Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 27-10--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie  morgen vriendjes en vriendinnetjes:lips:

Wat fijn KNM. dat je goed slaapt. Je zal je ook nu veel fitter voelen. Hoe is het met manlief? Gaat het daar ook weer wat beter mee?

Hya is de pijn nu wat minder?

Welkom Loraa ik hoop dat je je hier prettig gaat voelen. Probeer goed te eten en te drinken, en veel rust te nemen al is het maar 10 min. ontspannen. Iedere keer als je wat tijd over hebt.

Zo ik heb ook weer goed geslapen maar voel toch dat ik overdag rusten wat serieuzer moet aanpakken. Dus doen we dat vanaf vandaag weer.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor je reactie Bolletje. Fijn dat je weer goed slaapt! Daar kijk ik ook naar uit :) 

Ook Enna @204yha, heel erg bedankt voor je reactie in de huiskamer van gisteren. Doet me goed dat je schrijft dat de positieve gevoelens hoe dan ook terugkomen en je dingen herkent (al gun ik je het echt niet). Zelf ben ik altijd een positief ingesteld en vrolijk persoon geweest, maar zoals jullie vast begrijpen is het nu heel moeilijk om daar aan vast te houden. En het feit dat ik al zo lang geen gelukgevoelens heb kunnen ervaren beangstigd me enorm. Dat vind ik nog enger dan die vaagheid (door denk ik de ontwenning) zoals duizeligheid, slappe spieren, licht in het hoofd, noem maar op. 

Maandag heb ik weer een afspraak met de psychiater, maar omdat hij mij vorige week weer 90 pillen lorazepam heeft voorgeschreven, alsof het niks is, verlies ik in hem ook wat vertrouwen. Hij zal wel zeggen, eerst stabiliseren en de pillen blijven slikken, maar zelf ben ik bang dat de lorazepam onderdeel is van mijn probleem en wil ik er dus vanaf. Zelf maar goed nadenken wat ik wil, diazepam en/of taperingsstrips afbouwen. Ik twijfel alleen omdat de diazepam ook weer een vervelende overstap is en het misschien allemaal nog langer gaat duren..... 

Lieve groetjes en een fijne dag you all! 

xx

 

 

bewerkt door Loraa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Loraa, wees niet bang, de positieve en geluk gevoelens gaan echt terug komen! Ik kan niet ontkennen dat het erg zwaar is om van de benzo's af te komen maar het is zeker mogelijk en je zult je echt weer vrolijk en gelukkig gaan voelen. Ik heb zelf ruim 1,5 jaar dagelijks benzo's geslikt en was veranderd in een zombie, leefde in een roes. Ik ben er nu 5 weken van af en voel me weer zoveel beter! Mijn angst en depressie zijn verdwenen, ik weet nu zeker dat dit voor het grootste gedeelte werd veroorzaakt door de benzo's (en het lange traject van afbouwen). Ik zou de overstap naar diazepam zeker overwegen, als het goed uitpakt kan het aanzienlijk schelen in de ontwenningsklachten. Heel veel succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Loraa

Ik kwam af van temazepam en oxazepam en dit is omgezet in 15 mg diazepam. Mijn afbouw is vrij bijzonder verlopen; de eerste 8 mg heb ik in 4 maanden afgebouwd en de laatste 7 mg in 1 week (!), toen was ik opgenomen in een kliniek. Ik lees in de huiskamer van gister dat ze jou adviseren om de lora weer op te hogen. Dat zou ik, als het even kan, zeker niet doen als ik jou was! Het schommelen qua dosering geeft naar mijn idee nóg meer klachten. Of je nou 3 mg of 1,5 mg slikt, het zorgt er allebei voor dat je je slecht voelt. Op de korte termijn voel je je wellicht even beter met een weer hogere dosering maar op de lange termijn werkt het alleen maar tegen je. Als het nog draaglijk voor je is zou ik het bij deze dosering houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

@Lora Welkom op het forum!

Ik had je bericht van gisteren gelezen, het verhaal komt me bekend voor en ben zo zelf ook zo aan de benzo’s gegaan door angst klachten ik ben ook zelf relatief gezien ook nog niet zo oud 26 jaar. Ik zag al dat meerdere mensen hadden geadviseerd om het misschien om te zetten naar Diazepam dit heb ik ook in 1x gedaan en ben ook zeer blij dat ik dat gedaan heb ( Artsen kunnen daar ook zeer moeilijk over doen om op een andere benzo gezet te worden ) 

Ik zag dat je ook op een AD gezet bent. Ik ben daar tijdens de afbouw mee gestart het heeft me echt tot opheden goed geholpen, (snel) Afbouwen kan je heel depressief maken en dan heb je goede steun aan de AD. 

Succes! 

Gr Tim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allemaal!

Heel erg bedankt voor jullie lieve, hoopgevende en adviserende reacties. Doet me echt goed.

Na jullie reacties te hebben gelezen denk ik dat ik dan ga proberen om de overstap te maken naar diazepam. Ik lees in de Ashton Manuel dat 1 mg lorazepam gelijk staat aan 10 mg diazepam. Maar alle Nederlandse omrekentabellen geven aan dat dat gelijk staat aan 5 mg diazepam. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik gebruik dus 1,5 mg lorazepam in totaal, zou ik dan over moeten gaan naar 7,5 mg diazepam of 15 mg? En kan ik in 1 keer overstappen? 

liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lora

De overstap daar reageren mensen verschillend op, ik ben wel in 1x overgestapt van clonazepam naar diazepam zonder moeite, andere die er ziek van kunnen worden die moeten het langzaam omzetten. Bij mijn overzetting was 15mg ook veelste hoog vond ik en ben meteen naar de 12 gegaan en dat ging goed. 

Dan heb je ook nog de optie om 1x per dag in te nemen of 2x per dag. Dat is net wat wenselijk voor jou is. Het voordeel van 2x per dag vind ik stel dat je best veel last hebt van de ontwenning dan weet je nog dat er een volgende dosis klaar ligt. Wat je dan als eerste af zou kunnen bouwen de ochtend of de avond dosis is net aan de hand van je klachten..

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...