Spring naar bijdragen

Hoi, mijn naam is Edward


Edward

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik mij aangemeld bij GGZ Interventie om te praten over mijn alcoholmisbruik. Het gekke is dat ik niet dagelijks behoefte heb aan alcohol. Ik kan makkelijk zonder. Als ik drink dan kan het goed gaan, en stop ik na een glas of drie, maar ben ik in bepaald gezelschap dan gaat de kraan open en drink ik tot het einde en komt er vaak ook drugs in het spel om zo nog meer te drinken. Ik blijf dan ook weg van huis en neem mijn telefoon niet meer op. Ik ben inmiddels 41 en vader van 2 kinderen en heb een partner. Die dan uiteraard en volkomen terecht heel erg ongerust en boos is. Op dat moment denk ik daar niet meer aan, terwijl ik normaal wel een betrokken en liefdevolle vader ben. Ik ben dan volledig van de radar verdwenen. Afgelopen weekend was het weer raak en ik ben nu eindelijk bewust van het feit dat ik toch wel echt een probleem met drank heb. Ook al drink je niet dagelijks. Bij mij lukt het dus om in die paar keer per jaar alles kapot te maken.

Het gekke is dat heel veel mensen om mij heen dit soort drink gedrag ook hebben en dat eigenlijk wel ok vinden en er zelfs trots over praten. Iets wat ik zelf dus ook altijd deed. Ik heb dus ook lange tijd gedacht dat het allemaal wel meeviel en dat mijn partner mij die paar keer per jaar moest gunnen omdat het voor de rest van het jaar niet voorkwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom, op het eerste gezicht denk ik/vermoed ik dat je de meeste kans maakt om hieruit te komen, als je niet meer met dat “bepaalde gezelschap” de avond doorbrengt. Is dat een optie voor je?

Want met hun de avond doorbrengen terwijl jij de enige bent die niks drinkt, dat is (a) redelijk kansloos en (b) waarschijnlijk niks leuks aan. Wat denk je ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Edward, welkom hier! Je zult zien dat hier op het forum allerlei verschillende soorten drinkers zijn. Wat ons verbindt is ons probleem met alcohol. Je hebt een grote stap gezet door je aan te melden voor hulp. Ik zeg maar zo iedere dag... vandaag neem ik de eerste slok niet.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim Allereerst dank voor je bericht! In gezelschap is denk ik niet het goede woord. Omstandigheid is denk ik beter. Het heeft dus echt wel met mijzelf te maken. Ben ik in een situatie waarin mij onzeker voel dan ga ik ook meer drinken. Ook als ik meer stress heb ben ik gevoeliger om meer glazen te drinken. Het is dus heel zwart-wit bij mij. Ik moet dus of helemaal zonder, of ik drink wel en dan gaat het meestal goed, maar uiteindelijk toch weer fout. Ik heb dan bodemdrang en ga tot het gaatje.

Maar het klopt wat je zegt. In het begin is het gezellig met deze mensen (waar ikzelf deel van uitmaak), uiteindelijk zie je het uit de hand lopen en zou je naar huis moeten gaan of het helemaal mijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi edward

Aanmelden heeft altijd zin en vergelijken heeft ook niet veel nut we zijn daar allemaal anders in. Ik ben ook iemand die niet elke dag drinkt kan ook zo een aantal dagen zonder. Maar als ik drink dan moet de fles leeg en dat was ik zat.

Ben nu aan het afbouwen en drink om de paar dagen 2 glaasjes wijn die me overigens al helemaal niet meer smaken. Rigoreus stoppen is voor mij nog wat te heftig nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @wendy Dank voor je bericht! Wat goed dat je aan het afbouwen bent. Het is ook vrij heftig om direct te stoppen. Afbouwen werkt bij mij niet, ik onderschat mijzelf te vaak waardoor ik weer in deze situatie kom. Ik denk dan: het gaat wel weer, ik heb het onder controle.

Algehele onthouding is voor mij de beste oplossing denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar Edward, weet broeder. Uw familie is een zaak waar je dikwijls voor moet vechten. Het vergt soms veel om alles bij elkaar te houden en in goede banen te leiden waardoor je dan op een zwak punt uitkomt.

Het zijn situaties die kruisen met keuzes. Kies daarom altijd voor je familie en vecht man, vechten vechten en nog eens vechten. Zij zijn alles wat telt, kom daar aub niet te laat achter. Stand up and fight!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Etty @Extranaut Dank voor jullie bericht! Etty, dat is 'm exact. Het was bij mij dit weekend ook fout gegaan, terwijl zondag het feestje van mijn zoon was. Gelukkig had ik geen kater meer, maar het had zo ontzettend fout kunnen gaan. En gewoon nergens meer rekening mee houden op dat moment. Zo extreem egocentrisch en respectloos naar andere. En ja, dan de schaamte, het overdenken van daden terwijl er zwarte gaten zijn. Het was tijdens een feestje van mijn werkgever. Ik ging met lood in mijn schoenen naar werk maandag. Gelukkig viel het nu mee, maar het is wel eens erger afgelopen in het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja etty het wetende dat je na zo'n avond waarin je niet aan morgen denkt een verschrikkelijke dag tegemoet gaat...

Een dag in bed met hoofdpijn, niet meer kunnen slapen boos op jezelf, en bij mij ook vooral angsten. We moeten dat toch zo onderhand niet meer willen. Sterkte voor allen die hier nog mee worstelen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...