Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 2-10--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Allemaal,

Wat fijn K.N.M. dat je rug en nek wat beter aan voelt, dan heb je 's avonds wat meer energie. Ik ben blij voor je.:lips:

Bernice wat heerlijk voor je dat je gisteren een ontspannen dag hebt gehad, en zelfs hebt gerust. Als het goed is, voel je je vandaag weer een beetje beter. Sinds ik iedere dag even rust, zak ik niet meer zo diep, ik houd veel meer energie over. Probeer dat rusten eens een weekje vol te houden, echt je zal zien dat het toch helpt.

Met mij gaat het toppie K.N.M. maar word al een week iedere nacht rond 3 uur wakker. Daarna gaat het slapen minder maar heb er geen last van alleen wat onrustig. Een winterdip is er niet en daar ben ik ontzettend blij mee, als ik m'n grenzen maar niet overschrijd. Door het rusten verwerk ik de prikkels die ik die ochtend heb opgelopen dus neem die niet mee naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Allemaal,

Wat fijn K.N.M. dat je rug en nek wat beter aan voelt, dan heb je 's avonds wat meer energie. Ik ben blij voor je.:lips:

Bernice wat heerlijk voor je dat je gisteren een ontspannen dag hebt gehad, en zelfs hebt gerust. Als het goed is, voel je je vandaag weer een beetje beter. Sinds ik iedere dag even rust, zak ik niet meer zo diep, ik houd veel meer energie over. Probeer dat rusten eens een weekje vol te houden, echt je zal zien dat het toch helpt.

Met mij gaat het toppie K.N.M. maar word al een week iedere nacht rond 3 uur wakker. Daarna gaat het slapen minder maar heb er geen last van alleen wat onrustig. Een winterdip is er niet en daar ben ik ontzettend blij mee, als ik m'n grenzen maar niet overschrijd. Door het rusten verwerk ik de prikkels die ik die ochtend heb opgelopen dus neem die niet mee naar bed.

Krijg je wel voldoende slaap, @bolletje?

Bij mij ging het echt ene paar weken heel erg goed, maar afgelopen nacht was weer bagger, nauwelijks anderhalf uur geslapen. Vandaag een totale off day vol angsten. 
Ergens gaat er in mijn brein iets toch niet helemaal goed vrees ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Eleo31:

Dan kan ik jou de hand schudden Cyclad.Ok heeeeel slecht geslapen en zo angstig , een heel naar hoofd , sterke band , krampachtige hoofdpijn. Pfffffffffff

Wij zijn ongeveer even lang Lorazepamvrij toch, @Eleo31

Ik 10 maanden ongeveer. Bizar dat dat nog zo opspeelt zo nu en dan. Zijn het bij jou ook maar enkele dagen dat het lukt, of komt het nog vaak voor? 
Misschien hebben wij de leeftijd tegen. Ik ben 60, jij toch ook zoiets? Dan lijkt het toch lastiger om te herstellen dan wanneer je jong bent. Ik zeg met nadruk "lijkt", want wetenschappelijke onderbouwing kan ik nergens vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

 

Bij mij ging het echt ene paar weken heel erg goed, maar afgelopen nacht was weer bagger, nauwelijks anderhalf uur geslapen. Vandaag een totale off day vol angsten. 
Ergens gaat er in mijn brein iets toch niet helemaal goed vrees ik. 

Heb je de Bach bloesemremedies al eens bestudeerd Cyclad58?

Er zijn 5 verschillende remedies voor  verschillende soorten van angst.

Ikzelf gebruik een bepaalde remedie voor de specifieke soort angst waar ik het meeste last van heb en heb hier veel baat bij.

Ik gebruik het echter alleen op de momenten waarop ik het echt nodig heb. Als ik volgens de voorschriften 4 maal daags een dosis uit een doseerflesje (dat 2 druppels van de basistinctuur bevat)  zou nemen zou het averechts werken en een energie toevoeren die ik niet harmonisch kan verwerken.

In feite werkt het voor mij het best als ik het combineer met een inname van lorazepam, die ik nog altijd gebruik, waarbij ik dan met tussenpozen van een half uur tot een uur, 2 doses neem.

Door dit te doen ben ik aanzienlijk stabieler dan ik zou zijn met lorazepam alleen.

Ik heb lorazepam leren kennen als een nogal onverdraagzaam middel, dat vaak niet goed harmonieert met andere remedies, maar met de Bach remedies heeft het niet zo'n grote problemen.

bewerkt door karel12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Cyclad  Ik ben al 11 mnden van de oxa af , dat brengt mij ook Zo in paniek , had echt niet gedacht Dat dit zo lang zou duren !!! Ik ben inderdaad 67 , masr volgens mij maakt dat niet echt uit als je nagaat dat Hypertje al na 5 wkn oxa gebruik zo,n nasleep heeft. Ieder lichaam bewandelt zijn eigen weg. hadden we maar een been gebroken dan wisten we waar we aan toe waren. Ik wou dat er een medicijn was , masr durf niet merr aan de AD . Denkmook dat de Benzo symptomen hier niet door verdwijnen ,zal misschien alleen de angst dempen .

eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Karel.:rose:

Ik denk het wel Cyclad want wat ik voorheen vaak deed was rond 20.00 soms nog vroeger, m'n bed in duiken. Dat hoeft niet meer want ik ben niet meer zo kapot. Slik nu wel 3 dagen slaapmagnesium.

Eleo misschien moet je, als je dat wel durft, even je bed uit gaan en desnoods iets warms drinken, of een warme douche pakken. Warmte ontspant.

Hier vanmiddag heerlijk gewerkt op de dagbesteding. Wat heb ik het daarmee getroffen zeg.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei karel12:

Heb je de Bach bloesemremedies al eens bestudeerd Cyclad58?

Er zijn 5 verschillende remedies voor  verschillende soorten van angst.

Ikzelf gebruik een bepaalde remedie voor de specifieke soort angst waar ik het meeste last van heb en heb hier veel baat bij.

Ik gebruik het echter alleen op de momenten waarop ik het echt nodig heb. Als ik volgens de voorschriften 4 maal daags een dosis uit een doseerflesje (dat 2 druppels van de basistinctuur bevat)  zou nemen zou het averechts werken en een energie toevoeren die ik niet harmonisch kan verwerken.

In feite werkt het voor mij het best als ik het combineer met een inname van lorazepam, die ik nog altijd gebruik, waarbij ik dan met tussenpozen van een half uur tot een uur, 2 doses neem.

Door dit te doen ben ik aanzienlijk stabieler dan ik zou zijn met lorazepam alleen.

Ik heb lorazepam leren kennen als een nogal onverdraagzaam middel, dat vaak niet goed harmonieert met andere remedies, maar met de Bach remedies heeft het niet zo'n grote problemen.

Dank je, @karel12

En welkom hier! 

Ik heb al 10 maanden geen Lorazepam meer, maar slik wel paroxetine 20 mg. Ik weet niet of Bach bloesem samengaat met AD? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

....

En welkom hier! 

Ik heb al 10 maanden geen Lorazepam meer, maar slik wel paroxetine 20 mg. Ik weet niet of Bach bloesem samengaat met AD? 

Dank je!

Volgens mij en overeenkomstig alles wat ik erover gelezen heb zijn ze verenigbaar met elke therapie.

Op www.bachflower.com lees ik:

The Bach Flower Remedies work in harmony with herbs, homeopathy and medications and are safe for everyone, including children, pregnant women, pets, the elderly and even plants.

Ze werken energetisch en bevatten nauwelijks fysieke substantie, wat dit betreft vergelijkbaar met homeopathie dus.

Toch denk ik dat het raadzaam is voorzichtig te werk te gaan, hoewel ze  overeenkomstig mijn ervaring veel milder werken dan homeopathie, waar ik zeer sterk op reageer.

Je oefent een bepaalde energetische en psychische impuls uit in een bepaalde richting en als dat een verkeerde richting is kan dat in mijn ervaring wel degelijk disharmonisch uitwerken.

Je moet de middelen dan ook met grote zorg uitkiezen en het is goed van te voren voldoende kennis te verzamelen over de verschillende bloesems omdat in geval van een disharmonische reactie deze mogelijk heenwijst naar een andere bloesem, waarmee je een eventuele klap kunt opvangen.

Rescue Remedy is wel de meest bekende, die wordt ingezet in noodsituaties.

Sommige mensen reageren hier goed op in alle noodsituaties, maar ikzelf niet, en heb mijn eigen gewijzigde versie hiervan samengesteld, die ik heel af en toe gebruik.

 

bewerkt door karel12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...