Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 2-11--2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Hoe hebben we geslapen kanjers? Hier prima. Gaan jullie vandaag nog iets doen waardoor je pos. energie krijgt?

Ik ga dadelijk weer werken, nou ja werken, schilderen. Ben weer begonnen maar nu met acryl, heeeeeel anders dan olieverf. Maar we kijken wel. Heb er zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Bolletje en de rest! 

Wat creatief, lijkt mij heerlijk, ik ben echt a-creatief :blush:!

Ik heb half uurtje extra gekregen vandaag, half 6 wakker. Ik ben thuis aan het werken vandaag voor paar uurtjes en daarna zhuis controle (niet voor mijzelf). De rest vrij genomen, vanmiddag maar weer even stuk wandelen.

Hebben sommige van jullie dit ook, zodra ik uit mijn bed stap meteen nerveus en slap gevoel. Nouja zal ook met te weinig  eten te maken hebben denk icm de werking van de laatste Oxa van gisteravond allang is uitgewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk Sannie dat de meesten van ons dat wel kennen. Kan te maken hebben met het afbouwen maar ook met de situatie, de onzekerheid van het afbouwen enz. Ja eten en drinken is nu erg belangrijk meis dus doe dat goed, je lichaam is nu keihard aan het werk en heeft veel brandstof nodig. Misschien dat je je daarom zo slap voelt. Ga jezelf vandaag maar eens lekker verwennen.;)

Ben weg kanjers van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey,

Ik kon vannacht niet goed inslaap komen en voelde me wat beroerd, voor de rest wel goed geslapen.

Gisteren bij de GGZ Arts geweest ik mag door gaan met afbouwen 1mg per maand en nog 1,8mg afbouwen dus 0,25mg per week. Gelukkig heb ik nu geen werk druk/stress meer ect dat scheeld al een hoop :) 

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed @Deligaf1 dat je uiteindelijk toch goed geslapen hebt! Ik wou dat ik al zover was als jij en sommigen anderen hier, ik moet zelfs eerst nog het “gevecht” aan met de HA om over te stappen naar de Dia voordat ik echt start met afbouwen. Maar ik ga het doen en het gaat mij lukken. Op het moment zijn mijn ochtenden echt ruk en pas in de middag klaart het korte momenten wat op. Ik geniet wel van die korte momentjes, weet je ook weer waar we het voor doen! 

Wat ben jij al dichtbij!! Geen werkdruk/stress omdat je even zonder baan zit of omdat het rustig is momenteel? Hoef je uiteraard niet te beantwoorden he!! 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Sannie:

Klinkt goed @Deligaf1 dat je uiteindelijk toch goed geslapen hebt! Ik wou dat ik al zover was als jij en sommigen anderen hier, ik moet zelfs eerst nog het “gevecht” aan met de HA om over te stappen naar de Dia voordat ik echt start met afbouwen. Maar ik ga het doen en het gaat mij lukken. Op het moment zijn mijn ochtenden echt ruk en pas in de middag klaart het korte momenten wat op. Ik geniet wel van die korte momentjes, weet je ook weer waar we het voor doen! 

Wat ben jij al dichtbij!! Geen werkdruk/stress omdat je even zonder baan zit of omdat het rustig is momenteel? Hoef je uiteraard niet te beantwoorden he!! 

Dat klopt huisartsen kunnen daar zeer moeilijk over doen, misschien is het een optie om dat ook te bespreken met je apotheker die hebben wel iets meer kennis in huis qua medicatie dan huisartsen die zijn alleen maar bevoegd om een pilletje uit te schrijven.

Ik heb van 10mg tot 2,4mg vol gehouden om te blijven werken parttime, het werd me allemaal te veel er werdt zo aan me getrokken van alle kante dat het bijna niet meer mogelijk was om af te bouwen. Nu wordt er een wederezijdse overeenkomst getekend voor mijn ontslag.

En kan ik zo werken aan mijn gezondheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Deligaf1:

Dat klopt huisartsen kunnen daar zeer moeilijk over doen, misschien is het een optie om dat ook te bespreken met je apotheker die hebben wel iets meer kennis in huis qua medicatie dan huisartsen die zijn alleen maar bevoegd om een pilletje uit te schrijven.

Ik heb van 10mg tot 2,4mg vol gehouden om te blijven werken parttime, het werd me allemaal te veel er werdt zo aan me getrokken van alle kante dat het bijna niet meer mogelijk was om af te bouwen. Nu wordt er een wederezijdse overeenkomst getekend voor mijn ontslag.

En kan ik zo werken aan mijn gezondheid.

Buiten dat de HA moeilijk doet vind ik het ook doodeng hoor, maar aangezien ik van iedereen hoor en lees dat het echt beter is, het is mijn lijf dus laat het mij gewoon proberen! Heel fijn dat je je nu echt even  alleen op jezelf kunt focussen, heel goed!

Het is ook super moeilijk ben ik met jou eens. Ik werk FT en gelukkig heb ik al veel vanuit huis gewerkt en werk ik nu weer opbouwend (na mijn terugval in juli) half op de zaak/half thuis maar wel weer 40 uur in totaal, maar het is rete lastig en met een in gang zijnde reorganisatie niet heel relaxed zeg maar. Mij brengt het ook afleiding, maar ik heb ook kind thuis en een hypotheek zelf te betalen (alleenstaande mams) dus ik hou het zo lang mogelijk vol....dan is het idd ook des te frustrerend dat er zo weinig hulp/ondersteuning/begrip is vanuit alle sectoren, Maarja! We geven niet op!

Thanks voor de tip, ik ga dit idd eens doen bij mijn eigen apotheek :)

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Buiten dat de HA moeilijk doet vind ik het ook doodeng hoor, maar aangezien ik van iedereen hoor en lees dat het echt beter is, het is mijn lijf dus laat het mij gewoon proberen! Heel fijn dat je je nu echt even  alleen op jezelf kunt focussen, heel goed!

Het is ook super moeilijk ben ik met jou eens. Ik werk FT en gelukkig heb ik al veel vanuit huis gewerkt en werk ik nu weer opbouwend (na mijn terugval in juli) half op de zaak/half thuis maar wel weer 40 uur in totaal, maar het is rete lastig en met een in gang zijnde reorganisatie niet heel relaxed zeg maar. Mij brengt het ook afleiding, maar ik heb ook kind thuis en een hypotheek zelf te betalen (alleenstaande mams) dus ik hou het zo lang mogelijk vol....dan is het idd ook des te frustrerend dat er zo weinig hulp/ondersteuning/begrip is vanuit alle sectoren, Maarja! We geven niet op!

Thanks voor de tip, ik ga dit idd eens doen bij mijn eigen apotheek :)

Ik heb dan wel met een behoorlijk tempo afgebouwd met werken erbij heb ongeveer wel 3 maanden thuis gezeten. Het was tot op zekere hoogte wel mogelijk om te werken en nu denk ik ook nog wel maar dat is echt zwaar, en ik zou dan als ik nog werkte nog langzamer af moeten bouwen. Ik zag dat niet zitten als de afhankelijkheid met bijvoorbeeld 4 maanden extra verlengd moest worden om mijn baan te behouden. Het laaste stukje is echt het zwaarste er gaat meer procentueel van af hoe lager dat je komt en wat je er van afhaald. 

Diazepam en microtaperen is echt een uitkomst dan. 

Slik je naast benzo’s ook nog andere psychofarmica?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Deligaf1:

Ik heb dan wel met een behoorlijk tempo afgebouwd met werken erbij heb ongeveer wel 3 maanden thuis gezeten. Het was tot op zekere hoogte wel mogelijk om te werken en nu denk ik ook nog wel maar dat is echt zwaar, en ik zou dan als ik nog werkte nog langzamer af moeten bouwen. Ik zag dat niet zitten als de afhankelijkheid met bijvoorbeeld 4 maanden extra verlengd moest worden om mijn baan te behouden. Het laaste stukje is echt het zwaarste er gaat meer procentueel van af hoe lager dat je komt en wat je er van afhaald. 

Diazepam en microtaperen is echt een uitkomst dan. 

Slik je naast benzo’s ook nog andere psychofarmica?

Nee ik slik echt alleen maar Oxazepam. In het begin wilde de vervangende huisarts mij aan een lichte AD zetten zodat ik kon stoppen met Oxa en blijven autorijden/werken. Maar dat wilde ik niet. Ik ben en was niet depressief...ja zo ga je je wel steeds meer voelen, maar dat komt door die etterige symptomen. Ik heb denk ik drie maanden volledig thuis gezeten, maar werkte wel thuis.

Wat ben jij nu aan het afbouwen? Knap dat je het tempo zo snel hebt gedaan. Ik werd op die laatste afbouw naar 1x 2,5 & 1x 5mg steeds slechter. Maar nu ik op 3x 5 zit gaat het ook ruk. Ik heb alleen 1x mogen proeven aan hoe ernstig het kan worden en daardoor echt bang gewoon, irritant! Maar er is maar 1 manier om beter te worden en dat is die rommel eruit sluipen. Hoorde idd ook dat het venijn vooral in de staart zit... al heb ik het nu ook en voortdurend....

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van wat? Ook Diazepam? 

Rotzooi is het....echt nooit meer. Ik heb nog nooit last van suïcidale gedachten gehad, sterker nog ik hang aan het leven, maar toen ik zo diep ging had ik ze zelfs en daar werd ik dan weer bang van.  Echt snel heb jij afgebouwd hoor :blush:

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit deze zware dag af.....viel niet mee vandaag. Kleine overwinning paniekaanval voor vertrek naar een Zhuis overwonnen. In de kliniek zijn en wachten overwonnen, vwb de basis van de problematiek was heb ik veel stappen gemaakt, maar overall gezien was het erg afzien vandaag, lijkt bijna op 80% wave.

Weltrusten allemaal :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch is dit de juiste manier Sannie om je angsten te overwinnen chapeau wijfie heel knap gedaan. Dat verdiend een mooie bos bloemen. Even wachten ff boodschappen doen...……………………………………. zoooo alsjeblieft   Bloemen Plaatjes

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Toch is dit de juiste manier Sannie om je angsten te overwinnen chapeau wijfie heel knap gedaan. Dat verdiend een mooie bos bloemen. Even wachten ff boodschappen doen...……………………………………. zoooo alsjeblieft   Bloemen Plaatjes

Superlief....goed gekozen ook:heart::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...