. Maar ik vind het een principe kwestie, de Dia krijg je spot goedkoop, maar wil je er vanaf dan moet je dik betalen. Dat voelt zo krom. Ik ga gewoon proberen met vijlen en mss dat ik de laatste 2 miligram het op die manier doe....maar wellicht word ik er heel handig in. Ik zie altijd op tegen nieuwe dingen en zo ook het beginnen met weegschaal calibreren, wegen en vijlen.....echt irritant karaktertrekje, denk al snel dat het mij niet lukt, geen geduld voor heb etc  uitstelgedrag :wacko::blink:

Oh jeetje wat lijken we op elkaar ;) Ik herken mezelf in jouw stukje.... 

Ja dat taperen is duur. Weet alleen nog niet hoe duur het bij mijn apotheek is... Ga ik maar eens navragen. 

@Deligaf1 je zegt het mooi. Eerst hard van de glijbaan en daarna rem je af. Mooie metafoor! Maar van 30 naar 20 mg? Wow!! Dát is pas een flinke stap!! Knap van je!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Je krijgt ze idd spot goedkoop wat kost dat nog z’n doosje dia 8 euro ofzo? En om ervan af te komen dat kost dan weer 100e euro’s. Dat komt omdat ze niks aan mensen kunnen verdienen die van medicatie afwillen ze blijven het veel liever voor schrijven

Mja zo is het wel.... Heb net de apotheek gebeld. +/- €60 per weekafgifte. Ja doei! Zorgverzekering vergoed niks. (Behalve de dia) dus ik ga straks ook met een weegschaal en een vijl aan de slag denk ik.... Nu nog maar even niet aan denken... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Je krijgt ze idd spot goedkoop wat kost dat nog z’n doosje dia 8 euro ofzo? En om ervan af te komen dat kost dan weer 100e euro’s. Dat komt omdat ze niks aan mensen kunnen verdienen die van medicatie afwillen ze blijven het veel liever voor schrijven

Nou precies idd om die reden dat ik denk....bekijk het maar! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Kaida74:

Mja zo is het wel.... Heb net de apotheek gebeld. +/- €60 per weekafgifte. Ja doei! Zorgverzekering vergoed niks. (Behalve de dia) dus ik ga straks ook met een weegschaal en een vijl aan de slag denk ik.... Nu nog maar even niet aan denken... 

Ze vergoeden idd alleen de afhankelijkheid...niet de recovery ....smeerlapperij :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kaida74:

Oh jeetje wat lijken we op elkaar ;) Ik herken mezelf in jouw stukje.... 

 

Hihihi erg he, ik moet mezelf altijd eerst een ferme schop verkopen pffff zo vermoeiend soms. Komt ook uit onzekerheid (tikkeltje gemakzucht) en het liefste word ik dan met dit soort dingen letterlijk aan het handje meegenomen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...