Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 13-10-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

@bolletje Goedemorgen lieverd! Ja wel veel last gehad, helemaal toen de pijnstillers waren uitgewerkt. Maar ook tussendoor wel wat geslapen gelukkig. Ik kan er helemaal niet op staan. En het is flink dik. Ik vrees het ergste, helemaal omdat ik dit 5 jaar geleden ook heb gehad met mijn andere enkel. Mijn vriend gaat zo krukken halen zodat ik iets mobieler ben.

Wat gaat iedereen ondernemen met dit mooie weer? Ik ga naar mijn neefjes verjaardag. Hij is gisteren 13 geworden. 

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Kun je hem wel bewegen, en ben je naar de h.a. geweest Jesh? Probeer hem hoger te leggen dan je lichaam als je gaat zitten, en ijsklontjes gebruiken.

Ja allemaal gedaan. Bewegen gaat moeilijk, erop lopen niet, ik heb dit eerder gehad, dus wacht even af met HA. Ik denk niet dat het gebroken is. Flink gescheurd, dat wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag,

Het gaat helaas niet goed met me, ik sta vanaf 28 September op 2 mg, en krijg steeds last van paniek en woede aanvallen ook spannen spieren zich onwillekeurig aan als ik bijvoorbeeld in de winkel ben of in de auto zit. Mijn gedachtens nemen een loopje met me dat is ook zo angstaanjagend. 

Ik ben naar het GGZ geweest nu hebben ze de seroquel verdubbelt pff 200mg extended release wat een ellende maar beter dan dat ik weer benzo’s bij moet pakken.

Ik wilde eigelijk opgenomen worden ze zeide dat ik dan tussen hele ernstige psychiatertrische mensen kom te zitten die dwangmatig worden opgenomen en dat was ook geen goed idee. Dat komt omdat in heel de regio hier de PAAZ afdelingen niet meer bestaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, mag ik hier mee praten. Van een aantal heb ik al eens een reactie mogen ontvangen (waarvoor dank) maar ik snap helemaal niets van dit forum Hihi. Ik kan niet zo goed terugvinden of deze huiskamer is voor afbouwen van benzo’s...anders sturen jullie mij maar weer weg hoor! 

Kort voorstellen: vrouw, 44 jaar, 2 zoons (22&14), lieve vriend maar wonen niet samen. Nov’17 ineens paniekaanvallen en Oxazepam voorgeschreven, nu ik er vanaf wil en de benzo hel belandt. Ik ben te snel afgebouwd met alle gevolgen van dien. Sinds 5 wkn op 2,5mg sochtends en savonds 5 Mg en het is niet te doen. Constant dichtgeknepen keel, onrust en sinds donderdag weer hevige waves, afschuwelijk. Toch weer vanochtend naar 5 Mg gegaan. Ik hoop dat dit voor stabilisatie gaat zorgen en ik vanuit daar met tapering kan beginnen (ligt al 3 wkn bij huisarts ter beoordeling) om moedeloos van te worden. Iemand van jullie bekent met taperingstrip.nl?

groetjes, San

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie Je zit hier helemaal goed en welkom hier!

De tapering strips waar jij het over hebt die maken de meeste hier zelf op maat met een nagelvijl en micro weegschaal  die tot de 0,001 af weegt. Dat is in verhouding goedkoper omdat tapering strips niet vergoed worden door de zorgverkering.

Je hebt denk ik al van andere hier gehoord dat het misschien verstandig is om de Oxa om te laten zetten naar diazepam dit heeft de maken met de halfwaarde tijd. Oxazepam werkt iets van 8 tot 15 uur tot dat de halfwaardetijd is bereikt zonder actieve metaboliet. Dus het gaat best snel uit je bloed en hierdoor krijg je veel pieken en dalen.

Diazepam daarin tegen heeft na 6 uur zijn halfwaarde tijd bereikt. Maar wordt in de lever omgezet naar Desmethyldiazepam en dat heeft een halfwaarde tijd die kan oplopen tot 200uur. Als voordeel geeft dit minder heftige klachten omdat het langzaam uit je bloed gaat.

Dit zou je dan 1x per dag in kunnen nemen maar 2x is ook mogelijk. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Deligaf1:

Dag,

Het gaat helaas niet goed met me, ik sta vanaf 28 September op 2 mg, en krijg steeds last van paniek en woede aanvallen ook spannen spieren zich onwillekeurig aan als ik bijvoorbeeld in de winkel ben of in de auto zit. Mijn gedachtens nemen een loopje met me dat is ook zo angstaanjagend. 

Ik ben naar het GGZ geweest nu hebben ze de seroquel verdubbelt pff 200mg extended release wat een ellende maar beter dan dat ik weer benzo’s bij moet pakken.

Ik wilde eigelijk opgenomen worden ze zeide dat ik dan tussen hele ernstige psychiatertrische mensen kom te zitten die dwangmatig worden opgenomen en dat was ook geen goed idee. Dat komt omdat in heel de regio hier de PAAZ afdelingen niet meer bestaan. 

Dat is niet fijn, Tim.

Inderdaad nemen de gedachten een loopje met je, dat is een bekend verschijnsel. Helpt de ophoging van de Seroquel je? Sterkte , kerel.

Ik ben de Seroquel nu aan het afbouwen. eigenlijk lachwekkend bij een dosering van slechts 12,5 mg, maar ik heb leergeld betaald. Heb een week op 9,38 gezeten en dat ging zonder problemen. Gisteren naar een halve tablet (6,25 mg) gegaan. Ik hoop volgende week naar 3,13 mg te gaan en de week daarna naar 0. Dan heb ik alleen nog de paroxetine.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 Dank je wel!

Ik weet inderdaad dat mensen het zo doen, maar heb op taperingstrip.nl de regenboog apotheek gevonden die het op maat maken per strip van 28 dgn. Kost wel even wat, maar heb nu zo de bibbers van het zelf snijden gekregen....dat ik het liever zo laat doen...als mijn huisarts eens mee gaat werken:angry:.

Ik heb nu de ochtendinname van 2,5 teruggebracht naar 5 Mg omdat het niet meer te doen is. Las ook ergens dat dit niet heel slim is, maar ik weet ook niet meer wat goed/slecht is en ik word er ook onrustig van en probeer niet teveel te lezen. Ik functioneerde ok tot 2x 5 Mg per dag en hoop dit even terug te vinden en dan hopelijk de omzetting naar Diazepam en nieuwe poging middels tapering...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Cyclad58:

Dat is niet fijn, Tim.

Inderdaad nemen de gedachten een loopje met je, dat is een bekend verschijnsel. Helpt de ophoging van de Seroquel je? Sterkte , kerel.

Ik ben de Seroquel nu aan het afbouwen. eigenlijk lachwekkend bij een dosering van slechts 12,5 mg, maar ik heb leergeld betaald. Heb een week op 9,38 gezeten en dat ging zonder problemen. Gisteren naar een halve tablet (6,25 mg) gegaan. Ik hoop volgende week naar 3,13 mg te gaan en de week daarna naar 0. Dan heb ik alleen nog de paroxetine.....

Dankje Ad,

200mg vindt ik veel echt veel. Ik heb ook in de modder lopen roeren met mijn trauma dat heeft ook alles verergerd dus het is nu allemaal troebel, ik hoop dat die troebel weer weer naar de bodem zakt en daar zolang blijft zitten tot dat ik er aan toe ben.

Ben soms wat rustiger en dan ook weer niet, het is moeilijk om vast te stellen na 1 dag dat ik de verhoging heb gehad of het voldoende effect heeft.

Toen ik bij de crisis dienst was zei ik al meteen Geen benzo of diazepam omhoog!

Komende week even bespreken van hoe nu verder, die crisis psychiater zei al jij slikt veelste veel medicatie en nu durf ik al helemaal geen auto meer te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Sannie:

@Deligaf1 Dank je wel!

Ik weet inderdaad dat mensen het zo doen, maar heb op taperingstrip.nl de regenboog apotheek gevonden die het op maat maken per strip van 28 dgn. Kost wel even wat, maar heb nu zo de bibbers van het zelf snijden gekregen....dat ik het liever zo laat doen...als mijn huisarts eens mee gaat werken:angry:.

Ik heb nu de ochtendinname van 2,5 teruggebracht naar 5 Mg omdat het niet meer te doen is. Las ook ergens dat dit niet heel slim is, maar ik weet ook niet meer wat goed/slecht is en ik word er ook onrustig van en probeer niet teveel te lezen. Ik functioneerde ok tot 2x 5 Mg per dag en hoop dit even terug te vinden en dan hopelijk de omzetting naar Diazepam en nieuwe poging middels tapering...

Tapering strips voor 28 dagen voor 2x5mg=10mg/28= 0,35mg per dag eraf. Dat lijkt me veelste snel

Huisartsen en benzo’s staan vaak haaks op elkaar met afbouwen. Het zou gewoon een standaard richtlijn moeten worden Afbouwen van benzo’s is omzetten naar Diazepam. Dat maakt het al iets makkelijker. 

Ik heb ook 2x een stap terug moeten doen tja of het slim is of niet als we een andere keuze hadden gehad dan hadden we dat wel gedaan. 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 ik bedoelde eigenlijk. ze maken de strips per 28 dagen en de patiënt beslist zelf de snelheid. Dit kan in 1,3,6 maanden etc. Ze hebben ook stabilisatie strips....mochten de symptomen te heftig worden, onderbreek je de afbouw door enkele weken even te stoppen tot het weer gaat. Ik red het nooit in 28 dagen...:) en dit wil ik ook niet, niet na dit gedoe.

Ze maken het voor 12 verschillende soorten AD & benzo’s en ze zijn welwillend het voor andere soortgelijke medicatie ook te maken als het kan. Huisarts moet echter het recept invullen (die overigens al panklaar op de website staan, hij hoeft niet eens te rekenen). Kosten plaatje is wrl rond de 80-90 euro per maand omdat idd de meeste zorgverzekeraars het niet vergoeden, goedkoper mensen aan allerlei zooi te laten jarenlang, dan ze helpen af te bouwen. Triest maar waar.

En je  hebt gelijk, slim of niet, we doen wat we kunnen! 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Sannie:

@Deligaf1 ik bedoelde eigenlijk. ze maken de strips per 28 dagen en de patiënt beslist zelf de snelheid. Dit kan in 1,3,6 maanden etc. Ze hebben ook stabilisatie strips....mochten de symptomen te heftig worden, onderbreek je de afbouw door enkele weken even te stoppen tot het weer gaat. Ik red het nooit in 28 dagen...:) en dit wil ik ook niet, niet na dit gedoe.

Ze maken het voor 12 verschillende soorten AD & benzo’s en ze zijn welwillend het voor andere soortgelijke medicatie ook te maken als het kan. Huisarts moet echter het recept invullen (die overigens al panklaar op de website staan, hij hoeft niet eens te rekenen). Kosten plaatje is wrl rond de 80-90 euro per maand omdat idd de meeste zorgverzekeraars het niet vergoeden, goedkoper mensen aan allerlei zooi te laten jarenlang, dan ze helpen af te bouwen. Triest maar waar.

En je  hebt gelijk, slim of niet, we doen wat we kunnen! 

Gelukkig heb jij iig wel het geluk dat jij deze mogelijkheid hebt om zo af te bouwen. 

Hoe gaat het nu eigelijk met de paniek aanvallen en of de onderliggende oorzaak waarvoor je benzo’s bent gaan slikken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de afgelopen jaren flink wat voor mijn kiezen gekregen in de relationele sfeer, moeilijke tijd met puberende zoon die ik een half jaar niet heb gesproken (nu alles weer goed gelukkig) torenhoge hypotheek (scheiding) en de zorg voor 2 jongens fulltime, fulltime werken en ik ben het type van niet zeuren, doorgaan, vooral geen hulp vragen en vooral doen alsof ik heel sterk ben. Vorig jaar november zat ik in de auto (was aan het verhuizen voor de 2e keer in 2 jaar)  en daar kreeg ik een enorme paniekaanval, wist niet wat mij gebeurde, en belandde op de eerste hulp en kreeg daar mijn eerste oxa. Achteraf had ik al een keer snachts een aanval en werd ik met bonsend hart wakker.

Dat weekend bleven de paniekaanvallen maar komen en op maandag smeekte ik zowat om iets bij de huisarts zodat het weer rustig werd (had ik dit maar nooit gedaan). Wel gewaarschuwd dat het verslavend werkt, maar je bent dan in zo’n paniek status dat je het ook niet goed kunt inschatten wat je vervolgens te wachten staat. Ik kreeg 3x 10 Mg per dag. 

In januari bij psychologe terecht gekomen.

Op eigen houtje afgebouwd tm juli naar 2x 5 Mg maar op vakantie ging het mis. Weer naar 3x 10 Mg want het was niet te harden. Toen ik thuis kwam ben ik zelf weer gaan afbouwen naar deze dosis. Ik ben met een programma begonnen van een Belgische lotgenoot: angstoverwinnen.com na de vakantie en wou dat ik deze eerder had gevonden, heeft mij al veel geleerd en vooral om de paniekaanvallen af te stoppen en dat lukt inmiddels ook, de ontwenning gooit alles omver nu althans...tegen deze symptomen doe je erg weinig.

Lang verhaal kort: streng voor mezelf, lat te hoog leggen, ik moet van alles en neem geemm rust en mijn emmer stroomde gewoon over.

Ellende om van de oxa af te komen gaat langer duren dan de oorspronkelijke klachten in de hand te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Deligaf1:

Gelukkig heb jij iig wel het geluk dat jij deze mogelijkheid hebt om zo af te bouwen. 

Hoe gaat het nu eigelijk met de paniek aanvallen en of de onderliggende oorzaak waarvoor je benzo’s bent gaan slikken?

Ik vind het schandalig dat er bij de huisartsen maar ook behandelaars in de psychiatrie zo weinig echte kennis is over de afbouw en dat men dus zelf moet vijlen of met vloeistoffen werken om af te kunnen bouwen en ondertussen nog redelijk menselijk te voelen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

Ik vind het schandalig dat er bij de huisartsen maar ook behandelaars in de psychiatrie zo weinig echte kennis is over de afbouw en dat men dus zelf moet vijlen of met vloeistoffen werken om af te kunnen bouwen en ondertussen nog redelijk menselijk te voelen

 

Daar is wel genoeg kennis over, alleen in de praktijk werkt het vaak anders ze zijn meer gespecialliseerd in medicatie opbouwen ipv afbouwen. Wij horen het van de andere kant ook niet dat mensen die wel van de benzo’s zijn af zijn gekomen via de manier hoe de behandelaren dat doen dusja.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 13-10-2018 om 12:04 zei Deligaf1:

Dag,

Het gaat helaas niet goed met me, ik sta vanaf 28 September op 2 mg, en krijg steeds last van paniek en woede aanvallen ook spannen spieren zich onwillekeurig aan als ik bijvoorbeeld in de winkel ben of in de auto zit. Mijn gedachtens nemen een loopje met me dat is ook zo angstaanjagend. 

Ik ben naar het GGZ geweest nu hebben ze de seroquel verdubbelt pff 200mg extended release wat een ellende maar beter dan dat ik weer benzo’s bij moet pakken.

Ik wilde eigelijk opgenomen worden ze zeide dat ik dan tussen hele ernstige psychiatertrische mensen kom te zitten die dwangmatig worden opgenomen en dat was ook geen goed idee. Dat komt omdat in heel de regio hier de PAAZ afdelingen niet meer bestaan. 

Hoi deli,

weet je dat zeiden ze ook in het begin tegen mij , je hoort daar niet thuis met de mensen daar etc. Maar ik zette het gewoon door.

er waren 3 plekken waar ze zouden kijken. En ik ben op zo een veilige leuke rustige plek terecht gekomen , daar ben ik dankbaar voor. 

Helemaal geen mensen met ernstige problemen, mensen zoals jij en ik . Depressief , ptss etc. Hele leuke groep gehad hele leuke mensen werken er. 

Liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...