Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 16-11--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Goed en veel geslapen hoe is het jullie vergaan?

Ik wil elke keer van alles doen maar het komt er steeds niet van hebben jullie dat ook?  Dan vind ik dingen doen weer helemaal geweldig en dan krijg ik er z’n afkeer na, mood swings om zo maar te noemen. 

En met dat werken pff ik denk er elke dag aan en krijg het af en toe langs meer neer gelegd, ik heb ook geen auto meer dus heb ook al sws geen vervoer. 5 dec heb ik een afspraak bij de psychiater staan ik weet niet hoe hoog zijn advies staat tegen over werk anders laat ik hem mooi naar het werk bellen, hij is tenslotte wel de hoofdbehandelaar. 

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig he Tim....loslaten van dingen. Heel herkenbaar ik ben ieder wakker moment bezig met van alles, ik probeer het te laten passeren omdat je de toekomst en het verleden niet kunt controleren. Maar het is echt moeilijk. Zat net even op benzobuddies te kijken...succesverhalen naar ook die jagen mij angst aan. Eenzaam proces en hier zijn ook weinig mensen vind ik echt actief waar je je een beetje aan kunt optrekken. De meesten zijn er al doorheen of in recovery....lastig, lastig. Niet mijn beste dag, ik enorm bang voor morgen (heb de medicatie ook nog niet opgehaald) :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

De succes verhalen die je leest daar kan je ook wat van opsteken omdat het een lang proces is.

Het blijft gewoon altijd K.. in de ontwenning zitten, ik ben dan ookal door het ergste heen gegaan door een CT en te snelle afbouw en dat overkomt me nu niet meer omdat ik geleidelijk aan afbouw. 

Geloof me Sannie ik heb al veel benzo gehad oa Xanax, Temazepam, Oxazepam, midazolam, Lorazepam, Valium, Clonazepam. Niet voor chronisch gebruik maar ik kreeg deze voor ingeval van nood. 

Tijdens de ontwenning ben ik ook nog is op Seroquel (AP) en een (AD) Citalopram gezet de hele cocktail bij elkaar en ook tijdens de afbouw verhogingen en verlagingen gehad. 

Jou gaat die overstap zeker lukken:)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Tim.....ik zit niet in een goed moment vandaag, maar ik waardeer zo onwijs iedereen zijn hulp en steun.

Ik kom net bij de apotheker vandaan en wat blijkt: er zijn helemaal geen standaard 1 Mg tabletten van Dia....dus nu heb ik ze voor 12 dagen van alleen 2 Mg en moet ik er 1 breken. Dan ben ik echt meteen alweer alle vertrouwen kwijt, men weet niet eens de standaard doseringen die te verkrijgen zijn.

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Sannie:

Dank je wel Tim.....ik zit niet in een goed moment vandaag, maar ik waardeer zo onwijs iedereen zijn hulp en steun.

Ik kom net bij de apotheker vandaan en wat blijkt: er zijn helemaal geen standaard 1 Mg tabletten van Dia....dus nu heb ik ze voor 12 dagen van alleen 2 Mg en moet ik er 1 breken. Dan ben ik echt meteen alweer alle vertrouwen kwijt, men weet niet eens de standaard doseringen die te verkrijgen zijn.

Nee Sannie, de laagste tablet is 2mg kleinere zijn er niet. Dit is juist ideaal omdat je ze makkelijk kan breken en taperen. Diazepam hebben ze alleen in 10mg 5mg en 2mg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sannie:

Dank je wel Tim.....ik zit niet in een goed moment vandaag, maar ik waardeer zo onwijs iedereen zijn hulp en steun.

Ik kom net bij de apotheker vandaan en wat blijkt: er zijn helemaal geen standaard 1 Mg tabletten van Dia....dus nu heb ik ze voor 12 dagen van alleen 2 Mg en moet ik er 1 breken. Dan ben ik echt meteen alweer alle vertrouwen kwijt, men weet niet eens de standaard doseringen die te verkrijgen zijn.

Ach @Sannie, dit is al het zoveelste brevet van onvermogen. Iedere arts moet toch weten dat er gene kleinere doseringen zijn in pilvorm dan 2 mg Diazepam. 

Ik heb hetzelfde meegemaakt met de Lorazepam. Mijn arts wist zeker dat er pillen waren van 0,5 mg. Nou, echt niet. De laagste dosering is 1 mg. Alleen van Clonazepam en Xanax zijn er pillen van 0,5 mg. Gelukkig zijn de tabletten Diazepam van 2 mg gemakkelijk te breken. 
Succes met de omzetting en afbouw Sannie! Ik heb sterk het gevoel dat het helemaal goed komt met je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 eerst maar door de omzetting heen morgen en kijken wat er gebeurt  :(

Lief dat je er zoveel vertrouwen in hebt...ik ben dit helemaal kwijt. Ik weet dat dit door de ontwenning en daardoor die belachelijke angst komt en probeer vast te houden aan wat ik allemaal heb geleerd de afgelopen 3 maanden door het programma....maar lijkt net alsof ik dit glad kwijt ben. 

Ik moet eigenlijk dolblij zijn dat ik ben overgezet, dat ik deze kans heb gekregen....maar angst voor het onbekende en voor wat is geweest. Ik blijf het mijzelf zeggen: angst is een slechte raadgever.

Ik ken jullie niet, maar ik ben zo onder de indruk hoe jullie het al gefixt (of bijna)  hebben, echt niet normaal goed!

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Sannie, het gaat jou ook lukken. Tijd en geduld, dat is wat je nodig hebt. 

En ja, de angst helpt allerminst, maar is o zo logisch in dit stadium. Ik heb zelf niet met Diazepam afgebouwd, maar uit de vele verhalen die ik van afbouwers heb gelezen merk ik op dat het met Diazepam toch echt minder heftig is. De ergste verschijnselen en symptomen worden doorgaans gemeld bij afbouw van Clonazepam, Xanax en Lorazepam. Niet dat het met Diazepam gemakkelijk wordt, maar het is wat milder dan bij de meer potente benzo's. En best kans dat de omzetting ook relatief meevalt.

Blijf hier maar melden hoe het gaat, al doe je het 3 keer per dag. Maakt niet uit, we slepen je er wel door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Cyclad58:

Nou Sannie, het gaat jou ook lukken. Tijd en geduld, dat is wat je nodig hebt. 

En ja, de angst helpt allerminst, maar is o zo logisch in dit stadium. Ik heb zelf niet met Diazepam afgebouwd, maar uit de vele verhalen die ik van afbouwers heb gelezen merk ik op dat het met Diazepam toch echt minder heftig is. De ergste verschijnselen en symptomen worden doorgaans gemeld bij afbouw van Clonazepam, Xanax en Lorazepam. Niet dat het met Diazepam gemakkelijk wordt, maar het is wat milder dan bij de meer potente benzo's. En best kans dat de omzetting ook relatief meevalt.

Blijf hier maar melden hoe het gaat, al doe je het 3 keer per dag. Maakt niet uit, we slepen je er wel door. 

Nu heb je mij aan het huilen gemaakt, dank je wel voor je lieve woorden Ad :lips: jullie zijn stuk voor stuk kanjers 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

Die omzetting gaat je lukken en dat geeft meer minder klachten dan dat je gaat afbouwen. 

Het enigste verschil is met de omzetting is dat Diazepam al je recptoren even veel afvlakt.

Je kan dat vergelijken met een equalizer van een radio waar je de hoge tonen, bass en treble afsteld. Diazepam laat ze allemaal op de zelfde frequentie werken, oxazepam die doet dat ook alleen die laat er eentje toch wat op een hoger volume werken of lager. Zodat je bijv iets minder spierspanningen hebt of wat meer slaperig wordt ect. 

 

Ben je er al over uit of je het 2x perdag wil gaan in nemen of 1x?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Sannie:

Nu heb je mij aan het huilen gemaakt, dank je wel voor je lieve woorden Ad :lips: jullie zijn stuk voor stuk kanjers 

Het is niet mijn ambitie om dames aan het huilen te maken, maar zolang het geen tranen van verdriet zijn heb ik er geen moeite mee ::rose:
Je bent zelf natuurlijk ook een kanjer, Sannie. 
Ongeveer driekwart van de benzogebruikers durft of wil niet afbouwen, jij wel. Dan toon je lef! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

@Sannie

Die omzetting gaat je lukken en dat geeft meer minder klachten dan dat je gaat afbouwen. 

Het enigste verschil is met de omzetting is dat Diazepam al je recptoren even veel afvlakt.

Je kan dat vergelijken met een equalizer van een radio waar je de hoge tonen, bass en treble afsteld. Diazepam laat ze allemaal op de zelfde frequentie werken, oxazepam die doet dat ook alleen die laat er eentje toch wat op een hoger volume werken of lager. Zodat je bijv iets minder spierspanningen hebt of wat meer slaperig wordt ect. 

 

Ben je er al over uit of je het 2x perdag wil gaan in nemen of 1x?

Psychiater zei 1x alleen sochtends. Ik  ga het gewoon proberen en als het niet bevalt omdat ik bijvoorbeeld nog slechter ga slapen, dan trek ik aan de bel. Hij belt mij in ieder geval donderdag om te evalueren hoe het gaat. Ik heb het wel voorgesteld hoor, maar hij vond het niet nodig....

Ergens ben ik wel blij dat ik van die drie inname momenten vd oxa straks af ben pfffff. Nu ging ik pas na half elf slapen omdat ik anders nog vroeger wakker werd....ik hoop dat dit even iets beter wordt vóór de verdere afbouw.

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen hoe is t met jullie ?

met mij gaat het wel ik kom alleen niet meer zo vaak op de forum. Ik heb het ontZettend druk met de kinderen en herstel periode. Nog steeds bezig met afbouwen van diazepam. De quetapine slik ik nog steeds maar ook dat is veel minder geworden. Daarnaast heb ik natuurlijk mijn AD. Ik voel me wel veel beter dan van de zomer. De opname heeft me goed gedaan.

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Hypertjeee:

Hallo beste mensen hoe is t met jullie ?

met mij gaat het wel ik kom alleen niet meer zo vaak op de forum. Ik heb het ontZettend druk met de kinderen en herstel periode. Nog steeds bezig met afbouwen van diazepam. De quetapine slik ik nog steeds maar ook dat is veel minder geworden. Daarnaast heb ik natuurlijk mijn AD. Ik voel me wel veel beter dan van de zomer. De opname heeft me goed gedaan.

liefs hypertjeee 

Heey Hypertjeeee,

Goed om van je te horen en dat het wat beter met je gaat :) 

Op hoeveel sta je nu met afbouwen eenzo?

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Hypertjeee:

Hallo beste mensen hoe is t met jullie ?

met mij gaat het wel ik kom alleen niet meer zo vaak op de forum. Ik heb het ontZettend druk met de kinderen en herstel periode. Nog steeds bezig met afbouwen van diazepam. De quetapine slik ik nog steeds maar ook dat is veel minder geworden. Daarnaast heb ik natuurlijk mijn AD. Ik voel me wel veel beter dan van de zomer. De opname heeft me goed gedaan.

liefs hypertjeee 

Goed om te lezen, @Hypertjeee

Succes met afbouwen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Deligaf1:

Heey Hypertjeeee,

Goed om van je te horen en dat het wat beter met je gaat :) 

Op hoeveel sta je nu met afbouwen eenzo?

succes!

hoi tim,

ik sta nu op 1,5 mg dia begon met 6 dus vrij snel afgebouwd. De quetapine is 25 geworden. zag dat jij al op 1 staat nu , petje af! 

@Sannie hoi dankjewel komt ook goed met jou !

@Cyclad58 Hey lieve Ad, dankjewel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Hypertjeee:

hoi tim,

ik sta nu op 1,5 mg dia begon met 6 dus vrij snel afgebouwd. De quetapine is 25 geworden. zag dat jij al op 1 staat nu , petje af! 

@Sannie hoi dankjewel komt ook goed met jou !

@Cyclad58 Hey lieve Ad, dankjewel 

Netje Hypertje!

Ik sta bijna op 1 volgende week ergens een keer. 

Hoe verging dat bij jou die seroquel afbouwen? Jij had toch ook lang werkende?

komt helemaal goed!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Deligaf1:

Netje Hypertje!

Ik sta bijna op 1 volgende week ergens een keer. 

Hoe verging dat bij jou die seroquel afbouwen? Jij had toch ook lang werkende?

komt helemaal goed!

Succes!

Nee ik heb geen lang werkende gekregen uiteindelijk . En afbouw is wel ok gegaan niet te veel van gemerkt , een beetje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...